Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-01, 15:03
Medlem
kung.av.julmusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
Om din definition av att ligga lågt är att helt enkelt bara vara jävligt dålig så har du helt rätt!

http://video.foxnews.com/v/4825510500001/donald-trump-has-one-of-the-worst-weeks-of-his-campaign/?intcmp=hpvid1#sp=show-clips

Och om hans definition av farfar är morfar

Edit: Håller inte med om att Trump varit jävligt dålig ska sägas.
2016-04-01, 15:05
Medlem
Trumps katastrofvecka tvingar honom att ta debatten mot Cruz?

Ted Cruz ‏@tedcruz för 2 timmar sedan
Citat:
Happy to hear @realDonaldTrump accepted my challenge to debate one-on-one: https://www.tedcruz.org/news/donald-trump-accepts-cruzs-debate-invitation/
717 retweets 1 290 gillanden
Svara Retweeta 717
Gilla 1,3 tn
2016-04-01, 15:57
Medlem
Trump får inte ens nomineringen. Han får aldrig majoritet.
2016-04-01, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av healthymisslizzy
Trump får inte ens nomineringen. Han får aldrig majoritet.

Ingen kommer få majoritet därför tycker jag att Trump ska gå som 3e parti. Så att de inte vinner i november. Att delegaterna går emot sina medborgare i de olika staterna under andra omröstningen är inte demokrati.

De får ta och göra som i Sverige där partiet väljer kandidaten inför 2020 . Man kan inte sitta på båda stolarna låta folk rösta för att sen göra som i Sverige.
2016-04-01, 16:32
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kung.av.julmust
Edit: Håller inte med om att Trump varit jävligt dålig ska sägas.
Det här talet på CPAC år 2013 fick upp mina ögon för var Trump gör för fel.

https://www.youtube.com/watch?v=fX4wkOGqSic

Det är inget fel på politiken. Han har en politisk plattform att gå till val på och det hade han redan i CPAC-talet 2011. Men sedan så har han en fix idé, som han börjar tala om 7:45 in i talet. Mitt Romney gjorde fel som inte talade om hur framgångsrik han var. Väljarna vill se en framgångsrik ledare, inte en som bara har misslyckande bakom sig. Romney var rik, och han borde ha upplyst väljarna om det. Hade han gjort det hade han vunnit.

Detta har lett till en stategi som bara gått ut på att tjata om sina egna framgångar och gärna överdriva dessa, samtidigt som motståndarna förolämpas och förminskas.

Jag tror detta var feltänkt från början. Bara någon enstaka procent röstar på Trump för att han varit framgångsrik i affärer. I stort sett alla röstar på honom för hans politik. Vissa tecken på senare tid tyder på att Trump själv börjat inse detta, men kanske för sent.
2016-04-01, 16:40
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Newt Gingrich upprepar sitt budskap om att Trump måste byta stil (och borde ha gjort det för tre veckor sen), och det hela har kommit till en punkt där jag måste hålla med. Precis det som hittills varit hans styrka börjar nu bli hans svaghet. Han beter sig fortfarande som en insurgent candidate, när han istället borde bete sig som en front-runner. Han borde skära ner rejält på twittrandet, och istället hålla ett seriöst teleprompter-tal där han börjar med att räkna upp vilka Scalia-liknade domare han ska tillsätta. Om han lyfter sig på detta sättet, så kommer han att manifestera sitt stöd i konservativa kretsar och dra ifrån.

Kolla gärna på hela Hannitys intervju med Gingrich från igår (mest om Trump från 4:00)
https://www.youtube.com/watch?v=ZEYQ06Zq0mc

Trump har nu fått känna på det politiska livet på allvar, och han behöver lära sig av sina erfarenheter och misstag, och ta upp det hela en nivå. Det som funkar i businessvärlden funkar inte nödvändigtvis i den politiska världen. Hans bråka-inte-med-mig-för-då-ger-jag-igen-attityd har varit en fördel t.o.m. nu, han har fredat sig mot både journalister och motkandidater med detta. Men nu måste han ha väljarna i fokus och då blir det ett annat sorts spel. I businessvärlden är det inte nödvändigtvis en nackdel om ens tuffa counterpunch-stil får en att se ut som mer av en bad guy än man egentligen är, men in den politiska världen är det verklige en nackdel.

