2016-04-03, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
NB 10 DNA-träffar!!! Varför har ingen annans DNA hittats?

Därför att det var nfc överens med polisen att inte leta på andra.
Så gjor man inte. Man tar prover från olika platser, inte bara från synliga fläckar och jämför med olika dna. För att utesluta andra möjliga GM.
I detta fallet uteslöt de alla andra redan i början.
Jäv.
Senast redigerad av Sudharma 2016-04-03 kl. 09:35.
2016-04-03, 08:53
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Angående hans mobil - är du säkert att polisen pejlade hans mobil?
Om de inte gjort det fråga - varför. De borde pejla. Hade han lämnat mobil hemma, då skulle visa att han eller hans telefon var hemma.
Bl a håller kad med att mördaren hade lämnat sin mobil hemma och hans kompis med.
Polisen hade pejlat L mobil, Lisa rörde sig söderut. Hon gick inte till ladan. Hon var inte den sorts flicka som går med okända man, sa hennes familj. Två personer såg henne åka från arbetsplats.

God morgon!

Jag håller faktiskt med Boidis12. Har han vett att krossa LH:s mobil så tar han väl knappast inte med sin egen när han vet att den går att spåra. Glöm inte faktum att han var smart nog och ville avleda MP när han sa att militären redan genomsökt området vid Martorp.
Säg inte att du också tror att denne psyko är oskyldig med 10 DNA-träffar, bl a på Lisas kläder! Det var ju som att dra i en jackpotmaskin sades det för man brukar få 2-3 DNA-träffar i vanliga fall och det räcker för att fälla. Här har vi 10 då. Vad säger det dig?
2016-04-03, 09:01
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Därför att det var nfc överens med polisen att inte leta på andra.
Så gjor man inte. Man tar prover från olika platser, inte bara från synliga fläckar och gämför med olika dna. För att utesluta andra möjliga GM.
I detta fallet uteslöt de alla andra redan i början.
Jäv.

10 jag sa 10 DNA från NB! BEHÖVER man verkligen leta efter nån annans då? Och det är klart att de fattade misstankar mot honom när han klantade sig från början med sin avledningsmanöver och ville ha bort MP från Martorp. Hur förklarar du det beteendet då? Hade han varit oskyldig och ovetande om var LH:s kropp var, hade han väl knappast brytt sig. Kanske t o m deltagit i sökningen. Nej du, moi lurar man inte så lätt. Hela den familjen vet mer än vad de säger. Hans bror har inte stigit fram och tagit tillbaka någonting mot lilla Hustrun som väl verkar vilsen i pannakakan. För mycket lögner. IB var ju hemma i Litauen och kunde inte komma till rättegången för att hon skulle vårda barnet. Nähänej, men i alla år som barnet var utan mamma då och hon befann sig här??? Dessutom är det ju klart att NB ha uppvisat aggression osv. förut. Tja, sagor slutade jag tro på för länge sen. JAMFÖR stavas med J förresten.
2016-04-03, 09:05
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Vit skåp bil.
Det stämmer inte med NB' s bil.
Någon i område hade vit skåp bil med logga, det var elektriker, kanske han raggade joggerskan A genom låtsas engelsman. Man kunde kolla ju det.

Den stationen används inte längre?
2016-04-03, 09:29
Medlem
Citat:
God morgon!

Jag håller faktiskt med Boidis12. Har han vett att krossa LH:s mobil så tar han väl knappast inte med sin egen när han vet att den går att spåra. Glöm inte faktum att han var smart nog och ville avleda MP när han sa att militären redan genomsökt området vid Martorp.
Säg inte att du också tror att denne psyko är oskyldig med 10 DNA-träffar, bl a på Lisas kläder! Det var ju som att dra i en jackpotmaskin sades det för man brukar få 2-3 DNA-träffar i vanliga fall och det räcker för att fälla. Här har vi 10 då. Vad säger det dig?

