2016-04-03, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Polisen kunde dubbelkolla pejla deras mobiler vilken tid passerade denna plats A och vilken tid NB.
Det är inte svårt.
Detta lilla tekniska underverk är alldeles förträffligt när man vill ha koll på folk.

Detta är väl en bidragande orsak till att detta fall blev som det blev och fick snabb avslutning.
Senast redigerad av Felix52 2016-04-03 kl. 01:29.
2016-04-03, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Vad säger att han hade med sig mobilen vid tillfället? Vet du?

Vad säger att han inte hade?
2016-04-03, 01:36
Medlem
Citat:
Vit skåp bil.
Det stämmer inte med NB' s bil.
Någon i område hade vit skåp bil med logga, det var elektriker, kanske han raggade joggerskan A genom låtsas engelsman. Man kunde kolla ju det.
Hon sa vit eller möjligtvis silverfärgad. Kan du va vänlig och sluta förvränga fakta. Kan åxå va möjligt att hon såg din elektrikers bil tidigare och blandade ihop.
Det fetade, hur troligt är det?
2016-04-03, 01:41
Medlem
Citat:
Du, nu frågade jag först, så var vänlig och svara, så lovar jag att svara på din fråga.
2016-04-03, 01:53
Medlem
Citat:
Efter jag hade läst FUP och alla andra möjliga källor är jag övertygad att han är syndabok.
Det är väldigt tråkigt eftersom nu är tre familjers liven är förstörd och Lisas familje alldrig får svar varför och hur.
NB kan inte svara på den fråga eftersom han inte vet.
Andra ( oberoende) utredare skulle hitta en annan GM.
Eftersom du uppenbarligen är en oberoende utredare så är du väldigt välkommen att servera oss otrogna den "rätta" gm. Du kan inte bara komma och tro vettdu, ska finnas bäring i det åxå, som det finns i fup. Annars lägg ner.
2016-04-03, 01:54
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Efter jag hade läst FUP och alla andra möjliga källor är jag övertygad att han är syndabok.
Det är väldigt tråkigt eftersom nu är tre familjers liven är förstörd och Lisas familje alldrig får svar varför och hur.
NB kan inte svara på den fråga eftersom han inte vet.
Andra ( oberoende) utredare skulle hitta en annan GM.

Vad är det som gör att dig övertygad om att mördaren Nerijus "bara" är en syndabock ?
Var god redogör för hur du har kommit fram till detta .
Alltså hur du med säkra källor som grund kan påstå detta .
Den ende som har förstört tre familjers liv är den dömde mördaren Nerijus .
Därför är det han som sitter inne med svaren om hur och varför .
Lite tuffare förhör kanske inte skulle ha skadat .
Senast redigerad av boidis12 2016-04-03 kl. 02:01.
2016-04-03, 02:01
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Kom inte med motfrågor . Svara på frågan du fick istället .
Hur vet du att han han hade med sig mobilen ?
Om han hade haft det , tror du inte att man hade kollat upp det i så fall ?
Finns ju inga uppgifter någonstans i FUP om detta .
Eftersom han slog sönder Lisas telefon så visar det ju att han vet om att man kan
spåra en person via mobilen .
Hur stor risk tror du att det är då att han har med sin egen mobil när han är ute på
jakt efter ett lämpligt offer att plåga ihjäl medan han drar i sin skitiga snorre ?
2016-04-03, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Vad är det som gör att dig övertygad om att mördaren Nerijus "bara" är en syndabock ?
Var god redogör för hur du har kommit fram till detta .
Alltså hur du med säkra källor som grund kan påstå detta .
Den ende som har förstört tre familjers liv är den dömde mördaren Nerijus .
Därför är det han som sitter inne med svaren och hur och varför .
Lite tuffare förhör kanske inte skulle ha skadat .
Ja och nu fortsätter alla dessa "alternativteoretiker" att förstöra framförallt Lisas familjs liv. Undrar hur det känns
Det andra fetade, nä lite tuffare tag så hade han nog erkänt sitt dåd. När man såg hur han vaggade fram och tillbaka under förhöret så var det nog inte långt ifrån ett psykbryt. Tyvärr så klarade han av det.
2016-04-03, 02:21
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Ja och nu fortsätter alla dessa "alternativteoretiker" att förstöra framförallt Lisas familjs liv. Undrar hur det känns
Det andra fetade, nä lite tuffare tag så hade han nog erkänt sitt dåd. När man såg hur han vaggade fram och tillbaka under förhöret så var det nog inte långt ifrån ett psykbryt. Tyvärr så klarade han av det.

