Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-02, 18:56
Medlem
godhetsapostelns avatar
Min kritik om spekulationer om hur ett framtida konvent röstar var inte riktat till någon enskild. Jag tycker det är rätt många nu som hamnat på fantasinivån.
Visst kan det ske oväntade saker på konventet men det är inte särskilt sannolikt. Man kanske skall börja titta på regler och hur det gått historiskt innan man tar fram dom rosa elefanterna. Och då har det handlat om kohandel från mindre grupper. En helt annan sak om vi hade haft 3 eller 2 kandidater med ungefär lika många röster. Kasich sitter t.ex. med en guldsits att gynna Ohio (förutsatt att Trump vinner presidentvalet). Även en VP post finns inom räckhåll. Men det här är spekulation från min sida.

Kanske inte så konstigt att vi fått mer ren spekulation i tråden. Valkampanjen har ju gått ner på lågvarv. Kommer inte så mycket nytt matnyttigt att diskutera. Så vi som är engagerade sitter likt journalister och gissar i brist på annat
Senast redigerad av godhetsaposteln 2016-04-02 kl. 19:02.
2016-04-02, 19:40
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Därför han ändrade sig i abortfrågan när den blev för het? Karln vet inte om världen. Ska japan skaffa kärnvapen? Sen där med att motståndaren "började", PRECIS som en femåring.
Har du någon förmåga till kritiskt tänkande?

Vem bryr sig om Japan har kärnvapen, egentligen? Inte bryr jag mig. Pakistan och Nordkorea har dem, inget som förhindrar mig från att sova om kvällarna.

Det är såklart viktigt att en motståndare börjar? Blir man attackerad, är det mer rimligt att svara tillbaka. Self defence kan rädda dig från en livstid i fängelse i USA.

Jag uppmanar er alla att titta på detta klipp om ni vill förstå hur Trump tänker. Klippet är mer än 25 år gammalt och i det säger Trump precis samma saker som han säger nu.

----------> https://www.youtube.com/watch?v=jbzTyhIv2B8 <----------

Kort sagt är Trump en form av "amerikansk nationalist". Han bryr sig om vad som är bra för USA främst, och inte för andra länder. Det betyder inte att han är en rasnationalist. I klippet vill han tex ta pengar från japaner och tyskar och använda dem för att hjälpa svarta i Harlem. Trump är trött på att USA ska hjälpa länder utomlands utan att få något tillbaka.

*Trump är inte en fake
*Trump vet vad han snackar om
*Trump är konsekvent när det gäller hans hjärtefrågor (tex abort/homoäktenskap är inget han kommer fokusera på)
*Trump bryr sig om sitt land och det är därför han vill bli president
*Trump struntar i PK och konsensus och använder sunt förnuft
Senast redigerad av checkthisout. 2016-04-02 kl. 20:21.
2016-04-02, 19:59
Medlem
Trump rally nu tråkig att lyssna på tyvärr när det går dåligt för honom.

Som väljare hade jag blivit arg om min kandidat spenderar 30 min, åt att klaga på vad som är dåligt med andras politik istället för att förklara sin egen.
2016-04-02, 20:11
Bannlyst
Länk till live tal från Wisconsin Town Hall där Trump håller möte. https://www.youtube.com/watch?v=ZxqVFmqPGLk
2016-04-02, 20:42
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Om Trump blir oberoende, och Clinton inte uppnår >50% av rösterna, blir det väl kongressen som väljer president? Eftersom kongressen domineras av republikaner blir det väl Kasich som blir kongressens val? (eftersom varken Cruz eller Trump gillas)

