2016-04-03, 19:05
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Ja ang ÅK, så har han ju kokat ihop, vad som skedde, han vet ju inte heller, vad som egentligen hände!
Så honom litar jag inte alls på!
Så eftersom att ingen vet vad som hände så ska detta förbli ouppklarat? Åklagaren får ju inte göra nåt om han inte vet, enligt dig

Det skulle vara tomt i våra fängelser om vi gick på den linjen. Många farliga personer skulle gå lösa. Bl.a. NB
2016-04-03, 19:06
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ja vi kan utöka, o slänga Adirana spåret i papperskorgen!
Ja, ni anhängare till livstidsdömde flickmördaren Nerijus, kan förvisso göra så bäst ni vill.
Vad som har betydelse är att hovrätten inte gjorde det. Där bedömde
man vittnesmålet som starkt och trovärdigt.
2016-04-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Hon ljög inte .
Det är bara du som påstår detta .
Presentationen har aldrig ägt rum .
Varför kom det inga följdfrågor från Inger Rönnbäck om hon nu
skulle ha trott att hon ljög . Hon har väl läst igenom förhören och visste
vad Adriana hade sagt tidigare till polisen .

Varför kom det inga följdfrågor från Inger Rönnbäck? Jag vet inte. det kan du fråga IR.
En annan advokat skulle grilla A i domstolen ordentligt.
Citat från FUP:
Adriana har berättat att hon blivit introducerad för Nerijus tidigare samma dag. Hon har även
berättat att hon senare samma kväll gav sig ut och sprang.
2016-04-03, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Så eftersom att ingen vet vad som hände så ska detta förbli ouppklarat? Åklagaren får ju inte göra nåt om han inte vet, enligt dig

Det skulle vara tomt i våra fängelser om vi gick på den linjen. Många farliga personer skulle gå lösa. Bl.a. NB

Jösses!
Brantler, frågar ju NB, o vill ha svar, från NB, Alltså, vet ingen vad som hände!

Han företräder ju fam Holm, o vill ha ett svar, men det får han inte, alltså, om inte BH kommer fram till något, så lär varken du eller jag, eller alla vi andra o fam Holm!
Vad va det som hände?
Senast redigerad av LA-B 2016-04-03 kl. 19:11.
2016-04-03, 19:11
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Jösses!
Brantler, frågar ju NB, o vill ha svar, från NB, Alltså, vet ingen vad som hände!
Jag kan bara upprepa det du citerar.

Om inte åklagaren, med egna ögon, har sett något så får han inte åtala enligt dig. I annat fall vet han inte vad som hänt.

Nu lägger jag ner diskussionen med dig. Du är ett allt för lätt byte.
2016-04-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

Det är ju polisen som säger att Adriana själv har sagt till polisen att hon blivit introducerad för Nerijus tidigare samma dag, dvs den 6 juni, 2015!

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Här står det att "Adriana har berättat att hon blivit introducerad för Nerijus tidigare samma dag"
:

FUP 1313
Förhör med Bileviciene, Irina; 2015-09-23 14:11
Genomgång av bevisning
Irina får veta att hon först kommer att få en genomgång av vad några andra vittnen lämnat för
uppgifter. Att hon därefter kommer få veta en del om den tekniska bevisning som finns. Att
vi därefter kommer återkomma till frågor till henne.

VITTNESUPPGIFTER FRÅN ADRIANA
Irina informeras om att på kvällen den 6 juni var Adriana ute och sprang, det var kvällen
innan Lisa försvann.
Adriana har berättat att hon blivit introducerad för Nerijus tidigare samma dag. Hon har även
berättat att hon senare samma kväll gav sig ut och sprang."

Och Adriana säger desutom i förhör den 14 Juni,2015 att den Litauern hon möte i ladan tilsammans med Arne och Henrik Jönsson sa "hej" till henne/dom, så präsenterade med namn och handskakning var det förståss inte tal om men dom har ju hälsat kort på varandra:

FUP 987
Förhör med Berglund, Adriana; 2015-06-14 11:41
Litauern hon såg på bygget pratade hon inte med och vet inte om denne kunde prata engelska.
Han sa nog bara "hej" och inget mer.

