2016-04-03, 10:48
  #277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Han pratar ut idag i nyhetsmorgon. Ska sändas inom en timme.

Inte ett ord om videon. Synd att han inte är ärlig om den - stärker ju inte direkt mediernas förtroende - speciellt inte när alla vet
Citera
2016-04-03, 12:53
  #278
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Inte ett ord om videon. Synd att han inte är ärlig om den - stärker ju inte direkt mediernas förtroende - speciellt inte när alla vet

Ja jesses. Han bör väl klä sig i säck och aska på livstid och tråka ihjäl omgivningen med att älta det alla redan vet resten av sin existens så fort han ges tillfälle. (Jag måste ha försovit mig rejält, när fan infördes Sharia i Sverige när man förväntas lägga sig ned och dö för ett par taskiga fyllor? Bara för att allt kan läggas upp på YouTube?)
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-04-03 kl. 12:58.
Citera
2016-04-03, 13:01
  #279
Medlem
Var finns videon från mc donalds?
Citera
2016-04-03, 15:31
  #280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja jesses. Han bör väl klä sig i säck och aska på livstid och tråka ihjäl omgivningen med att älta det alla redan vet resten av sin existens så fort han ges tillfälle. (Jag måste ha försovit mig rejält, när fan infördes Sharia i Sverige när man förväntas lägga sig ned och dö för ett par taskiga fyllor? Bara för att allt kan läggas upp på YouTube?)

Absolut inte - men var det inte det som var den stora anledningen till time-outen? Visst var Twitter-kommentaren till chefen dum men knappast den som utlöste time-outen.

Dessutom visar det ju hur känsligt ett alkohol-problem kan vara i en maktposition. Laul är en av Sportbladets främsta profiler och filmen hade kunnat användas som hot mot honom - nu släpptes den bara.

Plus att Zlatan (och kanske även Aftonbladet) inte är jätteförtjust över att en full sportjournalist (som ska bevaka EM i sommar) har skränat att han satt på Zlatans fru samt kallat Zlatan för zigenare.

Men vad vet jag?
Citera
2016-04-03, 15:42
  #281
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Som någon tidigare skrev så är det dubbelmoralen hos journalistkåren som är det värsta. Man tiger ihjäl en kollegas spritproblem och skandaler men har inga som helst problem med att förstöra andra offentliga personers liv. Hur tycker du aftonbladet och expressen har behandlat Micke Persbrandt till exempel?

Du har en poäng mannen. Vissa hängs ut ändra inte. Kanske han Laul behandlas schysstare för att han är journalist?
Citera
2016-04-03, 20:35
  #282
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Absolut inte - men var det inte det som var den stora anledningen till time-outen? Visst var Twitter-kommentaren till chefen dum men knappast den som utlöste time-outen.

Dessutom visar det ju hur känsligt ett alkohol-problem kan vara i en maktposition. Laul är en av Sportbladets främsta profiler och filmen hade kunnat användas som hot mot honom - nu släpptes den bara.

Plus att Zlatan (och kanske även Aftonbladet) inte är jätteförtjust över att en full sportjournalist (som ska bevaka EM i sommar) har skränat att han satt på Zlatans fru samt kallat Zlatan för zigenare.

Men vad vet jag?

Jo, och han tog en time out som nu då är över antar jag. Ungefär som man förr kanske fick smyga med kepsen neddragen ett par veckor eller någon månad om man råkat göra helikoptern åt chefens fru i hastigt mod tillförskansat genom midsommarens nationaldryck eller så. Men det är ju inget evighetstillstånd någon väl förväntas befinna sig i väl?
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-04-03 kl. 20:39.
Citera
2016-04-03, 20:37
  #283
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Du har en poäng mannen. Vissa hängs ut ändra inte. Kanske han Laul behandlas schysstare för att han är journalist?

Men Persbrands podd länkas väl till i kvällspressen? De har väl inte tvingat honom till någon slags virtual Golgatavandring?
Citera
2016-04-03, 20:56
  #284
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Du har en poäng mannen. Vissa hängs ut ändra inte. Kanske han Laul behandlas schysstare för att han är journalist?