Och hur ser möjligen ut att Kasich hoppar av strax innan Kaliforniens primärval? Nu är ju Kasich och Cruz inte bästa vänner, men det kan ändå bli ett säkert sätt att peta bort Trump då många av hans väljare förstår att en röst för Cruz blir en röst mot Trump.
Jo - det är ett ganska troligt scenario att Kasich blir president på ett spdant sätt - och för annan del - han är min favorit på sätt och vis - men frågan är vad Trump med sitt stora folkliga stöd gör i en sådan situation - bildar ett tredje parti som seriöst utmanar tvåpartisystemet och blir invand i kongressen med ett stort antal lika sinnade?
2016-04-02, 20:46
Medlem
technoisbests avatar
Både Hillary och Bernie slår Trump i opinionsmätningarna, så vi demokrater kan nog vara rätt så lugna. Det vore en katastrof att få en rasistisk homofobisk kvinnohatande girig lögnaktig arrogant skitstövel som president bara för att han 1: Kan retorik, 2: Har råd att köpa en presidentkampanj.
Bernie Sanders är det enda riktigt bra alternativet.
2016-04-02, 20:50
Medlem
Allvarligt ! denne man vill stoppa invandring och bevara det amerikanska....ha ha !! vilken hycklare...NI har STULIT landet från ursprungsbefolkningen (som av misstag kom att kallas indianer,för att Columbus trodde han var i Indien)...och du Trump....etsvampen är en invandrad bortskämd skotte som råkade ha rika föräldrar...
2016-04-02, 20:59
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Allvarligt ! denne man vill stoppa invandring och bevara det amerikanska....ha ha !! vilken hycklare...NI har STULIT landet från ursprungsbefolkningen (som av misstag kom att kallas indianer,för att Columbus trodde han var i Indien)...och du Trump....etsvampen är en invandrad bortskämd skotte som råkade ha rika föräldrar...
Är du för att deportera alla icke-vita från Europa då? Sedan är det inte helt klart att indianerna var först i USA.

https://www.youtube.com/watch?v=kNTXCMYjwEk
https://en.wikipedia.org/wiki/Solutrean_hypothesis
2016-04-02, 21:03
Medlem
Ja, det finns massor av bevis på att Columbus ej var först. Vikingar/andra var långt före......Dock vad som hände var ju att man invandrade från Europa och skapade politik....man körde över majoriteten (ursprungsbefolkningen) som fick flytta till reservat....och gav bort marken i stort sett gratis till de som invandrade..De stal marken !
2016-04-02, 21:08
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ja, det finns massor av bevis på att Columbus ej var först. Vikingar/andra var långt före......

Tack för att du visar att du inte ens läst mina länkar...

Citat:
Ja, det finns massor av bevis på att Columbus ej var först. Vikingar/andra var långt före......Dock vad som hände var ju att man invandrade från Europa och skapade politik....man körde över majoriteten (ursprungsbefolkningen)

Som sagt är det inte helt klart vilken ursprungsbefolkningen var.

Citat:
Ja, det finns massor av bevis på att Columbus ej var först. Vikingar/andra var långt före......Dock vad som hände var ju att man invandrade från Europa och skapade politik....man körde över majoriteten (ursprungsbefolkningen) som fick flytta till reservat....och gav bort marken i stort sett gratis till de som invandrade..De stal marken !

Och det som hände i Europa var att folk kom illegalt och ljög om att vara "flyktingar" för att sedan stanna kvar och inte åka tillbaka.
Har det egentligen någon betydelse hur det går till? Resultatet är detsamma.
2016-04-02, 21:16
Medlem
Historia är historia och det är svårt att dra klockan tillbaka ett par hundra år senare...Denna tråd är ju om Trump...som anspelar på att bygga en mur....ha ha !!! Han är en invandrare....som är gift med en invandrare.....nästan hela USA är invandrade människor..Han hycklar ju å det grövsta...sen att man måste stoppa terrorism, det är en annan historia. terrorism ska bekämpas...men han drar ju i stort sett alla folk-raser som ej redan bor i USA över samma kam..Samtidigt som han föddes med guldsked i mun...
2016-04-02, 21:20
Medlem
BuzzMeekss avatar
Citat:
Historia är historia och det är svårt att dra klockan tillbaka ett par hundra år senare...Denna tråd är ju om Trump...som anspelar på att bygga en mur....ha ha !!! Han är en invandrare....som är gift med en invandrare.....nästan hela USA är invandrade människor..Han hycklar ju å det grövsta...sen att man måste stoppa terrorism, det är en annan historia. terrorism ska bekämpas...men han drar ju i stort sett alla folk-raser som ej redan bor i USA över samma kam..Samtidigt som han föddes med guldsked i mun...

Om inte invandringen stoppas kommer USA att domineras och styras av latinos. Det finns inget självändamål att sätta sig själva i minoritet för den euroamerikanska befolkningen - det gör det inte för någon befolkning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in