2016-04-01, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expertbowlaren
Ja hur fan skulle det ens gå till? Skulle snubben suttit i bilen och tänt på själv? Hur tänker snuten?

Det är allmänt känt att det finns poliser som är extremt högervridna. Så så tänker snuten. Fullt möjligt att de täcker upp.

Men jag klarar inte av tanken. Att det skulle vara så, i Sverige. Hatmord. Som täcks upp.
Citera
2016-04-01, 12:10
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indochild
Det är allmänt känt att det finns poliser som är extremt högervridna. Så så tänker snuten. Fullt möjligt att de täcker upp.

Men jag klarar inte av tanken. Att det skulle vara så, i Sverige. Hatmord. Som täcks upp.

Du bad om källor tidigare så då ber jag även dig om en källa (fetade)?
Citera
2016-04-01, 12:23
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:

Men snälla, tag av konspirationsmössan! Uppsalasnutarna har inlett en förundersökning avseende falskt alarm. Vem tror att de skulle ha gjort detta utan att ha rejält på fötterna - med tanke på att det är fråga om en rasifierad person med hög mediaprofil så är de väl medvetna om att det skulle bli ett helvetes liv i gammalmedia om det var så att vederbörande faktiskt var ett brottsoffer och inte en uppmärksamhetstörstande mytoman.

Allt som kommit fram i den här tråden, inklusive det faktum att det tydligen inte är alldeles ovanligt med självmord i brinnande bilar (vilket var en nyhet för mig) talar för ett självmord. Att en person med psykiska problem som drabbas av att hans uppbyggda luftslott raseras väljer att avsluta sitt liv är helt enkelt ingenting märkvärdigt.
Citera
2016-04-01, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Men snälla, tag av konspirationsmössan! Uppsalasnutarna har inlett en förundersökning avseende falskt alarm. Vem tror att de skulle ha gjort detta utan att ha rejält på fötterna - med tanke på att det är fråga om en rasifierad person med hög mediaprofil så är de väl medvetna om att det skulle bli ett helvetes liv i gammalmedia om det var så att vederbörande faktiskt var ett brottsoffer och inte en uppmärksamhetstörstande mytoman.

Lägg sen till faktumet att UNT.se rätt snabbt lade upp nyheten om de misstänkta falsklarmen högst upp och således petade ner nyheten om hans död.
Citera
2016-04-01, 12:47
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:

Det låter mer som att du sett något dåligt avsnitt av CSI.
Citera
2016-04-01, 12:48
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Jamenvafan!
Ta reda på lite grundläggande fakta om bilbranden istället för att spekulera om en avkörning!

Bilen hittades alltså brinnande vid slutet av en kilometerlång grusväg rätt ut i skogen, där en skidstuga ligger med motionsspår runt omkring. Vid stugan finns därför inte bara en vändplan, utan också en mindre parkering. För att köra över 30 km/h där måste man heta Sebastien i förnamn.
Här: http://kartor.eniro.se/m/1ATRl

Man kan förstås undra hur han hittade till en så lämplig plats för ett självmord och en svårupptäckt bilbrand, men man kan samtidigt konstatera att platsen ligger bara en kilometer från en stor avfart från E4:an med en väl tilltagen rastplats. Han kan ha stannat där av något skäl – kanske så trivialt som att slå en drill – och bestämt sig på plats för att ta närmaste väg ut i skogen för att avsluta sin resa med att tända en liten vårbrasa.

Förvisso tror jag att det är fullt möjligt att blåsa slut på en km lång sträcka som denna och ramma ngt på slutet, se satellitbild. Detta är ju precis bakom Dinners i Ödeshög och Preem macken så troligare att han köpt ngt brännbart där och dränkt in sig med detta och tuttat på. Kanske har macken film på att ensam varit inne och köpt detta. Det jag tyckte talade för att kan kolliderat med vilje är att det då skulle vara enklare för polisen att utesluta mord så snabbt.

www.google.se/maps/place/58%C2%B013'03.7%22N+14%C2%B039'34.0%22E/@58.2191015,14.6608455,638m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0:0x0
Senast redigerad av Mextreme 2016-04-01 kl. 12:51.
Citera
2016-04-01, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Det jag tyckte talade för att kan kolliderat med vilje är att det då skulle vara enklare för polisen att utesluta mord så snabbt.
Då hade de väl också fått mycket svårare att gå ut med en självmordsteori eftersom en avkörning följt av brand också är konsistent med en olycka.
Citera
2016-04-01, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ansvaret ligger på media särskilt på Nyheter 24 och kvällspressen och framträdande antirasister som underblåser en psyksjuk människas fantasier. Därmed triggar de honom att fortsätta tills det går så långt att han inte ser någon annan utväg från sina egna lögner än självmord. Givetvis kan det ha funnits hot och trakasserier från början, det är fullt möjligt faktisk sannolikt.

ja medias beteende i detta är utlösande till att allt eskalerar
Citera
2016-04-01, 13:12
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Då hade de väl också fått mycket svårare att gå ut med en självmordsteori eftersom en avkörning följt av brand också är konsistent med en olycka.

Har de gått ut med en självmordsteori?
Citera
2016-04-01, 13:15
Bannlyst
Hur kan vi få reda på polisen fup? I och med att det har klassats som ett självmord, blir det väl svårt. Har svårt att tänka sig att han tuttade på sig själv.
Citera
2016-04-01, 13:16
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Har de gått ut med en självmordsteori?

Ja iom att de tror att det är självmord så....
Citera
2016-04-01, 13:16
Medlem
Om man nu ska spekulera kring stackarens öde så har han väl inte sett nån utväg när det stod klart att polisen är hans lögner på spåren.
Ut med bilen planlöst åkande söderut efter förhören gissar jag på.

Svängt av vid en mack, köpt en engångsgrill, tändvätska och en tändare. Grill-metoden är välkänd som smärtfritt sätt att ta livet av sig.
Svängt av på en annan avfart och hittat en lämplig skogsväg där han får vara ifred.
Tänt på grillen inne i bilen och somnat in.

Att bilen tar fyr när grillen fått upp värmen ordentligt kommer på köpet, men då är han redan död sedan länge.
Tragiskt i vilket fall som helst

Gissningsvis hittar polisen rester av grillen i bilen, samt har nån form av information från anhöriga som antyder vad som hänt.
Kan rent av vara så att han skickade ett sms innan grillen tändes eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in