2016-04-02, 00:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
13 juni kl 04.15.

Dagen innan (12 juni 2015) gick Banmöte och Car Challenge Race 3 och 4 av stapeln på Kinnekulle Ring http://www.alfaromeo.org/hem/tabid/56/ctl/viewdetail/mid/549/itemid/179/d/20150612/Kinnekulle-Ring---Banm%C3%B6te-och-CAR-Challenge-Race-3-och-4.aspx
2016-04-02, 00:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Dagen innan (12 juni 2015) gick Banmöte och Car Challenge Race 3 och 4 av stapeln på Kinnekulle Ring http://www.alfaromeo.org/hem/tabid/56/ctl/viewdetail/mid/549/itemid/179/d/20150612/Kinnekulle-Ring---Banm%C3%B6te-och-CAR-Challenge-Race-3-och-4.aspx
Där har du nog ringat in det hela - bra jobbat!
2016-04-02, 00:50
Medlem
Citat:
Det är fint tänkt men det finns fullständiga rutiner kring detta precis som inom räddningstjänst eller ambulansverksamhet och det är polisen som är huvudansvarig och begär hjälp vid eftersök:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Ja, och när väl polisen kom till platsen var det de som hade befälet.
Men jag tror alltså att militären kom, och så snabbt, för att förbandets rutiner är sådana. Det var ju de som fick larmet först, och sedan larmade polisen.
2016-04-02, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linewizard2
Men jag tror alltså att militären kom, och så snabbt, för att förbandets rutiner är sådana. Det var ju de som fick larmet först, och sedan larmade polisen.

Det var Lisas pappa som ringde polisen.
Senast redigerad av Remark 2016-04-02 kl. 01:03.
2016-04-02, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Med en jävla kraft trycker in i ett skåp dessutom, vad jag har begripit.

Det där är verkligen ett prov på total likgiltighet. Det verkar som han först tänkt sig att placera henne sittande som en "inka-mumie". "Ryggen inåt" enligt första person på plats. Då kom han på att hennes "foot print" blev alldeles för stort. "Om hon har bara knäna neråt går det nog." Böj i knäna och rotera 180 grader. Då blir det den beskrivna vridningen av hela kroppen. Axelbredden i det smala skåpet var det som gjorde att hon inte hamnade med ansiktet inåt. Skåpdörren gick inte igen så fötterna hindrades från att falla ut av klädbyltet i kombination med bensindunken. Tror jag.
För att bryta mot ledernas naturliga riktning måste kräva övermänskliga krafter. Tror jag helgarderar jag igen.
2016-04-02, 01:03
Medlem
Citat:
Sen får inte förglömmas att under den inledande sökningen var området ingen brottsplats.
Det söktes efter en försvunnen person. Om nu det var kompisar till LH:s far som deltog i söket och dessa råkade vara militärer till yrket, blir det genast mindre mystiskt.
2016-04-02, 01:05
Medlem
Vad jag har förstått så var det fadern som larmade. Han ingick ju i förbandet om jag inte minns fel.
Men det här har inte någon betydelse för diskussionen i tråden. Jag lade bara märke till att militärens närvaro diskuterades och försökte ge ett svar på detta utifrån vad jag funnit om förbandet.
2016-04-02, 01:11
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
WK är inte hennes far. Synd att ljudinspelningen där hon förnekar detta är klippt. IR trodde också det.
Berglund är hennes flicknamn.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Staffan_Berglund

Lite märkligt ändå att WK tipsar om fimpar och att fimparna inte testades för DNA.

Edit:
Men detta blir ju bara värre och värre:

Han uppger sig vara far till Adriana och skriver under med felstavat namn.
Upprepade gånger.....?
Mannen rökte.....?
Ca 40-45 år....? Adriana anger 30 - 35 år.
Klingskor

Vad är SH?

Mitt fetande.

Det är inte klippt, du kan höra det här när försvarare IR förhör Adriana:

http://www.homokozo.se/lh/forhor/f4-adriana-b.mp3

Mellan 11:15 och 11:54 i förhöret

NB Wilhelm Klingskor är fel stavat, hanns namn stavas Wilhelm Klingspor.

TVÅ olika familjer Klingspor finns med i denna utredning.
Dom är sannolikt i familj iom några av de respektiva döttrar är Facebook vänner.

Klingspor familj nr 1 "Adriana Tipsaren"

Wilhelm Klingspor är 54 år och bor på Hellekis Säteri 1, Hällekis tilsammans med fru Marie 52 år och dotter Julia 18 år.
WK har desutom en adress i Stockholm och en i Fiskebäckskil

Klingspor familj nr 2 "GJs 7 Juni Brunch familj"

Den 7 Juni, dagen då Lisa försvann, var Gustav Jönsson och hands dotter Victoria och åt brunch hos ennu en familj Klingspor, nämligen Hans Klingspor 53 år och hans fru Pernilla Klingspor 54 år och deras döttrar Charlotte 21 år och Sophie 19 år.
De har adresser i Ekby och Ribbenås Nyqvarn 1542 93 Mariestad
Senast redigerad av Theforeigner 2016-04-02 kl. 01:19.
2016-04-02, 01:11
Medlem
Citat:
Vad jag har förstått så var det fadern som larmade. Han ingick ju i förbandet om jag inte minns fel.
Men det här har inte någon betydelse för diskussionen i tråden. Jag lade bara märke till att militärens närvaro diskuterades och försökte ge ett svar på detta utifrån vad jag funnit om förbandet.

