2016-04-03, 09:17
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanbama
Jag behöver inte bevisa något, bevisbördan ligger inte på mig.
Precis som att jag inte behöver bevisa att det inte existerar ett allsmäktigt spagettimonster
Falsk analogi. Det finns inga bevis för att spagettimonstret eller Russels tekanna existerar.
Det finns massvis med bevis för att jorden är klotformad med en omkrets på c:a 4000 mil.

Om du motsäger något som all känd vetenskap talar för, så ligger bevisbördan hos dig.
Citera
2016-04-03, 09:18
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag behöver inte bevisa något, bevisbördan ligger inte på mig.
Precis som att jag inte behöver bevisa att det inte existerar ett allsmäktigt spagettimonster
Eller ett oändligt stort Antarktis som omringar hela den kända jordytan... Eller oj, ja, den bevisbördan var visst din trots allt.
Citera
2016-04-03, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Falsk analogi. Det finns inga bevis för att spagettimonstret eller Russels tekanna existerar.
Det finns massvis med bevis för att jorden är klotformad med en omkrets på c:a 4000 mil.

Om du motsäger något som all känd vetenskap talar för, så ligger bevisbördan hos dig.
Jag vet inget bevis för att jorden är rund, så du får gärna bevisa det för mig
Citera
2016-04-03, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Eller ett oändligt stort Antarktis som omringar hela den kända jordytan... Eller oj, ja, den bevisbördan var visst din trots allt.
Varför skulle jag kunna bevisa det?
Citera
2016-04-03, 09:52
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Varför skulle jag kunna bevisa det?
Därför att du ägnade större delen av gårdagen till att kräva bevis på att man med flyg kunde korsa Antarktis längs en longitud och samtidigt bortförklarade upptäckt av kant på Antarktis med möjligheten att Antarktis är oändligt stort, trots att kontinenten är korsad, kartlagd och kringseglad.
Citera
2016-04-03, 09:55
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Du länkade till ett bevis i din bullshit-video med hägringen. Varför kunde man inte se HELA husen? Nederdelen saknades. På en platt jord så hade inte nederdelen av husen saknats.

Faktum är att du har fått del av mängder med bevis men att du väljer att inte förstå konsekvensen av dessa, antingen på grund av att du trollar eller att du lider av någon bokstavskombination.

Sen var det ju det där med att "skitgränsen" måste gå någonstans... Du förklarade aldrig om du även tror att vi lever under en atmoplatt i brist på en atmosfär?
Senast redigerad av kurrekotte 2016-04-03 kl. 09:58.
Citera
2016-04-03, 09:56
Bannlyst
Citat:
Därför att du ägnade större delen av gårdagen till att kräva bevis på att man med flyg kunde korsa Antarktis längs en longitud och samtidigt bortförklarade upptäckt av kant på Antarktis med möjligheten att Antarktis är oändligt stort, trots att kontinenten är korsad, kartlagd och kringseglad.
Jag har inte krävt några bevis. Varifrån har du fått den villfarelsen?
Citera
2016-04-03, 09:58
Bannlyst
Citat:
Du länkade till ett bevis i din bullshit-video med hägringen. Varför kunde man inte se HELA husen? Nederdelen saknades. På en platt jord så hade inte nederdelen av husen saknats.

Faktum är att du har fått del av mängder med bevis men att du väljer att inte förstå konsekvensen av dessa, antingen på grund av att du trollar eller att du lider av någon bokstavskombination.
Vanishing point, eller vanishing LINE i just detta fallet.
Citera
2016-04-03, 09:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Stjärnhimlen ser olika ut och ser ut att rotera (egentligen är det jorden som roterar) åt olika håll, beroende på vilken sida om ekvatorn man befinner sig. Det skulle inte observeras om jorden vore platt.
Citera
2016-04-03, 10:00
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag har inte krävt några bevis. Varifrån har du fått den villfarelsen?
Citat:
Visa en flygtur över samma longitud så stärker du helt klart din sak.
Citera
2016-04-03, 10:02
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Vanishing point, eller vanishing LINE i just detta fallet.
Skall jag tolka det som att du tror att det finns en försvinnelselinje på cirka 10 mils avstånd och att solen och månen är mindre än 10 mil bort eftersom dessa är fullt synliga?
Citera
2016-04-03, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Stjärnhimlen ser olika ut och ser ut att rotera (egentligen är det jorden som roterar) åt olika håll, beroende på vilken sida om ekvatorn man befinner sig. Det skulle inte observeras om jorden vore platt.
Det finns modeller som förklarar även det, men jag håller med om att det kanske är den svåraste biten för flaterthers. Där har hollowearth-modellen mer logisk bäring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in