2016-04-01, 22:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Om man vänder på det, kan man konstatera att han är i stort sett lika exponerad för mordanklagelsen som för griftefridsbrottsanklagelsen, alibimässigt och vittnesmålsmässigt. Om, jag säger OM, han skulle prövas med en egen griftefridshistoria som gensaga, skulle han ha oerhört svårt att värja sig mot mordanklagelsen - det är en hårfin gräns, som han inte skulle klara av att upprätthålla. Hur skulle han t ex försvara att han inte bara underlåtit att göra upplivningsförsök, underlåtit att larma, utan utsatt offret för livshotande behandling, givet att han inte kunde ha vetat att hon var död men måste ha förstått att hon kunde vara i ett livshotande tillstånd ?
Det handlar inte ens om 112. Vem skulle vara så korkad att man tar i en död man råkar hitta och gömmer det i ett skåp?!
2016-04-01, 22:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Tror ni att fallet kommer att prövas i HD? ¨
Nej.
2016-04-01, 22:41
Medlem
Citat:
Tror inte det
2016-04-01, 23:00
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Tror inte att det finns någon möjlighet till att PT utfärdas!

Tyvärr så kanske det också medför att de konspirationsteoretiker som än i dag fantiserar runt Palmemordet kan komma att diskutera Lisa-mordet i tre decennier trots *) uppklarande med fällande domar.

*) d.v.s. f.n. sannolikt utfall!
2016-04-01, 23:09
Medlem
Citat:

Nej. Skönt med ett avslut.
2016-04-01, 23:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Tror inte att det finns någon möjlighet till att PT utfärdas!

Tyvärr så kanske det också medför att de konspirationsteoretiker som än i dag fantiserar runt Palmemordet kan komma att diskutera Lisa-mordet i tre decennier trots *) uppklarande med fällande domar.
*) d.v.s. f.n. sannolikt utfall!
Hej sötnöt.
Han måste iaf bli Hurtigare än det vi hittills sett som kommentarer i media:
# Jag ska försöka angripa ÅK bevisning.
# Min teori.

.. NB lär behöva vara med i matchen och det krävs ny bevisning eller nåt annat revolutionerande för PT.
2016-04-01, 23:21
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Flicknamn? A är väl inte gift. Däremot lär någon ingift kvinna Klingspor haft Berglund som flicknamn. Slump?

Det är märkligt med Klingspors uppdykande i fupen. Varför felstava om inte för att avsiktligt lägga ut dimridåer? Här hänt förr i rättsfall - då med djupt kriminella personer.

Märkligt att klippet är borta.

Någon som vet vad "SH" är i citatet ovan? Annars finns det ju en rimligt tolkning....

Mitt fetade: Hypotes: Det finns ett evenemang "SH Kinnekulle", dvs SportHoj Kinnekulle, med MTB race & marathoncykling, alternativt något motsvarande mc-race evenemang. Kanske WK var där som åskådare eller liknande, lämnade ett tips till någon av utredarna som också råkade befinna sig där? Och i FUP uppgavs det sedan som "Tips inkommet under SH Kinnekulle". Uppenbarligen verkar ju många i området intressera sig för enduro, motocross, formel1, you name it.

Man kan ju kolla datum på när tipset från WK kom in (någon som har fup lättillgänglig?), och därefter titta på t.ex http://www.sporthoj.com/forum/calendar.php?month=7&year=2015&calendarid=1&s= för att se om något SportHoj Kinnekulle-evenemang kan matcha datumet då tipset kom in enligt fup.
2016-04-02, 00:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Mitt fetade: Hypotes: Det finns ett evenemang "SH Kinnekulle", dvs SportHoj Kinnekulle, med MTB race & marathoncykling, alternativt något motsvarande mc-race evenemang. Kanske WK var där som åskådare eller liknande, lämnade ett tips till någon av utredarna som också råkade befinna sig där? Och i FUP uppgavs det sedan som "Tips inkommet under SH Kinnekulle". Uppenbarligen verkar ju många i området intressera sig för enduro, motocross, formel1, you name it.

Man kan ju kolla datum på när tipset från WK kom in (någon som har fup lättillgänglig?), och därefter titta på t.ex http://www.sporthoj.com/forum/calendar.php?month=7&year=2015&calendarid=1&s= för att se om något SportHoj Kinnekulle-evenemang kan matcha datumet då tipset kom in enligt fup.
13 juni kl 04.15.
2016-04-02, 00:10
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det handlar inte ens om 112. Vem skulle vara så korkad att man tar i en död man råkar hitta och gömmer det i ett skåp?!
Med en jävla kraft trycker in i ett skåp dessutom, vad jag har begripit.
2016-04-02, 00:14
Medlem
Jag har sett att det diskuterats en hel del om varför militären var så snabbt på plats och sökte.
Det normala brukar ju vara att militären erbjuder sin hjälp om den önskas.
Även jag blev undrande när det framkom i media att de var där först, och så snabbt.
Svaret fanns faktisk att finna på Försvarsmaktens egna webbsidor, även om det där inte finns mer än ytterst ytlig allmän information. Det finns förstås ingenting om insatsen men det gick att förstå vad för slags förband det handlar om.
Det är ett litet specialförband, med befogenheter som andra militärer endast kan drömma våta drömmar om.
Förbandet är avsett att sättas in "när alla andra möjligheter är uttömda". Medlemmarna är eliten av eliten, och är ytterst kompetenta i alla lägen.
Att de omedelbart sattes in har naturligtvis att göra med att en medlem var drabbad. De har säkert rutiner som ska följas i sådana lägen och de har säkert följt dem också.
Vad gäller sekretessen så är det sannolikt på det viset att allt de gör är belagt med sekretess.
2016-04-02, 00:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Med en jävla kraft trycker in i ett skåp dessutom, vad jag har begripit.
Jamen eller hur..Här handlar det inte om att bara ha gjort bort sig direkt ("Råkat"-ta-i-en-död-flicka-som-jag-måste-gömma-nånstans). Han nästintill bryter benen på henne. Hon hittas ju i helt förvriden vinkel.

Fullständigt hänsynslöst dödat och sen lika våldsamt hanterad efteråt.
2016-04-02, 00:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linewizard2
Jag har sett att det diskuterats en hel del om varför militären var så snabbt på plats och sökte.
Det normala brukar ju vara att militären erbjuder sin hjälp om den önskas.
Även jag blev undrande när det framkom i media att de var där först, och så snabbt.
Svaret fanns faktisk att finna på Försvarsmaktens egna webbsidor, även om det där inte finns mer än ytterst ytlig allmän information. Det finns förstås ingenting om insatsen men det gick att förstå vad för slags förband det handlar om.
Det är ett litet specialförband, med befogenheter som andra militärer endast kan drömma våta drömmar om.
Förbandet är avsett att sättas in "när alla andra möjligheter är uttömda". Medlemmarna är eliten av eliten, och är ytterst kompetenta i alla lägen.
Att de omedelbart sattes in har naturligtvis att göra med att en medlem var drabbad. De har säkert rutiner som ska följas i sådana lägen och de har säkert följt dem också.
Vad gäller sekretessen så är det sannolikt på det viset att allt de gör är belagt med sekretess.
Det är fint tänkt men det finns fullständiga rutiner kring detta precis som inom räddningstjänst eller ambulansverksamhet och det är polisen som är huvudansvarig och begär hjälp vid eftersök:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in