Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Varför finns en mycket stor sannolikhet att det var någon annan som frågat om vägen? Ska man börja om från början och inte låtsas om Adrianas vittnesmål eller att tiden stämmer perfekt för att han var där? Förklara hur du får det till en mycket stor sannolikhet att det inte var NB?!
Det vimlar av gästarbetare och turister som inte "hör hemma", och självaktligen heller inte hittar där så bra, på Kinnekulle. Detta gör att sannolikheten för att det är just någon som inte hittar mycket stor.
Måste jag här poängtera för dig att bara för att sannolikheten är större för en sak så utesluter det inte en annan sak?
Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Förklara hur du kan få det till att sannolikheten är otroligt mycket större för att en galning eller vilsen gästarbetare frågade om vägen istället för att det var NB.
Det jag skrev vad det gäller en galning som random försöker hänga folk är för att det är extremt liten risk, eller sannolikhet om du så vill, för att något sådant skall inträffa. Den är alltså inte stor som du tycks tro att jag påstått. Att en vilsen turist eller gästarbetare inte riktigt hittar i trakten är det däremot en otroligt mycket strörre sannolikhet att det inträffar. Det inträffar nog ett par gånger om dagen på Kinnekulle under sommarmånaderna. Än finns det ingen konstaterad galning som random plockar upp joggande kvinnor på Kinekulle och sedan mördar dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Hur långt ska man sträcka sig när det gäller sannolikhetsteorier, är det någon mening att ta upp t.ex detaljer där det är en promilles risk att det är fel?
Självfallet skall alla möjliga alternativ med i beräkningarna. Hur har du kommit fram till att det är en promilles risk att Adriana ljuger eller tar fel?
Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Jag tolkar dina inlägg som att du anser att sannolikheten för att Adrianas vittnesmål är falskt är otroligt mycket större än att hon talar sanning och att det var Nerijus som försökte locka henne till bilen.
Det är större sannolikhet att den Adriana mött är en turist/gästarbetare än en galen mördare.
Jag hävdar dessutom att sannolikheten är större för att det är en "vanlig" våldtäktsman och inte en sexualsadist med fetisch för hägningar som hon mött.
Gå här tillbaka och läs vad jag skrev ovan om sannolikheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Vad är det för agressioner du ser? Har jag missat nåt?
Ja det måste du gjort. Gå tillbaka i tråden och läs. Nu är ju den frekventaste, tillika den aggresivaste, skribenten avstängd men h*ns och många andas aggressiva hållning är svår att missa. Det hör väl förvisso till diskussionsforum på Internet. Lätt hänt att känslorna svallar över.
Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Vill DU veta allt och komma så nära sanningen som möjligt?
Svara ärligt tack.
Självfallet skulle jag vilja vet vad som hänt. Då skulle jag kunna lämna dessa sidor och ägna min tid åt vettigare saker. Visst kan det vara kul att diskutera på Internet men på många andra sätt är det "själaförstörande" som en annan skribent i tråden uttryckte sig.
För mig spelar det ingen roll om det är pga "rikets säkerhet" en Litauisk medborgare blivit "dit satt", det kanske finns goda skäl för det i så fall, eller om NB är skyldig som synden. Jag vill naturligtvis ha en förklaring till alla konstigheter som finns i detta fall. Känslan av att rättssäkerheten har satts ur spel är olustig. När jag läser FUP tycker jag utredningen verkar klart undermålig. Jag följer numera även Väsby-fallet och ser många paralleller med detta fall men i det fallet känns varken motiv eller häktade speciellt konstigt, trots att det är mer spekulativt med ett BO som hittas i betong.