Och dessutom är det FAKTA är att Adriana i Tingsrätten beskrivit kart-mannens bil så här:

I Tingsrätten säger Adriana (börjar beskrivning av bilen 7:10 inne i förhöret) att det är:

"en mindre hantvärkarbil"
"med bara 2 fönster och bara förarsäte och passagerarsäte"
"och resten är som en låd-bil"
"en liten hantvärkarbil med bara 2 säten där fram"

Så FAKTA är att Adrianas beskrivning av kart-mannens bil överhuvudtaget INTE passar på NBs VW Sharan!

Här är A beskrivning hur stod den bilen
A
2015-06-08
Strax innan caféet hade en vit bil stannat på vägen och en man befann sig utanför bilen

2015-06-14
Bilen stod med fronten in mot skogen och baksidan ut mot vägen, hon såg bara baksidan av den.
2016-04-03, 19:18
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Men som jag förstår du har verkligen läsförståelse, eller kanske faktaresistent.

Här är citat från förhör med A den 14/6
Hon vet inte om det var samma person vid bilen som den hon sett vid silobygget, den vid silon var väldigt lång, den vid bilen var inte så lång.

Du "glömde bort" att ta med att hon reagerade över att han var lik Litauern hon sett i
ladan tidigare på förmiddagen .
2016-04-03, 19:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ja ang ÅK, så har han ju kokat ihop, vad som skedde, han vet ju inte heller, vad som egentligen hände!
Så honom litar jag inte alls på!
Till skillnad från er sanningsföraktare så kokar han inte lättvindigt ihop nånting.
Det är strikt baserat på inhämtade fakta som en gärningsbeskrivning åstadkoms.

Mordet har bevisligen skett i mjölkrummet. Färskt blodspår på rör avsatt av Nero
och snörstumpar rakt nedanför med mördarens DNA uppblandat med offrets eget.
Flera snörstumpar i ett intilliggande utrymme i en diskho påträffade med ännu mera spår från
offer och gärningsman.
En tydlig bild av ett mord och hur det exakt gått till framträder med obönhörlig skärpa.
Det här är inga lösa fantasier hur mycket ni än dillar om dylikt.
Utifrån det skick offret befann sig vid påträffandet, avklädd och igentejpad, är det otvetydigt
frågan om ett sexualmord som blivit begånget och med klara sadistiska förtecken.

Alla dessa faktaresistenta och rent sanningsföraktande människor - varifrån kommer ni
alla egentligen? Det är ju otroligt hur många såna det finns av er sort.
Inte konstigt att samhället ser ut som det gör.
Senast redigerad av Grandioso 2016-04-03 kl. 19:24.
2016-04-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Till skillnad från er sanningsföraktare så kokar han inte lättvindigt ihop nånting.
Det är strikt baserat på inhämtade fakta som en gärningsbeskrivning åstadkoms.

Mordet har bevisligen skett i mjölkrummet. Färskt blodspår på rör avsatt av Nero
och snörstumpar rakt nedanför med mördarens DNA uppblandat med offrets eget.
Flera snörstumpar i ett intilliggande utrymme i en diskho påträffade med ännu mera spår från
offer och gärningsman.
En tydlig bild av ett mord och hur det exakt gått till framträder med obönhörlig skärpa.
Det här är inga lösa fantasier hur mycket ni än dillar om dylikt.
Utifrån det skick offret befann sig vid påträffandet, avklädd och igentejpad, är det otvetydigt
frågan om ett sexualmord som blivit begånget och med klara sadistiska förtecken.

Alla dessa faktaresistenta och rent sanningsföraktande människor - varifrån kommer ni
alla egentligen? Det är ju otroligt hur många såna det finns av er sort.
Inte konstigt att samhället ser ut som det gör.

Jag har varit med från 1a sidan, men skriver inte så ofta!
2016-04-03, 19:35
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Varför finns en mycket stor sannolikhet att det var någon annan som frågat om vägen? Ska man börja om från början och inte låtsas om Adrianas vittnesmål eller att tiden stämmer perfekt för att han var där? Förklara hur du får det till en mycket stor sannolikhet att det inte var NB?!