Trump har varit för skjutglad med twitterfingret. Hans tweet om spilling the beans on Heidi Cruz var inte så illa menat som det uppfattats. Och den fula bilden på Heidi var i Trumps värld bara en retweet. Men sättet som det uppfattats på är någonting helt annat, så till den milda grad att man i stort sett lyckats lägga skulden på honom för National Enquirer-artikeln. Om bara Trump inte varit så stridslysten hade all fokus legat på Cruz nu (den lär dock om och om igen återkomma till Cruz, så är det med den typen av skandaler).

Trump har under senaste veckan hamnat i klistret flera gånger just för att han är ovan vid den politiska världen. Och inte nog med det, utan han envisas med att spela spelat på ett helt annat sätt än vad som är brukligt. Vilket är beundransvärt, är varför vi gillar honom, och är även en stor anledning till att han har lyckats så bra fram till nu som insurgent candidate. Men nu måste han byta spelstil och bli presidential på allvar och framstå som den enande front-runnern. Och det innebär också att han på ett par väsentliga punkter måste börja spela spelet på samma sätt som alla de andra politikerna.

Han måste omge sig med folk som han låter sig coachas av innan han går in i boxningsringen med en sån som Chris Matthews och bombarderas av hardball-frågor. Han har inte råd med sådana nybörjarmisstag som det blev sist på CNN (dels i abortfrågan, dels genom att ta tillbaka sitt löfte att supporta the GOP nominee).

Dessutom måste han börja köra ett ordentligt ground game. De andra håller på att fiffla till sig delegater både här och där. Han måste vara med till fullo och spela det spelet (och hålla kolla på alla reglerna). Samma sak kommer att gälla som president. Politik är fyllt av sånt spel och regelvrängande.

Trump har många gånger i sitt liv kastat sig in i nya saker, och lärt sig och anpassat sig efterhand. Så det kommer han att göra även här. Om han lägger om stil, och beter sig som den front-runner han verkligen är, så kommer det som hänt under veckan att snart vara bortglömt.
2016-04-01, 17:14
Bannlyst
Vad är reaktionerna på Trumps uttalande om att straffa kvinnor som begår abort? Eller jag vet ju reaktionerna, uppenbarligen. Men jag har inte hört så tunga argument som stödjer honom i det. Vad är poängen i en sådan politik? Är det signalpolitik som syftar till att göra kvinnor mer ansvariga för sitt beteende? Hur stort är väljarstödet för det? Folk i Sverige tycker ju att han är satan själv bara pga det men finns det en strategi bakom? Tilltala den kristna högern?
2016-04-01, 17:27
Medlem
kung.av.julmusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Vad är reaktionerna på Trumps uttalande om att straffa kvinnor som begår abort? Eller jag vet ju reaktionerna, uppenbarligen. Men jag har inte hört så tunga argument som stödjer honom i det. Vad är poängen i en sådan politik? Är det signalpolitik som syftar till att göra kvinnor mer ansvariga för sitt beteende? Hur stort är väljarstödet för det? Folk i Sverige tycker ju att han är satan själv bara pga det men finns det en strategi bakom? Tilltala den kristna högern?

Han tycker inte så. Han har efteråt släppt ett statement om att han tycker att det är läkaren som ska straffas och inte kvinnan. Han har även pratat med FOX News om det:

https://youtu.be/EgpfzQYZJYA
2016-04-01, 17:29
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Finns i princip ingen som stödjer detta, det som "pro-life" vill är att doktorer och liknande straffas, inte kvinnan. Cruz är ju en galen abortmotståndare och inte ens han stödjer detta; det var tydligt att Trump bara hittade på vad han trodde republikanerna ville höra.

