2016-04-02, 09:50
Medlem
Vad tror ni om Carlos Strandberg i AIK? Kommer han start imorgon?
Citera
2016-04-02, 10:02
Medlem
Gridirons avatar
Ett litet tips är om man tar Cmore via Telia så har man halva priset i 6 månader via deras play+ tjänst. Behöver dock inte använda den utan funkar fint i cmores appar med. Blir typ 150 spänn vilket är ganska överkomligt.
Citera
2016-04-02, 10:03
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiron
Ett litet tips är om man tar Cmore via Telia så har man halva priset i 6 månader via deras play+ tjänst. Behöver dock inte använda den utan funkar fint i cmores appar med. Blir typ 150 spänn vilket är ganska överkomligt.

Hur gör man det mer exakt? Låter intressant.
Citera
2016-04-02, 10:13
Medlem
nomadics avatar
Kulan i luften för bövelen! Det är sådana här helger jag verkligen tycker synd om sådana där som inte intresserar sig av svensk fotboll utan istället föredrar att sitta i soffan med ostbågsfingrar och titta på Premier League.

Utländsk fotboll följer man men inhemsk fotboll lever man, det kan ju knappast ens de värsta PL-runkarna argumentera mot.

Vill även jag passa på att välkomna Arctic Monkey till tråden och tacka för en mycket intressant truppgenomgång av J-Södra! Även beklaga att ni har fått ta över Tobias Nilsson... Då den här tråden stundtals kan drunkna i lite väl mycket "storklubbs"(och Hammarby/DIF)-snack är det alltid uppfriskande med supportrar till övriga lag. Hade vi även nån från Östersund?
Citera
2016-04-02, 10:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Varför inte? Är själv småbarnsförälder och har svårt att se att 13 på en lördag är sämre än någon annan tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Pratar bara för mig själv kanske. Men gör ofta något med familjen på antingen förmiddagen eller eftermiddagen på helger, nu blir det svårt att göra något alls, precis att det inte hinns med.

Precis som Jaxx påstår.
Att komma iväg på fotboll som småbarnsförälder är inte lätt, iaf så länge man inte tar med sig ungen/ungarna. Överlägset bäst är veckomatcher kl 19 då barnen ändå går och lägger sig. Den andre partnern behöver inte bli lämnad ensam med potentiella bråkstakar.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har inga barn själv men hört från andra så är 19 en vardag en rätt knepig tid. Det blir stressigt om man ska hinna hämta på dagis, ta sig hem, äta och sedan åka på matchen och vara i tid.
Det är en del pusslande men man hinner hämta och tom göra klart maten om man inte har för långt till arenan. Då har man klarat av sina hemma bestyr och den andre behöver bara lägga barnen.
Men visst, det blir inga långa bira sessioner med polarna innan matchen...
Senast redigerad av se_där... 2016-04-02 kl. 10:19.
Citera
2016-04-02, 10:19
Medlem
Gridirons avatar
När man köpt play+ på Telias hemsida eller vart man nu köpt det så kan man välja tv operatör i apparna eller på cmores hemsida. Då väljer man Telia å loggar in med samma inlogg som i Telias tjänst. Inte så krångligt.
Citera
2016-04-02, 10:20
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EX1
Vad tror ni om Carlos Strandberg i AIK? Kommer han start imorgon?

Skulle faktiskt inte förvåna mig. Han verkar vara i bättre form än alla andra.
Citera
2016-04-02, 10:23
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Då den här tråden stundtals kan drunkna i lite väl mycket "storklubbs"(och Hammarby/DIF)-snack är det alltid uppfriskande med supportrar till övriga lag. Hade vi även nån från Östersund?
Du ska veta att även som bajare så uppskattar jag verkligen att du och andra som håller på lag som inte tillhör de tre största städerna bidrar i fotbollstrådarna här. Det ska verkligen bli intressant att följa ÖSK i år, tror de har kapacitet för att skrälla faktiskt. Om ni kan undvika skador. Och den traditionella dippen på början av säsongen.
Citera
2016-04-02, 10:24
Avslutad
Tycker för övrigt att 299:- för att se hela allsvenskan är rimligt. Det är ju runt 5-6 matcher med favoritlaget i månaden, som annars skulle kosta 200-300:- per match.

Kritiken jag har är ju kvaliteten på tjänsten, chrome problemen med mera men det är fortfarande värt 299:-. Pallar inte med osäkra och dåliga fulstreams när jag kollar mitt favorit lag, fattar inte hur andra klarar av det.

Dessutom så ger tv avtalet sjukt mycket pengar till svenskfotboll.
Senast redigerad av se_där... 2016-04-02 kl. 10:27.
Citera
2016-04-02, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Skulle faktiskt inte förvåna mig. Han verkar vara i bättre form än alla andra.
Skulle säga rätt mycket om Alms syn på övriga anfallare om ett misslyckat utlandsproffs, utan knappt en träning med aik, går rakt in i elvan.
Citera
2016-04-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Skulle säga rätt mycket om Alms syn på övriga anfallare om ett misslyckat utlandsproffs, utan knappt en träning med aik, går rakt in i elvan.

Men är inte både Avdic och Markkanen små skadade?
Citera
2016-04-02, 10:57
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Vill även jag passa på att välkomna Arctic Monkey till tråden och tacka för en mycket intressant truppgenomgång av J-Södra! Även beklaga att ni har fått ta över Tobias Nilsson... Då den här tråden stundtals kan drunkna i lite väl mycket "storklubbs"(och Hammarby/DIF)-snack är det alltid uppfriskande med supportrar till övriga lag. Hade vi även nån från Östersund?

Tack! Ser fram emot säsongen och att få ta del av en något mer livaktig tråd än Superettantråden, som trots allt blev lite tråkigare när Bajen försvann.

Gällande Nilsson så köpte vi verkligen grisen i säcken där. Han gjorde ju trots allt det bra i Husqvarna i Superettan, men det ser ut att ha varit mer utav ett undantag.

Fanns två-tre stycken ÖFK:are i Superettantråden förra året i alla fall. Antar att de hänger med i Allsvenskan. Är väl säkert ett par Stockholmshipsters som byter lag till det, på alla sätt, spännande Östersund också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in