Ja , det är synd och skam att familjen inte kan få ett värdigt avslut på den här hemska historien .
Är det inte personer här som förtalar allt och alla som deltagit i utredningen så är det galna
försvarare för mördaren Nerijus som drar ärendet varv efter varv i olika instanser bara för att sola sig
i glansen och göra sig massa pengar på en familjs obeskrivligt svåra förlust av en dotter och syster .
Förhören borde ju vara i paritet med det brott man anklagas för .
I det här fallet har man daltat alldeles för mycket med mördaren .
Senast redigerad av boidis12 2016-04-03 kl. 02:33.
2016-04-03, 02:39
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu håller du dig inte riktigt till sanningen så jag citerar det första förhöret nedan. AdBs vittnesmål är ju helt sjukt viktigt då det gör ett klockrent utpekande av MGM redan dagen efter försvinnandet.

Hur många personer i närområdet passar in på den här beskrivningen tror du? Att någon annan än NB skulle vara personen som AdB vittnar om är ju helt osannolikt. En dubbelgångare i en liknande bil och fritidskläder skulle köra förbi strax före eller efter NB på exakt samma plats. Helt enkelt osannolikt.

Mitt fetande.

Det finns massor av personer i närområdet som skulle kunna passa in på Adriana's beskrivning av mannen som stoppade henne.

Fup 411

Förhör med Ekelun*, Mali*; 2015-06-13 (*d,n)

Mali* berättar att det är många gästarbetare som rör sig i Källby. Dafgårds bygger en ny
fabrik och det är många utländska arbetare där
.
2016-04-03, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Ja , det är synd och skam att familjen inte kan få ett värdigt avslut på den här hemska historien .
Är det inte personer här som förtalar allt och alla som deltagit i utredningen så är det galna
försvarare för mördaren Nerijus som drar ärendet varv efter varv i olika instanser bara för att sola sig
i glansen och göra sig massa pengar på en familjs obeskrivligt svåra förlust av en dotter och syster .
Förhören borde ju vara i paritet med det brott man anklagas för .
I det här fallet har man daltat alldeles för mycket med mördaren .
Håller med dig i allt, bra sagt. Men jag har för mig att herr Hurtigrutten inte får betalt om han inte kommer i "mål". Dvs, lille nero får sänkt straff eller går fri.
2016-04-03, 02:51
Medlem
Theforeigners avatar
"massepojken" postade detta redan den 11 Juni, 2015 :

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Som jag tidigare skrivit om så pågår det ett relativt stort bygge på Dafgårds anläggning i Källby ca 5 min från cafeet.

Här jobbar det ett stort antal gästarbetare i huvudsak från Litauen. Dessa bör enligt mitt sätt att se på det omedelbart kartläggas innan bygget är klart och dom hinner lämna Sverige.

Samtliga bör förhöras och det bör läggas resurser på att få ut deras brottsregister från hemlandet.

Nedan bolag har huvudentreprenaden på Dafgårds. Bygget skulle vara klart i mars men ca 3 månader fördröjt.

-Välkänt familjeföretag bygger vidare.

Dafgårds i Källby, ett välkänt familjeföretag i Väst Sverige.
Stor entreprenörskap kring mat har varit drivkraften inom företaget ända sedan Gunnar Dafgård startade verksamheten på 1930-talet.

Ranaverken har genom de senaste 35 åren fått förtroendet att projektera och genomföra över 30 byggprojekt, stora som små, på Dafgårds anläggning i Källby. Nu bygger vi där igen!

Den här gången en Logistikhall med måtten 39 x 53 meter.
Till det här byggobjektet är det beräknat att användas ca. 80 ton stål.

Byggstart sker i november 2014. Anläggningen beräknas stå färdig våren 2015.

-Håller på med uppgiften att hitta vilket bolag som bygger om ladan men ej lyckats få fram något ännu.

Har mailat Ranaverken med frågan om antal utländska gästarbetere och om eventuella anlitade underentreprenörer bland annat. Ej fått svar ännu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in