2016-04-01, 19:31
Medlem
sstrebers avatar
Diazepam och citodon ihop inför tandläkarbesök? En bra eller bajs idé? Bör jag hålla mig till bara det ena eller andra?
Citera
2016-04-01, 19:47
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sstreber
Diazepam och citodon ihop inför tandläkarbesök? En bra eller bajs idé? Bör jag hålla mig till bara det ena eller andra?

Jag ser inget hinder att ta båda två innan tandläkarbesök. Jag hade iaf gjort det
Citera
2016-04-01, 21:19
Medlem
Om jag skulle få för mig att ta 20 mg zolpidem och 6 mg alprazolam idag, skulle det vara en säker dios? Alltså, jag får inte andingsdepression eller liknande när jag går och lägger mig?

mvh. tack på förhand såklart. Jag har sökt lite men inte funnit definitiva svar.
Citera
2016-04-01, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marksyrah
Om jag skulle få för mig att ta 20 mg zolpidem och 6 mg alprazolam idag, skulle det vara en säker dios? Alltså, jag får inte andingsdepression eller liknande när jag går och lägger mig?

mvh. tack på förhand såklart. Jag har sökt lite men inte funnit definitiva svar.

Jag skulle nog säga att det är lugnt om du har lite tolerans men lita inte på mig för jag säger bara vad jag tror, är ingen expert precis. Jag skulle inte oroa mig för att en sån dos skulle skada mig fysiskt iallafall.

Däremot så avråder jag dig från att ta en sån hög dos om du inte har någon tolerans, man kan hitta på en massa dumt på såna doser utan tolerans.
Senast redigerad av Mamuti 2016-04-01 kl. 21:48.
Citera
2016-04-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamuti
Jag skulle nog säga att det är lugnt om du har lite tolerans men lita inte på mig för jag säger bara vad jag tror, är ingen expert precis. Jag skulle inte oroa mig för att en sån dos skulle skada mig fysiskt iallafall.

Däremot så avråder jag dig från att ta en sån hög dos om du inte har någon tolerans, man kan hitta på en massa dumt på såna doser utan tolerans.

Jag vet inte vilken tolerans jag har. Det första gången på väldig länge jag tar zolpidem, men jag brukar äta xanor ibland. Jag känn er mig inte på något vis "borta" just nu. Man det spelar väl ingen roll om man får andningsdepression i sömnen.
Citera
2016-04-01, 22:21
Medlem
mutemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marksyrah

Jag skulle säga att det är lugnt. Har själv stoppat i mig 40mg alpra och zopiklon på det och jag lever. Dragit i mig över 75mg zopiklon vid nåt tillfälle också. Visst var jag borta ett tag och uppvaknandet var inte så skoj.

Men det är alltid vanskligt att med säkerhet säga att det är chill, inte särskilt många som vill ha död på sitt samvete menar jag.
Citera
2016-04-01, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muteme
Jag skulle säga att det är lugnt. Har själv stoppat i mig 40mg alpra och zopiklon på det och jag lever. Dragit i mig över 75mg zopiklon vid nåt tillfälle också. Visst var jag borta ett tag och uppvaknandet var inte så skoj.

Men det är alltid vanskligt att med säkerhet säga att det är chill, inte särskilt många som vill ha död på sitt samvete menar jag.
Nej, ingen vill ha död på sitt samvete. Och jag vill inte vara den som dör så jag behöver mer reassurance, om möjlit. Anektodter så att säga.

Kan söka iternet men hittar inga bra svar,
Citera
2016-04-02, 05:18
Medlem
Det är 7 timmar sen jag åt 7 mg alprazolam och 20 mg zolpidem. Är det någon fara att sova?
Citera
2016-04-03, 18:07
Medlem
argusdemons avatar
Har intagit 200mg Lyrica. 1 mg Alprazolam vid 14:00

Kan jag ta 2 mg FM1 och 3 mg sub ikväll utan någon risk för andningsdepp?

Har kört på sub nu flera dagar i sträck så har ju lite tolerans.

Tack snabba svar uppskattas!
Citera
2016-04-03, 19:19
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
Har intagit 200mg Lyrica. 1 mg Alprazolam vid 14:00

Kan jag ta 2 mg FM1 och 3 mg sub ikväll utan någon risk för andningsdepp?

Har kört på sub nu flera dagar i sträck så har ju lite tolerans.

Tack snabba svar uppskattas!
Risken finns,minimal
Citera
2016-04-03, 19:46
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Risken finns,minimal

Okej. Även med 1mg FM1? Om jag håller mig vaken till 3-4 inatt då. Är det farligt att somna då?

EDIT: Om jag bara kör på sub ikväll kan det ju inte vara någon risk väl?
Senast redigerad av argusdemon 2016-04-03 kl. 19:49.
Citera
2016-04-03, 20:08
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
Okej. Även med 1mg FM1? Om jag håller mig vaken till 3-4 inatt då. Är det farligt att somna då?

EDIT: Om jag bara kör på sub ikväll kan det ju inte vara någon risk väl?
Hade själv kört på som planerat,försöker inte skrämma upp dig utan bara upplysa dig om att risken är liten att du inte kommer ha en bra kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in