2016-03-26, 07:37
Medlem
brevlunds avatar
WC-block i toan.

Smuggelöl till bjudmiddan.
Citera
2016-03-26, 07:58
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Bortsett från den finaste överklassen så verkar det bara vara hipsters som kommer undan WT-stämpeln. Sverige måste ha världens mest välbärgade WT-befolkning som har råd med Spanienresor och grejer.

En sak är helt klar jag är mycket hellre WT än en fjollig jävla hipster.

Åka till Prag och dricka öl är kultur och inte WT, stripklubb är en annan sorts kultur.

Det är lite som himlen och helvetet, alla längtar till himlen trots att allt roligt finns i helvetet och det gör att jag drar slutsatsen att gnället om WT egentligen handlar om avund.
Hipster wannabees som är avundsjuka på allt roligt som WT typerna sysslar med.

Jag har egentligen aldrig tyckt om WT epitetet eller ansett att vi har WT i Sverige, det är bara ett utryck som innerstadshipster fåntrattar börjat svänga sig med för att känna sig lite von oben vanligt folk.

WT måste ju därför vara vanliga rekorderliga svenskar som kulturmarxisterna hatar eftersom WT tänker själv och gör vad de tycker utan att bry sig ett skit om vad kulturfittor och hipsters tycker.
Citera
2016-03-26, 08:58
Medlem
Den här tråden visar ett vanligt WT-fenomen:
(FB) Allt går sönder..

D.v.s. att WT har sönder allting de kommer i närheten av. Minns detta redan som liten hur en del barn misshandlade sina prylar - cyklade in i träd med sin nya cykel, rispade sin Gameboy med kniv, lekta med tändare och gjorde brännmärken på allting, lämnade sina saker ute i regnet o.s.v. och allting gick alltid sönder.

Jag har haft min iphone i 4 år (min mamma har haft sin i 5 år) och förutom att jag en gång tappade min och skärmen sprack så har båda fungerat felfritt. Sedan finns det folk som köper nya telefoner varje år för att allting går sönder hela tiden. Jag förstår verkligen inte hur man kan använda en telefon så våldsamt och ovarsamt att man har sönder dem på löpande band.

Att inte vårda sina ägodelar är ett tydligt kännetecken på WT.
Citera
2016-03-26, 10:09
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Den här tråden visar ett vanligt WT-fenomen:
(FB) Allt går sönder..

D.v.s. att WT har sönder allting de kommer i närheten av. Minns detta redan som liten hur en del barn misshandlade sina prylar - cyklade in i träd med sin nya cykel, rispade sin Gameboy med kniv, lekta med tändare och gjorde brännmärken på allting, lämnade sina saker ute i regnet o.s.v. och allting gick alltid sönder.

Jag har haft min iphone i 4 år (min mamma har haft sin i 5 år) och förutom att jag en gång tappade min och skärmen sprack så har båda fungerat felfritt. Sedan finns det folk som köper nya telefoner varje år för att allting går sönder hela tiden. Jag förstår verkligen inte hur man kan använda en telefon så våldsamt och ovarsamt att man har sönder dem på löpande band.

Att inte vårda sina ägodelar är ett tydligt kännetecken på WT.

Att köpa iphone och kalla den iphone istället för telefon är ett typiskt hipsterdrag, jag skulle aldrig köpa aples skitprodukter.
Hellre WT än hipster.
Hellre usetobee than wannabee, hipsters är wannabees.
De ni kallar WT har ofta mer i huvudet än ni stadshipsters.
Citera
2016-03-26, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akehodell
Att köpa iphone och kalla den iphone istället för telefon är ett typiskt hipsterdrag, jag skulle aldrig köpa aples skitprodukter.
Jag kallar den inte iphone i vardagligt tal, men det är ju rätt smidigt att skriva modellen i en diskussion som handlar om kvalitet/hur länge saker håller. När du diskuterar bilar, benämner du dem Bil X, Bil Y o.s.v. då när du diskuterar skillnader? Är det inte lättare att benämna dem Volvo, Skoda, Mercedes o.s.v.?

Citat:
Hellre WT än hipster.
Hellre usetobee than wannabee, hipsters är wannabees.
De ni kallar WT har ofta mer i huvudet än ni stadshipsters.

Ja, för det finns ju ingenting däremellan... Antingen är man WT eller Hipster. Svart eller vitt.

Det är förövrigt ett ganska tydligt WT-tecken att kalla alla som inte beter sig som en själv för hipsters. Och att kalla Apples produkter för skit, som alla som inte har Apple verkar ha ett enormt behov av att göra. Det ämnet förtjänar verkligen en helt egen tråd. Icke-Apple-användares behov av att berätta för alla varför de hatar Apple, hur kassa Apple är, och hur dum i huvudet man är som köper Apple. Det är så fascinerande.
Citera
2016-03-26, 23:35
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpelle
Angående detta "fenomen" så undrar jag hur du definerar en typisk White trash??

Hur ser en typisk WT man ut? Respektive kvinna?

Utseende?
Betende?
Mm?
Mannen;
Lagerjobb slambilsförare eller liknande. Inget fel på ovan nämnda jobb dock. Eller arbetslös. Går om kring i jobbarkläderna med företagets logga på fritiden. Sannolikt tatuerad.
Intresserad av bilar och tror alltid att han gör bra bilaffärer. Bilarna i sig betingar ofta ett värde under 10.000 men mannen pimpar gärna skrothögen.

