Citat:
Ursprungligen postat av
frifart
exakt en sådan domkraft har jag som havererade mitt framför näsan på mej tyvärr

dessutom så sitter alla skruvar i den löst och den ramlar i delar efter en tids användning , så plocka bort alla skruvar och använd rikligt med grön skruvlåsning på gängorna när ni monterar i hop den igen

bara ett litet tipps till från frifart

Nej lille vän, nu får du ge dig! Du verkar ju ha en hatisk och negativ inställning till det mesta när det dels gäller domkrafter från Jula och dels till de som inte använder pallbockar när man byter hjul från vinter till sommar eller versus.
För det första så ser jag inte någon anledning till att använda pallbockar när man byter hjul, eftersom man aldrig är under bilen. Det har flera andra sagt här tidigare. Tar man ett hjul i taget så är det ingen fara. Men jag respekterar ditt lite överdrivna säkerhetstänkande.
För det andra så är de domkrafter som säljs i dag, oavsett om Biltema eller Jula säljer dom, av bra kvalitet och fungerar helt OK för hemmafixare.
För det tredje så är domkraften man köper från Jula monterad och klar att användas för lång tid och skulle du ha råkat ut för nåt sånt fel som du skriver om så bör du naturligtvis reklamerat domkraften till Jula. Och den ramlar inte isär, för så många skruvar finns inte i den domkraften!
Eller hur?
För det fjärde så stavas tips med ett p, inte annat!