2016-04-04, 06:28
Medlem
Hej

Sitter och funderar på vilket roll miljöpartiet har idag. Tanke slår mig att miljöpartiet har frångått så mycket från sitt ursprung dvs värna natur och miljö och blivit alltmer invandringsvänligt? De utspel som kommer därifrån handlar mest om ökar asyl. Så är det fler som jag uppfattar miljöpartiet idag är ett invandrarparti, och i så fall hur har det blivit så?
Citera
2016-04-04, 06:36
Medlem
SeverianTheLames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejonhead
Hej

Sitter och funderar på vilket roll miljöpartiet har idag. Tanke slår mig att miljöpartiet har frångått så mycket från sitt ursprung dvs värna natur och miljö och blivit alltmer invandringsvänligt? De utspel som kommer därifrån handlar mest om ökar asyl. Så är det fler som jag uppfattar miljöpartiet idag är ett invandrarparti, och i så fall hur har det blivit så?

Miljöpartiet är ett "godhetsparti" för statusknarkare som följer de normer som förmedlas via SVT, universitetsvärlden och värdegrunder i offentlig verksamhet. Deras egentliga ideologi är bara att ta alla jämställdhets ideal och gå minst ett steg längre än vad någon annan är villig att göra.
Citera
2016-04-04, 07:07
Medlem
ArneIIIs avatar
Miljöpartiet är ett parti som infört nuvarande gränskontroller. Men det vill de ju inte att vi ska veta. Istället gråter de om alla människors lika värde och öppna gränser.

Miljöpartiet är ett makthungrigt, oärligt och fegt parti. Jag hoppas alla inser detta vid nästa val och att de åker ur riksdagen.
Citera
2016-04-04, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeverianTheLame
Miljöpartiet är ett "godhetsparti" för statusknarkare som följer de normer som förmedlas via SVT, universitetsvärlden och värdegrunder i offentlig verksamhet. Deras egentliga ideologi är bara att ta alla jämställdhets ideal och gå minst ett steg längre än vad någon annan är villig att göra.

Är det hela sanningen? Till exempel finns en väldigt stark muslim falang i miljöpartiet, till exempel mehmet kaplan och yasri khan. Jag ser inte så fanatiska religiösa person i nyckel positioner i andra partier
Senast redigerad av lejonhead 2016-04-04 kl. 07:13.
Citera
2016-04-04, 08:35
Medlem
datormusmannens avatar
Miljöpartiet är ett hippie-parti som tror på en föreställning om mänskliga rättigheter och gränsar lite till både kommunism och anarki.

Däremot är detta enbart en filosofisk tankeföreställning som grundar sig i postmodernism (det finns inga sanningar i världen) och konstruktionism (alla system kan ändras på 5 minuter).

Finns däremot ingen sanning i deras ideologi och när de haft makten i 2 år inser de att världen kanske "finns" trots allt. Lite samma som när LUF vill införa incest - hade de faktiskt träffat en person som blivit utsatt för det hade de skämts som hundar. Tror människorna är ganska bra i grunden, men att de tänker lite fel om man säger så.

Tror att MP (precis som S) är i en extrem existentiell kris just nu.
Citera
2016-04-04, 08:41
Medlem
sinewaves avatar
Ja, MP har kommit att bli ett invandringsvurmande parti.
Förr stod partiet för andra saker som framtidsvisioner, omtanke för närmiljö och lite annat. Man hade en förkärlek till den svenska naturen och lite sådant.

En rolig fotnot är givetvis att SD profilerat sig i en del av MP:s gamla frågor som t ex omtanke för närmiljö och förkärleken till de svenska skogarna och marken.
Citera
2016-04-04, 08:44
Moderator
Tinuviels avatar
Politik - Inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2016-04-04, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datormusmannen
Miljöpartiet är ett hippie-parti som tror på en föreställning om mänskliga rättigheter och gränsar lite till både kommunism och anarki.

Däremot är detta enbart en filosofisk tankeföreställning som grundar sig i postmodernism (det finns inga sanningar i världen) och konstruktionism (alla system kan ändras på 5 minuter).

Finns däremot ingen sanning i deras ideologi och när de haft makten i 2 år inser de att världen kanske "finns" trots allt. Lite samma som när LUF vill införa incest - hade de faktiskt träffat en person som blivit utsatt för det hade de skämts som hundar. Tror människorna är ganska bra i grunden, men att de tänker lite fel om man säger så.

Tror att MP (precis som S) är i en extrem existentiell kris just nu.

Men det är det jag vill diskutera om. MP för mig var ett hippie parti, med filosofisk värderingar. Idag är i alla fall min känslan deras huvud politik värna asylrätt och ökar asylsökande. Det är inte alls otänkbart inom några år kommer de få en muslimsk parti ledare?
Citera
2016-04-04, 10:49
Medlem
SeverianTheLames avatar
Citat:
Är det hela sanningen? Till exempel finns en väldigt stark muslim falang i miljöpartiet, till exempel mehmet kaplan och yasri khan. Jag ser inte så fanatiska religiösa person i nyckel positioner i andra partier

Muslimerna i Miljöpartiet delar inte deras ideologi utan befinner sig där som entreister med målet att gynna sina egna klangrupper så mycket de kan. Det gäller för övrigt nästan alla tredjevärldenmänniskor i den svenska offentligheten. Västerländska politiska föreställelser skiter de fullkomligt i, de delar inte MPs knäppa utopiska ide om att förstöra hela det traditionella fungerande västerländska samhället för att bygga något knäppt genusbygge.
Citera
2016-04-04, 19:22
Medlem
Åh era töntar.. Så bara för att MP värnar om miljön, så får de inte ha andra frågor på sin agenda? För man kan ju BARA ha ett mål med sin politik, kors i taket om man inriktar sig på flera områden och ser flera frågor som viktiga! Låt mig gissa, ALLA ni som skrivit i denna tråd är SD:are (eller värre) . Vad förvånade!
Citera
2016-04-04, 19:25
Medlem
Sighajs avatar
De måste profilera sig på något sätt. Det finns ju inget parti idag som inte har miljöfrågor i sitt program.
Citera
2016-04-04, 21:11
Medlem
datormusmannens avatar
Citat:
Men det är det jag vill diskutera om. MP för mig var ett hippie parti, med filosofisk värderingar. Idag är i alla fall min känslan deras huvud politik värna asylrätt och ökar asylsökande. Det är inte alls otänkbart inom några år kommer de få en muslimsk parti ledare?

Mångkultur har alltid varit en hippie/sekt-grej. Se bara på Jim Jones

https://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Jones#Integrationist
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här