Citat:
Ursprungligen postat av
JustZlatan
Är det klarlagt att han begick självmord av anledningen att han delgivits misstanke för tre fall av falskt larm?
Hittas man död i en utbränd bil samma dag eller dagen efter polisen har delgett dig misstanke om brott i tre fall av falskanmälan och inga tecken tyder på att det är mord så är det ganska enkelt att komma fram till slutsatsen att det var den utlösande faktorn.
Med tanke på hur korkad killen måste ha varit som blev påkommen med minst tre fall om falsklarm skulle det inte förvåna mig om dumskallen har köpt tändvätska på OKQ8 macken som ligger 500-800 meter från bilen som brann 10 minuter innan bilen började brinna samt att det finns videofilm på detta då OKQ8 spar sina övervakningsfilmer en viss tid.
Angående sparade övervaknings filmer så kan ni fråga
DR Åsas gubbe som eldade ner en villa de hade köpt. Biltema på Värmdö hade sparat dessa filmer bra många dagar/veckor om jag kommer ihåg rätt. Polisen lyckades hitta filmsekvensen där han köpte just brandfarlig vätska iomed han använde sitt VISA eller Mastercard vid köpet innan(1min) han köpte brandvätskan kontant.