Citat:
Ursprungligen postat av
godhetsaposteln
Såvitt jag har kunnat läsa mig till:
Om ingen kandidat får egen majoritet så sätts det ihop en arbetsgrupp/ledning som skall sy ihop en majoritet för en gemensam kandidat. Denna arbetsgrupp kommer att utformas efter hur många röster kandidaterna fått ihop. Dvs dom Trumpvänliga kommer att dominera denna arbetsgrupp fullständigt om valresultatet blir det förväntade.
Det öppnar upp för vissa stater att genom kohandel få fördelar om de ansluter sig till Trumps delegater. Eftersom Donald bara kommer att behöva några få röster.
Det finns ingen möjlighet för Cruz och ännu mindre Kasich att kohandla med så många delegater att dom skulle byta sida.
Om någon har någon annan info om hur konventet och förhandlingarna går till vill jag att ni länkar till sådan information.
Att sitta här och spekulera om händelseförlopp som saknar något som helst stöd i historien eller verkligheten????
En ansenlig del av delegaterna som är pledged för Trump är anti-Trump. Det är hel djungel av regler, olika för varje delstat. Men t.ex. i South Carolina måste man ha deltagit på delstatens republikanska konvent 2015, för att få bli delegat. Det finns en hel del regler i samma stil, vilket gör att en hel massa etablissemangsrepublikaner represterar Trump på konventet och kommer att överge honom direkt efter första omröstningen.
Så om inte Trump får 1237, räkna med att det är kört, så blir du inte besviken.
Sm910dif är experten på den här typen av regler, men jag vet åtminstone tillräckligt för att veta att ditt antagande ovan är helt fel.
Hoppas att det varit till hjälp.