Det är några få som snöat in på just militärens inblandning, den stora insatsen gjordes av polis, MPS, frivilliga organisationer av alla slag mm enligt mig.
2016-04-02, 01:17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Det är inte klippt, du kan höra det här när försvarare IR förhör Adriana:

http://www.homokozo.se/lh/forhor/f4-adriana-b.mp3

Mellan 11:15 och 11:54 i förhöret

NB Wilhelm Klingskor är fel stavat, hanns namn stavas Wilhelm Klingspor.

TVÅ olika familjer Klingspor finns med i denna utredning.
Dom är sannolikt i familj iom några av de respektiva döttrar är Facebook vänner.

Wilhelm Klingspor är 54 år och bor på Hellekis Säteri 1, Hällekis tilsammans med fru Marie 52 år och dotter Julia 18 år.
WK har desutom en adress i Stockholm och en i Fiskebäckskil

Den 7 Juni, dagen då Lisa försvann, var Gustav Jönsson och hands dotter Victoria och åt brunch hos ennu en familj Klingspor, nämligen Hans Klingspor 53 år och hans fru Pernilla Klingspor 54 år och deras döttrar Charlotte 21 år och Sophie 19 år.

FUP 984 sidan 6 i FUP

Uppgiftslämnare Beijbom, Jimmy
Datum 2015-06-13 Tid 04:15
Inträffat mellan 2015-06-06 och 2015-06-06

Uppgiften avser TIPS INKOMMET UNDER SH KINNEKULLE

Uppgift
Wilhelm Klingskor uppger att hans dotter Adriana joggade i området den 6 juni. När hon kom fram till en rastplats vid "Blomberg" blev hon in vinkad av en man som stod vid en bil och som ville ha vägbeskrivning till "Medelplana". Hon visade på en karta och ville sedan springa vidare.

Mannen var inte helt nöjd med detta utan ville upprepade gånger att Adriana skulle gå in i bilen och visa vägen. Adriana anade oråd och sprang istället iväg.

Adriana kan visa platsen. Troligen finns det fimpar kvar då mannen rökte utanför bilen.

Plats:
Ca 400 meter söder om caféet.
Signalement på mannen:
Ca 40-45 år, talade engelska med brytning.

Kontaktuppgifter: Wilhelm Klingskor,

FUP 183

Efter middagen, ungefär 19.10-19.15, kom den andre sonen Gustav med sin dotter dit efter att ha varit på studentuppvaktning hos Hans Klingsporr och Ekman på Ornäs.

FUP 214

Honorine informeras om anledning till förhöret och ombeds redogöra för när Gustav och Victoria Jönsson lämnade studentfesten på Årnäs Säteri. Honorine uppger att deras dotter Beata hade tagit studenten och att man firade den på eftermiddagen på Årnäs Säteri vid kl.14.30-tiden. Dagen började med att de besökte familjen Klingspor i Tidavad p.g.a. att deras dotter tagit studenten. De år brunch hos Klingspor och Gustav och Victoria Jönsson var också där. Från Klingspor åkte sedan flera vänner och bekanta hem till Årnäs Säteri för att äta sen lunch och fortsätta med Beatas studentfirande.

Honorine uppger att de hade många gäster och att det var trevligt väder. Honorine kan inte uppskatta när Gustav och Victoria lämnade festen men säger att det var tidig kväll vid tidpunkten då de flesta började avvika från festen. Hans och Pernilla Klingspor var de som lämnade sist och då var det sen kväll.
2016-04-02, 01:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Pappan kom till platsen och letade efter sin dotter och anmälde henne försvunnen - vilket innebär att polis omgående var inkopplad.
Utöver detta har han ringt och meddelat att han inte skulle jobba då polisen meddelat att de såg detta som en allvarligt händelse. Släkt och arbetskamrater kommer till platsen och hjälper till.

Allt sker sen enligt den larmplan jag la in och det är polisen som är huvudansvarig i kontakt med militär.

Absolut ingenting att fundera kring. Inget mystiskt, ingenting att yvas över.
2016-04-02, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är några få som snöat in på just militärens inblandning, den stora insatsen gjordes av polis, MPS, frivilliga organisationer av alla slag mm enligt mig.
Ett märkligt insnöande. Hade LH:s far jobbat på volvo hade det varit volvoarbetare ute och letat.

Detta skedde innan det fans någon misstanke om brott.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in