Tänk logiskt - om N B var så smart, att krossade hennes mobil, och sin mobil hade lämnat hemma, varför var han inte smart och inte använt handskar när han hanterade kropp?
Har du svar på det?
Jag hade tänkt om det och endast en svar är trovärdig - den som dödade L hade planerat det i förväg, han ville att hennes kropp ska hittas, sniclade väg mot bysjan med L tillhörigheter att hon ska hittas.
Enligt gäringsmans profil var det någon som kände henne.
Det var person i hennes ålder. Han kanske var inte ensam. Han ljugit om sin alibi.
Angående 10 DNA.
Exactly! 10 DNA är nästan för bra! To good to bee true!
Hade du tänkt att det borde finnas mer DNA på L kläder,
hon hade varit i kontakt med andra personer inte bara med NB.
Varför hittade inte NFC inga andra dna spår?
Visst de hade hittat andra, men vems är de andra DNA spår - vänners, familje, kollegor?
Hon kunde bli mördat av någon som kände henne enligt gärningsmans profil.
Senast redigerad av Sudharma 2016-04-03 kl. 09:33.
2016-04-03, 09:43
Medlem
CatTheHunters avatar
Jag hoppas verkligen att LH och hennes familj får upprättelse och svar. Det är helt obegripligt för mig att nån ger sig på en annan medmänniska så här!
Jag skriver inget mer om vad jag anser om hur det gått till, jag har varit där inne i ladan och räknat ut på ett ungefär. Att påstå nåt så dumt och korkat som att Lisa Holm aldrig varit inne i ladan är ju bevis på högt IQ med tanke på alla bevis som hittats.

Jag lutar mig tillbaka och litar på de som utdelat den hittillsvarande domen istället för de som sitter här ute i tråden och försöker påvisa NB:s "oskuld"! säger jag bara om detta.

Jag förstår inte hur man kan sitta här ute och tramsa när det finns 10 DNA-träffar på NB. Att han inte minns vad han gjort kan bero på att han verkligen lyckades genomföra mordet som han planerat under en längre tid och fick en chock och därefter handlat irrationellt.
I annat fall är han mycket väl medveten om det (han ville ha bort MP från Martorp) och vill väl bli fri så att han kan göra om det. KICK tror jag det kallas.
Man förstår ju hur råbarkad detta monster är, helt utan känslor, när han först mördar och sen vad som händer när han skall ha in Lisas döda kropp i skåpet och kroppen är förvriden i en onaturlig ställning. Hur kan man se på när en annan människa kämpar för sitt liv och stå och dra i snoppen?

Bara att han använder ena rummet för att stå och masturbera i ladan torde väl förklara hur det är ställt och hur planen om att döda en annan människa dyker upp, för han tittade väl på besökande till caféet under sexuella akten och som ordspråket säger "MYCKET VILL HA MER". Det räckte inte till slut.
Också talar det väl för hur det är ställt när man sitter och skiter inne i ladan i rännan. En normal person hade väl lånat caféets toalett eller åkt hem och gått på toaletten där då det är nära till bostaden.

Aivaras har ju sagt att NB muckat med andra under alkoholpåverkan, att AB fick ta hand om NB:s förra hustru och försvara henne vid skilsmässan från NB, att NB varit aggressiv när han druckit och irriterad för minsta lilla samt att NB var den som bestämde hemma.
NB sitter och babblar om att han har en egen dotter i LH:s ålder, jaja, varför umgås han inte med henne då? Enligt vad jag förstått har de inte haft kontakt under många, många år. Varför det?

Nä ni som tror på NB:s oskuld, tänk om. Kan ni ha mer rätt än TR och HR? Är ni utbildade för sånt här? Då hamnar ju ni i samma nivå som IR som är bortvald då Hurtigrutten kommit in i bilden. Finns gyllene pengar att ösa pengar ur om man bara hittar rätt brunn!!!

De tårar man ser när NB brister i gråt vid ena förhöret kallas ÅNGER för sin egen skull för han trodde inte han skulle åka dit!

Jag hoppas HD avvisar honom. Givetvis skall RÄTT GM dömas och avtjäna sitt straff, men det är ju bara det att AB har inte hjälpt sin bror och rentvått honom utan står fast vid sitt vittnesmål om det han sagt, IB var väl rädd för NB så hon drog tillbaka det för det, för när allt kommer omkring så hade ju även hon samma utsaga från början om att NB ville att de skulle tiga om tvätt och att han var hemma.
Folk omkring har ju sett honom komma körande i hög fart söndag 7/6, bl a de som var ute och gick med hundarna. Man känner igen folk när man möter på dom nästan dagligen, konstigare än så är det inte.

Såg ni som undrade vad som händer när han kommer till Litauen. Tror ni han vågar åka dit verkligen? Då måste det väl vara beslut om utlämning till hemlandet där han är född som gäller?

Utplacerat NB:s DNA. Varför då? Han var ju så skötsam och omtyckt så varför skulle någon vilja göra det mot honom?
Nej det tror jag inte på! Sagor.