Det vimlar av gästarbetare och turister som inte "hör hemma", och självaktligen heller inte hittar där så bra, på Kinnekulle. Detta gör att sannolikheten för att det är just någon som inte hittar mycket stor.

Måste jag här poängtera för dig att bara för att sannolikheten är större för en sak så utesluter det inte en annan sak?

Citat:
Förklara hur du kan få det till att sannolikheten är otroligt mycket större för att en galning eller vilsen gästarbetare frågade om vägen istället för att det var NB.

Det jag skrev vad det gäller en galning som random försöker hänga folk är för att det är extremt liten risk, eller sannolikhet om du så vill, för att något sådant skall inträffa. Den är alltså inte stor som du tycks tro att jag påstått. Att en vilsen turist eller gästarbetare inte riktigt hittar i trakten är det däremot en otroligt mycket strörre sannolikhet att det inträffar. Det inträffar nog ett par gånger om dagen på Kinnekulle under sommarmånaderna. Än finns det ingen konstaterad galning som random plockar upp joggande kvinnor på Kinekulle och sedan mördar dem.

Citat:
Hur långt ska man sträcka sig när det gäller sannolikhetsteorier, är det någon mening att ta upp t.ex detaljer där det är en promilles risk att det är fel?

Självfallet skall alla möjliga alternativ med i beräkningarna. Hur har du kommit fram till att det är en promilles risk att Adriana ljuger eller tar fel?

Citat:
Jag tolkar dina inlägg som att du anser att sannolikheten för att Adrianas vittnesmål är falskt är otroligt mycket större än att hon talar sanning och att det var Nerijus som försökte locka henne till bilen.

Det är större sannolikhet att den Adriana mött är en turist/gästarbetare än en galen mördare.

Jag hävdar dessutom att sannolikheten är större för att det är en "vanlig" våldtäktsman och inte en sexualsadist med fetisch för hägningar som hon mött.

Gå här tillbaka och läs vad jag skrev ovan om sannolikheten.

Citat:
Vad är det för agressioner du ser? Har jag missat nåt?

Ja det måste du gjort. Gå tillbaka i tråden och läs. Nu är ju den frekventaste, tillika den aggresivaste, skribenten avstängd men h*ns och många andas aggressiva hållning är svår att missa. Det hör väl förvisso till diskussionsforum på Internet. Lätt hänt att känslorna svallar över.

Citat:
Vill DU veta allt och komma så nära sanningen som möjligt?
Svara ärligt tack.

Självfallet skulle jag vilja vet vad som hänt. Då skulle jag kunna lämna dessa sidor och ägna min tid åt vettigare saker. Visst kan det vara kul att diskutera på Internet men på många andra sätt är det "själaförstörande" som en annan skribent i tråden uttryckte sig.

För mig spelar det ingen roll om det är pga "rikets säkerhet" en Litauisk medborgare blivit "dit satt", det kanske finns goda skäl för det i så fall, eller om NB är skyldig som synden. Jag vill naturligtvis ha en förklaring till alla konstigheter som finns i detta fall. Känslan av att rättssäkerheten har satts ur spel är olustig. När jag läser FUP tycker jag utredningen verkar klart undermålig. Jag följer numera även Väsby-fallet och ser många paralleller med detta fall men i det fallet känns varken motiv eller häktade speciellt konstigt, trots att det är mer spekulativt med ett BO som hittas i betong.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-04-03 kl. 20:04.
2016-04-03, 19:39
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Någon gång ska vara den första, eller hur?

Men känns det troligt att en som är nyfiken på knark börjar injicera heroin direkt?

Det är en liknelse.

Borde inte NB ha gjort lite mindre "föeteelser" för att sedan trappa upp det? Man böjar väl inte på 100 direkt?
2016-04-03, 19:45
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Han kan ha nöjt sig med internetporr och fantasier fram till de här ödesdigra dagarna. Fantasierna växer sig kanske starkare och starkare?

Då borde det funnits bevis på att han besökt sidor med sånna fantasier, inte sidor med nakna kvinnor som poserar och ägnar sig åt mer eller mindre "normal" sex. Det finns inga sådana bevis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in