Kvinnan;
Fet, ofta fult tatuetad. Personlig assistent, undersköterska eller hemtjänst alt. Arbetslös Handlar massa skit på postorder, gärna på avbetalning.

Gemensamt:
Röker. Kan lätt köpa en kaffebryggare för 600 kronor på avbetalning. Ouppfostrade ungar med ADHD symptom och inlärningssvårigheter som de häller i litervis med läsk dagarna i ända. Tror absolut att ungarna kommer bli fotbollsproffs

Ingen av dem har universitetsutbildning och har troligen inte gått ut gymnasiet. Högre utbildning än fordon föraktas. Talar enbart svenska. Kanske begriper lite engelska men kan ej tala språket.

Tar det mesta de kan på avbetalning. Vanligt med stora skulder och kronofogdeskulder. Klassiska Lyxfällan fall.

Massa fula skyltar i hemmet med typ carpe diem osv.

Åker gärna till Tyskland med sin skitbil och släpkärra för att köpa billigt äckligt öl o vin o sprit.
Senast redigerad av godboy 2016-03-27 kl. 00:35.
Citera
2016-03-27, 01:47
Medlem
TheFreakinPopes avatar
Använder youtube för att lyssna på musik.
Citera
2016-03-27, 03:06
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFreakinPope
Använder youtube för att lyssna på musik.
Faaan också! Ertappad som wt pga konsumtionen av YouTube

Skämtar bara. När ska alla gatuhundar sluta försöka finna ett följe att leka grupprelaterad överlägsenhet med? Börjar kännas så råtöntigt med dessa White trash, uttalanden. Rätt ute nu. Men är väl som: Gör om, gör rätt, all in och annat som sägs för att framstå som modern och medveten.
Citera
2016-03-27, 04:25
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Faaan också! Ertappad som wt pga konsumtionen av YouTube

Skämtar bara. När ska alla gatuhundar sluta försöka finna ett följe att leka grupprelaterad överlägsenhet med? Börjar kännas så råtöntigt med dessa White trash, uttalanden. Rätt ute nu. Men är väl som: Gör om, gör rätt, all in och annat som sägs för att framstå som modern och medveten.

Håller med. Begreppet har blivit urvattnat och mist sin egentliga betydelse iom denna tråd. Betvivlar starkt att de flashbackare som försöker hitta på nya/flera WT-markörer tillhör intelligentian i samhället, tror många av dem inte ens är medelklass. Snarare sysslolösa individer som försöker skapa sig bättre självkänsla genom att kunna döma ut så många som möjligt som WT.
Citera
2016-03-27, 04:51
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jag kallar den inte iphone i vardagligt tal, men det är ju rätt smidigt att skriva modellen i en diskussion som handlar om kvalitet/hur länge saker håller. När du diskuterar bilar, benämner du dem Bil X, Bil Y o.s.v. då när du diskuterar skillnader? Är det inte lättare att benämna dem Volvo, Skoda, Mercedes o.s.v.?

Ja, för det finns ju ingenting däremellan... Antingen är man WT eller Hipster. Svart eller vitt.

Det är förövrigt ett ganska tydligt WT-tecken att kalla alla som inte beter sig som en själv för hipsters. Och att kalla Apples produkter för skit, som alla som inte har Apple verkar ha ett enormt behov av att göra. Det ämnet förtjänar verkligen en helt egen tråd. Icke-Apple-användares behov av att berätta för alla varför de hatar Apple, hur kassa Apple är, och hur dum i huvudet man är som köper Apple. Det är så fascinerande.

Uuups, någon som kände sig lite trampad på tårna kanske, en liten hipster wannabee kanske?

Hipsters är ett större pack än WT eftersom de tror de är goda och bra människorna i världen, de är så förbannat lurade att de inte fattar det.

Äppleprodukter är skit och är ett av de mest överskattade varumärkena som finns.

Deras produkter vänder sig till tekniska idioter som inte kan göra något med datorer/telefoner själv som får betala dyrt för varumärket.
Idolen Steve Jobs hade ett tydligt fascistiskt beteende men det vill ni inte se.

I denna tråden finns bara svart eller vit och om du inte gillar det så skriv någon annanstans.
Citera
2016-03-27, 09:50
Medlem
brevlunds avatar
Sisten in i pyramidspel
Citera
2016-03-27, 10:22
Medlem
godboys avatar
Citat:
Uuups, någon som kände sig lite trampad på tårna kanske, en liten hipster wannabee kanske?

Hipsters är ett större pack än WT eftersom de tror de är goda och bra människorna i världen, de är så förbannat lurade att de inte fattar det.

Äppleprodukter är skit och är ett av de mest överskattade varumärkena som finns.

Deras produkter vänder sig till tekniska idioter som inte kan göra något med datorer/telefoner själv som får betala dyrt för varumärket.
Idolen Steve Jobs hade ett tydligt fascistiskt beteende men det vill ni inte se.

I denna tråden finns bara svart eller vit och om du inte gillar det så skriv någon annanstans.

Ha ha! Håller absolut med det du skriver, särskilt om hipsters och äpple.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in