Jag såg intervjun med Alexander i Gomorron Sverige någon dag innan han skulle ha eldat upp sig själv i bilen. Måste säga att jag blir konfunderad i detta fallet liksom fallet med Iranieren vid golfbanan i Bara utanför Malmö.
Vilken människa skulle frivilligt elda upp sig själv levande förutom de munkar som gör det öppet inför alla i protest? Ett mer vidrigt och smärtsamt självmord kan jag inte tänka mig.
Jag ser eldningen av regimkritikern från Iran utanför Bara som ett mord från säkerhetstjänsten från Iran där de slog till någon dag efter de ekonomiska sanktionerna mot Iran hävdes.
Det känns inte bra hur denne kontroversielle person hittas uppeldad i en bil, och polisen av rena bekvämlighetssjäl avskriver det som ett självmord. Nej jag tror inte på det rent objektivt. Så självhatande upplevde jag inte honom bara någon dag tidigare i SVT:s morgonsoffa.
Skall vi ha något förtroende alls kvar för våran gemensamma poliskår får de nog anstränga sig lite mer än såhär, att se sitt jobb som fika med skitsnack om de fall man får insider info om som polis, det är helt enkelt inte därför ni avlönas med våra gemensamma skattepengar.
För helvete, gör ert arbete svenska skitpoliser!