Rätt ska vara rätt! Amen.
2016-04-03, 09:49
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Tänk logiskt - om N B var så smart, att krossade hennes mobil, och sin mobil hade lämnat hemma, varför var han inte smart och inte använt handskar när han hanterade kropp?
Har du svar på det?
Jag hade tänkt om det och endast en svar är trovärdig - den som dödade L hade planerat det i förväg, han ville att hennes kropp ska hittas, sniclade väg mot bysjan med L tillhörigheter att hon ska hittas.
Enligt gäringsmans profil var det någon som kände henne.
Det var person i hennes ålder. Han kanske var inte ensam. Han ljugit om sin alibi.
Angående 10 DNA.
Exactly! 10 DNA är nästan för bra! To good to bee true!
Hade du tänkt att det borde finnas mer DNA på L kläder,
hon hade varit i kontakt med andra personer inte bara med NB.
Varför hittade inte NFC inga andra dna spår?
Visst de hade hittat andra, men vems är de andra DNA spår - vänners, familje, kollegor?
Hon kunde bli mördat av någon som kände henne enligt gärningsmans profil.

MJAUUU du får gå tillbaka i inläggen och kika på det vi skrev om. Det finns en slags salva du stryker på som en osynlig skyddshandske. Kanske du kan tala om varför IB:s DNA fanns på LH:s trosa?
Är det inte från henne själv så kommer det ju från NB och då har han ju varit där och rivit med sina skitna klor....... AVSLÖJAD!
Det går tydligen inte in på dig hur mycket info du än får så därför förklarar jag inte mer. Suck!
2016-04-03, 09:56
Medlem
Citat:
MJAUUU du får gå tillbaka i inläggen och kika på det vi skrev om. Det finns en slags salva du stryker på som en osynlig skyddshandske. Kanske du kan tala om varför IB:s DNA fanns på LH:s trosa?
Är det inte från henne själv så kommer det ju från NB och då har han ju varit där och rivit med sina skitna klor....... AVSLÖJAD!
Det går tydligen inte in på dig hur mycket info du än får så därför förklarar jag inte mer. Suck!

Vet du att IB blev av sina trosor i häktet? Vet du vem hade tagit och varför IB inte fick tillbaka?
Hade du tänkt på det?
Kanske här är förklaring till IB DNA på LH trosor?
Om man undersökte LH trosor på samma bord som IB' s kläder, kunde DNA kontamineras.
2016-04-03, 10:00
Medlem
CatTheHunters avatar
Okontroversiellt kanske men varför inte hypnos på NB?

Lögndetektortest?

Då kan han väl inte fara illa den lilla stackaren?
2016-04-03, 10:10
Medlem
CatTheHunters avatar
Varför trodde NB att AB skulle stiga fram och rentvå honom och varför har inte AB gjort det jo för AB sa sanningen och är rädd alltifrån TR:s dom och framåt i och med att han gått under jorden. MEN till skillnad från IB så har han inte dragit tillbaka någonting.
Trolig anledning till detta annars någon?

Det stämmer alltså som övriga familjemedlemmar sa i sitt vittnesmål från början, NB sa att de inte skulle nämna tvätten och även säga att han varit hemma.

Varför frågade IB varför han var så nersmutsad när han kom hem på söndagen 7/6? Hon skämtade ju och undrade om han rullat runt i något eller ramlat.

Där sprack kontamineringsteorin!
2016-04-03, 10:16
Medlem
CatTheHunters avatar
Polisen har inte varit för hårdhänta, nej, men de försöker utföra sitt arbete och det är att vända och vrida på saker under ett förhör tills de får fram sanningen när de förstår att det inte stämmer. Skulle de inte det, kunde man ju aldrig få fram vad som hänt.

Jag tycker heller inte det är konstigt att LH:s pappa fick hjälp av sina arbetskamrater med sökning. Han hade säkert ställt upp för dom också om det gällt någon annans dotter. Tyder väl på en god kamratanda i arbetet. Bara bra för det är ju så det ska vara.
Varför placera ut DNA eller försöka få det se ut som om NB är GM när de inte ens känner honom, lika lite som MP, helt uppåt väggarna.
2016-04-03, 10:44
Medlem
Citat:
IB var ju SÅÅÅ rädd för svenska polisen som ordnade att hon fick komma hem till bostaden och roffa åt sig kläder innan hon åkte till Litauen!!!!!

Alla deras kläder tagits av polis.
IB hade inte fått tillbaka. Det så hon i HR.
Kläder kostar bl a.
Är det på detta vis behandlar rätsväsandet människor?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in