Citat:
Ursprungligen postat av kung.av.julmust
Han tycker inte så. Han har efteråt släppt ett statement om att han tycker att det är läkaren som ska straffas och inte kvinnan. Han har även pratat med FOX News om det:

https://youtu.be/EgpfzQYZJYA

Personligen tror jag att han är betydligt liberalare än vad han säger i sin syn på abort, vilket är en av få saker med Trump jag sympatiserar med. Problemet blir ju att det är så uppenbart att han hittar på i det aktuella klippet; det spelar ingen roll vad han säger sen då skadan redan är skedd.
Senast redigerad av bernad_law 2016-04-01 kl. 17:32.
2016-04-01, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Kan vi vara överens om att "sexskandalen" inte tycks ha haft någon märkbar effekt än?
Ehm, jag har ju sagt att om den inte visar sig stämma, kommer det att slå mot Trump.
Samma sak med hans retweet om Heidi och hans uttalande om abort - helt onödigt.
2016-04-01, 17:32
Medlem
Grävulens avatar
Citat:

Det var inget uttalande. Intervjuaren ställde en fråga om kvinnor som begår abort ska straffas för det och då sa han att om abort är olagligt så är det ett brott och då ska någon naturligtvis straffas om lagbrott begås. Svenskar är mentalt handikappade och förstår inte att förbrytare ska bestraffas i en modern rättsstat. I USA förstår de personligt ansvar och konsekvenser. Jag har intrycket att motståndet mot aborter har ökat de senaste åren framförallt då det nyligen var en abortklinik som sålde färska aborterade foster i en uppmärksammad skandal. EDIT Tydligen omfattande handel med kroppsdelar inom planned parenthood.

Självklart ska man ta hand om barnen, inte döda dem. Vi lever i en sjuk tid då vuxna män som invaderar landet behandlas som barn medans de verkliga barnen är oönskade och avrättas innan de ens kommit ut ur moderns mage.

Citat:
The organization that has released nine videos exposing the scandal of Planned Parenthood selling aborted babies and their body parts has released a new undercover video today with another shocking discovery. This latest video catches the nation’s biggest abortion business selling specific body parts — including the heart, eyes and “gonads” of unborn babies.The video also shows the shocking ways in which Planned Parenthood officials admit that they are breaking federal law by selling aborted baby body parts for profit.

http://www.lifenews.com/2015/09/15/10th-video-catches-planned-parenthood-we-sell-fresh-aborted-baby-eyes-hearts-and-gonads/
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=c9EU_02c5bM
Senast redigerad av Grävulen 2016-04-01 kl. 17:35.
2016-04-01, 17:37
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag tror detta var feltänkt från början. Bara någon enstaka procent röstar på Trump för att han varit framgångsrik i affärer. I stort sett alla röstar på honom för hans politik. Vissa tecken på senare tid tyder på att Trump själv börjat inse detta, men kanske för sent.

Vi framför delvis överlappande (konstruktiv) kritik av Trump. Och liksom du är jag övertygad om att Trump själv ser problemet. Men det är på intet sätt för sent. Som Gingrich säger i klippet ovan, om han bara följer Gingrichs råd "then he would consolidate almost over night".

Tvärtom tror jag i det närmaste att det är tur att Trump har hamnat i så mycket trubbel under den gångna veckan (egentligen en massa skitsaker som blivit väldigt stora, men politik är politik), för nu tror jag att han känner pressen att ändra stil, och det innebär att han kommer att hinna göra det i god tid. Om han mest bara haft framgång skulle han aldrig fått känna pressen att förbättra sig, vilket i slutändan hade varit värre.

Han är visserligen ett stort ego, men han är ännu mer en vinnarskalle. Hela hans liv har varit en lång historia om ständig självförbättring för att ständigt kunna vara en vinnare.

I det stora hela är inte hans misstag (som trots allt är små) i sig ett problem. Titta bara på hur oherrans mycket skit det finns på Hillary och Cruz. Problemet, som jag ser det, är att man ser ett mönster, och att om han inte bryter det så kommer han att fortsätta glida neråt (och eftersom han är omgiven av fiender, så förstoras varje litet misstag upp helt enormt).

Saker som han dock inte ska ändra på är t.ex. stödet till Lewandoswki. Sånt är hans styrka och signum.

När det gäller striden om delegater, schackrandet vid sidan om själva valen, så måste han snabbt förbättra sitt ground game. Det är egentligen det som är mest kritiskt precis nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in