2016-03-27, 12:11
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
När WT:n åker på semester ska det vara charter och all inclusive så man slipper lämna hotellet utan kan ligga vid poolen och dricka förbetald öl i en vecka. Det ska även vara sådana destinationer där det är så mycket svenskar att man kan prata svenska med personalen och all info är på svenska.
Absolut! Glöm inte att när de blir sugna på något sött eller behöver köpa nya flipflops till ungarna ska de ta sig till den dyraste närbutiken. Väl framme frågar de något i stil med: "Exkjås me, haw match das this kost?"
Citera
2016-03-28, 20:16
Medlem
Molndalsbros avatar
Att kolla på tv4 nyhetsmorgon är också extremt WT. bildat folk läser väl tidningen ifrån amerika?
Citera
2016-03-29, 15:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Mannen;
Lagerjobb slambilsförare eller liknande. Inget fel på ovan nämnda jobb dock. Eller arbetslös. Går om kring i jobbarkläderna med företagets logga på fritiden. Sannolikt tatuerad.
Intresserad av bilar och tror alltid att han gör bra bilaffärer. Bilarna i sig betingar ofta ett värde under 10.000 men mannen pimpar gärna skrothögen.

Kvinnan;
Fet, ofta fult tatuetad. Personlig assistent, undersköterska eller hemtjänst alt. Arbetslös Handlar massa skit på postorder, gärna på avbetalning.

Gemensamt:
Röker. Kan lätt köpa en kaffebryggare för 600 kronor på avbetalning. Ouppfostrade ungar med ADHD symptom och inlärningssvårigheter som de häller i litervis med läsk dagarna i ända. Tror absolut att ungarna kommer bli fotbollsproffs

Ingen av dem har universitetsutbildning och har troligen inte gått ut gymnasiet. Högre utbildning än fordon föraktas. Talar enbart svenska. Kanske begriper lite engelska men kan ej tala språket.

Tar det mesta de kan på avbetalning. Vanligt med stora skulder och kronofogdeskulder. Klassiska Lyxfällan fall.

Massa fula skyltar i hemmet med typ carpe diem osv.

Åker gärna till Tyskland med sin skitbil och släpkärra för att köpa billigt äckligt öl o vin o sprit.

Låter som ett klockrent exempel från TV3:s Lyxfällan..., som nog egentligen borde byta namn till Trashfällan. I alla fall om man ska bedöma deltagarna.
Citera
2016-03-29, 15:54
Medlem
Firefliess avatar
Folk med keps, "hoodie" , mössa på gym. (Jepp, jag har sett människor med mössa, oftast barn/tonåringar)

Ni är förfan inomhus
Citera
2016-03-29, 17:15
Medlem
Triremers avatar
När WT ska flyga och de får välja att ta med sig en tidning på flyget så är det inte Dagens Industri de sträcker sig efter utan istället tar de Aftonbladet med en sportbilaga.
Citera
2016-03-29, 18:01
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Låter som ett klockrent exempel från TV3:s Lyxfällan..., som nog egentligen borde byta namn till Trashfällan. I alla fall om man ska bedöma deltagarna.

Ja, riktigt WT är överrepresenterade där. Många klassar nog idag klassiska medelsvensson felaktigt som WT, pga deras traschiga livsstil, men de klarar sig ändå bra i samhället. Det är mer deras inrednings och klädsmak som gör att de felaktigt blir klassade som WT.

Äkta WT är för mig folk som inte klarar av sitt liv, varken socialt eller ekonomiskt och det är ju dessa vi ofta får se i Lyxfällan.
Citera
2016-03-30, 18:26
Medlem
Koddmongots avatar
Jag börjar tycka att DVD (för nya filmer då) känns lite WT.
Citera
2016-03-30, 19:38
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koddmongot
Jag börjar tycka att DVD (för nya filmer då) känns lite WT.

Mer WT i så fall att ladda ned filmer illegalt. Detta gör just WT:s som inte vill betala för sig och som anser att "gratis är gott". Köper man dvd-filmer visar man att man vill betala för kreatörernas verk.
Citera
2016-03-30, 19:54
Medlem
Några observationer jag gjort på senaste tiden på saker som är WT:

1. Text på bilder. WT måste alltid lägga till text på sina foton. Det kan vara några hjärtan i hörnet eller någon snirklig text om änglar etc.

2. Suddiga bilder på barn. När resten av befolkningen lägger ut bilder på Facebook på sina barn så är det ofta leende barn, fullt påklädda och lite "arrangerat" (barnet sitter still och ler mot kameran). När WT lägger upp bilder på sina barn har de alltid bar överkropp, mat runt munnen och är mitt i någon svepande rörelse som gör hela bilden suddig. Beror troligen på att de aldrig kan få barnet att sitta still.

3. Färgen lila. WT älskar lila. Några schyssta tunna, lila gardiner i vardagsrummet, några fräscha lila kuddar i soffan och som grädde på moset lila stearinljus/värmeljus. "Det är ju snyggt med en accentfärg som bryter av". Bubblare: limegrönt. Tänk Rusta så förstår ni.
Citera
2016-03-31, 16:27
Medlem
Koddmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Mer WT i så fall att ladda ned filmer illegalt. Detta gör just WT:s som inte vill betala för sig och som anser att "gratis är gott". Köper man dvd-filmer visar man att man vill betala för kreatörernas verk.
Jag syftar givetvis jämfört med Bluray. Jag köpter bara DVD ifall det är obskyra filmer som inte utgivits på något bättre.
Citera
2016-04-01, 21:56
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Vad tycker du om netflix då är det wt? det börjar bli uråldrigt att ha en filmsamling hemma som tar en massa plats.
Citera
2016-04-02, 08:55
Medlem
brevlunds avatar
Har saker i bakfickan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in