Hade nog varit tyngre om han inte varit just sportkommentator, specifikt då fotboll. Inte då för att mena att fotbollsfans skulle ha versatilitet i nivå jämförligt med ett.granitblock och vara opåverkbara av någon i den *maktpositionen* men fotboll är väl så multikulti som det är möjligt och likt många idrottsutövare och andra supporters finns väl en rätt hög tolerans för att man kan kläcka ur sig saker i hastigt övermod (nu visserligen orsakat av alkohol snarare än en adrenalinrush men ändå).
Citera
2016-04-03, 21:09
  #285
Medlem
Jag tycker att Laul förtjänar respekt för att han har tagit tag i sina alkoholproblem och enligt egen uppgift varit vit i 6 månader nu. Och dessutom berättar om sitt supande i direktsänd tv. Även om han egentligen inte hade något annat val - annat än att fortsätta supa ner sig och förlora allt, kanske t o m livet i slutändan.
Citera
2016-04-03, 21:29
  #286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo, och han tog en time out som nu då är över antar jag. Ungefär som man förr kanske fick smyga med kepsen neddragen ett par veckor eller någon månad om man råkat göra helikoptern åt chefens fru i hastigt mod tillförskansat genom midsommarens nationaldryck eller så. Men det är ju inget evighetstillstånd någon väl förväntas befinna sig i väl?

Time-outen togs samtidigt som videon släpptes på nätet. Som GW säger - hata slumpen. Han tog time-out på grund av videon och inte på grund av sin tweet. Det är min poäng.

Att inte videon nämns är såklart strategiskt för att inte fler människor ska se Aftonbladets stjärnreporter inom sport kräkas på Sveriges största inom sport just nu och de senaste åren. Säkert direktiv uppifrån men fortfarande trist. Sina kollegor som han påstod sig ha legat med har säkert fått en ursäkt för de han sa och Aftonbladets PR-avdelning har säkert skickat någon tant med en bukett blommor till familjen Zlatan som ursäkt för Lauls förkastliga beteendet. De är säkert jättenöjda. Men att dölja undan sanningen är också fel.

Ingen har sagt något om något evighetstillstånd - tycker bara det är trist att medierna inte kan säga som det är utan håller saker hemliga. Dessutom blottar det ett fenomen om vår samtid och vilka risker som finns för folk med maktpositioner oavsett om man är politiker eller journalist.
Citera
2017-11-29, 22:25
  #287
Medlem
BarryHeros avatar
Nu har Jennifer Wegerup talat ut om detta:

Citat:
Två månader före kolumnistmiddagen ringer Sportbladets chef Pontus Carlgren upp mig. Min pappa har dött hastigt, bara någon månad tidigare och jag är i djup sorg. Pontus berättar att min kollega Robert Laul filmats oerhört full när han gör en mängd olämpliga saker. Bland filmerna finns en där han sjunger, om och om igen: "Vi har knullat Jennifer Wegerup".

Robert var i många år en vän, han har ätit vid mitt bord, träffat mina barn. Jag har genom åren lojalt försvarat honom, ibland mot bättre vetande. Jag, likt många på redaktionen. Hösten 2015 har hans alkoholism nått vägs ände och han tar med sig många i fallet. Att jag namnger honom här är för att Robert själv i flera stora intervjuer talat ut. Han är nykter och det gläder mig uppriktigt. Men medan han om och om igen fått ge sin version har jag blivit ombedd att tiga. Det har knäckt mig, fått mig att implodera.

Samma kväll som fyllefilmerna med Robert börjar pumpas ut på Youtube och Twitter ringer även Håkan Andreasson, nu redaktionschef, upp mig. Håkan är lika pressad som Pontus. De lovar att filmerna ska plockas bort. I en slags blandning av vädjan och råd säger de också att det bästa är om jag inte kommenterar det här utåt. Då får de fotbollsfans som filmat Laul nytt bränsle.

[...]

Samtidigt meddelar en besvärad Håkan att det visst inte är så lätt att plocka bort filmer från Youtube, inte ens om man heter Schibsted. Klippen ligger där ännu. En dag kommer min äldsta dotter, då nio år, hem gråtande från skolan. Några killar har spelat upp klippet där Laul sjunger att han knullat hennes mamma.
https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/11/29/jennifer-wegerup/
Citera
2018-03-19, 08:23
  #288
Medlem
Koyaks avatar
Laul pratar ut om klippet i fråga på svt's morgonstudio idag.

Citat:
Jag vart mer eller mindre kidnappad av en huliganfirma
Säger Laul i intervjun
__________________
Senast redigerad av Koyak 2018-03-19 kl. 08:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in