2016-04-02, 00:14
Medlem
Nu är jag lite ute på hal is, eftersom jag bara läst valda stycken i denna tråd.

Men att ta självmord genom att bränna sig själv inne i en bil är nog nåt slags nytt modus.

OK. Jag köper brännvätska på OK-macken, åker ut i skogen, häller det över mig och tänder på?

Jaja, kanske. Men ytterst märkligt.
Citera
2016-04-02, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Så din teori är att han först ringer anhöriga och säger "nu tar jag livet av mig" och fem minuter senare blir han mördad. Trovärdigt? På en skala?

Nej jag har ingen teori, hur sen din teori ut?
Citera
2016-04-02, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorran-Gringo
Vad finns det för skäl att lita på polisen i just det här fallet när de så ofta kommer med felaktiga uppgifter.

Ge mig gärna lite bakgrundsinfo om AB så ska jag kolla på det. Inget länkat från FB dock
Jaha det gör de, då har du säkert en källa på det?

Nejdu gapstarar som du får allt läsa och googla på egen hand, precis som vi andra redan har fått göra.
Citera
2016-04-02, 00:27
Medlem
Tar man sig en titt på killens Facebook bilder & inlägg så hittar man inte en endaste RIP eller några <3 (hjärtan) på vare sig hans profilbilder eller andra inlägg så jag börjar ställa mig frågan var hans politiska liv det enda han hade?

Någon kompis eller anhöriga borde väl ha gått ut på hans bilder och kört RIP och sådant snack.

Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Nu är jag lite ute på hal is, eftersom jag bara läst valda stycken i denna tråd.

Men att ta självmord genom att bränna sig själv inne i en bil är nog nåt slags nytt modus.

OK. Jag köper brännvätska på OK-macken, åker ut i skogen, häller det över mig och tänder på?

Skulle gissa att om du dränker ner dig själv & inredningen på bilen med brännvätska & tänder på så kommer det gå väldigt fort innan du svimmar eller dör utav värmen som bildas inom någon/några sekunder så jag tror snarare att det är ett snabbare sätt än att hälla brännvätska över dig själv för att bli en levande fackla i 15-30 sekunder.
Senast redigerad av Azimut68 2016-04-02 kl. 00:32.
Citera
2016-04-02, 00:28
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy

Att folk begått självmorg genom att tända eld på sig själva har ju hänt förr. Han kanske tände på och tog livet av sig på annat sätt innan elden tog honom. Nästan alla politiker idag har en skryv lös och , år inte helt bra psykiskt. Bara en riktigt rintigt sjuk människa ger sig in i politiken som den ser ut.
Citera
2016-04-02, 00:29
Medlem
Citat:
Nej jag har ingen teori, hur sen din teori ut?

Läs gärna tråden innan du ger dig in på sid 51 och börjar ställa frågor..

1. Han byggde en image av att vara ett näthatat offer som på sistone även blivit hotad och skadad fysiskt vid två hembesök.

2. Han fick uppmärksamhet i TV-soffor etc.

3. Dagen efter sista TV-framträdandet knackade polisen på och delgav honom misstanke om brott, dvs de hade gjort grundligare undersökningar av hoten/misshandelsfallen och upptäckt att det var han själv som var "gärningsman". Där ingår troligen även ett inringt bombhot mot en lokal han skulle hålla tal i.

4. Han kan inte leva med skammen, kontaktar anhöriga om att han tar sitt liv, och genomför ett självmord.

Och detta är förresten knappt en teori utan mer en sammanfattning av den fakta som framkommit. Sedan finns det såklart folk som vill driva alternativa konspirationsteorier och försöka hitta andra sanningar än sanningen. Ibland har dom rätt men tills annat framkommit bör man nog hålla sig till information och fakta.
Citera
2016-04-02, 00:37
Medlem
Eroticon6s avatar
Om det funnits minsta misstanke om att han skule blivit mördad så hade aftonblaskan spunnit vidare dag ut och dag in om att det skulle varit ett politisk nazi mord. Nu har man helt lagt historien åt sidan och skiter fullständigt i honom när det inte finns något att vinna på hans död.
Citera
2016-04-02, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Jaha det gör de, då har du säkert en källa på det?

Nejdu gapstarar som du får allt läsa och googla på egen hand, precis som vi andra redan har fått göra.
Källa på vadå??

Gapstarar?? Vad fan e de. de är väl du som bullskitar om en massa saker som som skulle konstituera AB:s officiella person
Citera
2016-04-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisterlove
Räknade upp 3 olika typer av brott som diskuteras i tråden och frågar därför,
Vilket brott som du var skeptisk till?

Jag har svarat.
Citera
2016-04-02, 00:44
Medlem
Citat:
Källa på vadå??

Gapstarar?? Vad fan e de. de är väl du som bullskitar om en massa saker som som skulle konstituera AB:s officiella person
En källa på ditt påstående om att "polisen så ofta kommer med felaktiga uppgifter" naturligtvis, har du det?

Du är en jävla gapstare som kommer in och gapar och går på utan att ha ett skvatt på fötterna. Läs, läs, läs och kom tillbaka sen. Förvänta dig inte att andra ska hjälpa dig med information när du beter dig som du gör.

Läs...
Citera
2016-04-02, 00:44
Medlem
Tror inte det är självmord. Finns något självmordsbrev eller dylikt?
Citera
2016-04-02, 00:48
Medlem
nackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vilken fråga ska jag svara på? Om jag har "flashbackssvenska" som modersmål eller om jag vet ifall Alexander var hotad på riktigt, om han rispade sin mage eller om han tog livet av sig? Mitt modersmål är svenska, även om jag stavar våldtäkt utan "c", matematik med ett "t" osv. Av åklagarens uttalande framgår att Alexander fick flera hot på riktigt. Han delgavs misstanke om tre falska larm. Jag antar ett av dem var attacken i bostaden. Säkert kan jag inte veta. Inte heller vet vad han dog av, om det var suicid eller mord.

Jag inte sett något sådant uttalande, kan du möjligtvis tillhandahålla en länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in