2016-03-31, 19:14
Medlem
Det blir ju en väldigt schizofren republikansk partikongress, när alla ledande partiföreträdare och mycket stor del av anhängarna vill kunna bära vapen på partikongressen, och ändå så får de inte göra det.

Det innebär väl rimligen att ingen dyker upp, inte ens de republikanska presidentkandidaterna? Hur skall då någon av dem kunna väljas till presidentkandidat?

http://www.nbcnews.com/news/us-news/25-000-sign-petition-allow-guns-republican-national-convention-cleveland-n546076

http://thehill.com/policy/national-security/274473-secret-service-no-guns-in-convention
Citera
2016-03-31, 20:58
Medlem
Snapcounts avatar
Är (politiskt) irriterad..

Det börjar kännas för egen del, som Trump`s oerfarenhet börjar att komma till slut i kapp.

Det är jävligt trist. GOP har en kandidat som inte tar emot pengar ifrån etablissemanget.., det är unikt !

När skedde det senast ? (Eisenhower varnade för det industrimilitära komplexet)
När kommer det att ske nästa gång ? (tror inte under mitt liv..)

Tror inte att Trump skulle ha fått "fred på jorden och en evig tillväxt", men han skulle ha fått en större chans. Han är inte Einstein "v.s 2.0"..., men jag tror att han kunde ha fått vridit utvecklingen "ett steg tillbaka", och åt "rätt håll"..

Surt att hans stora käft börjar att fälla honom !
Citera
2016-03-31, 22:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är (politiskt) irriterad..

Det börjar kännas för egen del, som Trump`s oerfarenhet börjar att komma till slut i kapp.

Det är jävligt trist. GOP har en kandidat som inte tar emot pengar ifrån etablissemanget.., det är unikt !

När skedde det senast ? (Eisenhower varnade för det industrimilitära komplexet)
När kommer det att ske nästa gång ? (tror inte under mitt liv..)

Tror inte att Trump skulle ha fått "fred på jorden och en evig tillväxt", men han skulle ha fått en större chans. Han är inte Einstein "v.s 2.0"..., men jag tror att han kunde ha fått vridit utvecklingen "ett steg tillbaka", och åt "rätt håll"..

Surt att hans stora käft börjar att fälla honom !

Fast det finns ju hypoteser att han vill/kommer att gynna militärindustrin om han skulle bli president så vi vet inte riktigt vart Trump står i det hela och om han verkligen är helt själv försörjande osv osv. (Det finns många kryphål där han kan komma att bli ersatt vid ett senare tillfälle eller något)
Citera
2016-03-31, 22:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det finns ju hypoteser att han vill/kommer att gynna militärindustrin om han skulle bli president så vi vet inte riktigt vart Trump står i det hela och om han verkligen är helt själv försörjande osv osv. (Det finns många kryphål där han kan komma att bli ersatt vid ett senare tillfälle eller något)

Nu börjar jag att tvivla dessvärre..(att Trump kan ro ihop "det" som GOP`s kandidat)

-Men en mycket stark militär..
-Ett orubbligt stöd till Israel..

Är två hörnstenar till den framtida presidenten till USA. Vare sig man gillar det eller inte..
"Det" förändras inte vare sig man är demokrat eller republikan..

Men Trump tar inte emot pengar ifrån dessa.., det är nytt...
Citera
2016-03-31, 23:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nu börjar jag att tvivla dessvärre..(att Trump kan ro ihop "det" som GOP`s kandidat)

-Men en mycket stark militär..
-Ett orubbligt stöd till Israel..

Är två hörnstenar till den framtida presidenten till USA. Vare sig man gillar det eller inte..
"Det" förändras inte vare sig man är demokrat eller republikan..

Men Trump tar inte emot pengar ifrån dessa.., det är nytt...

Det visar sig hur det går för honom men det ser mörkt ut just nu då han har blivit den kandidat som vita röstare tycker sämst om.
Citera
2016-03-31, 23:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det visar sig hur det går för honom men det ser mörkt ut just nu då han har blivit den kandidat som vita röstare tycker sämst om.

Vit, Svart, Brun.., eskimo eller indian, kristen, shinto, hindu eller muslim, han skiter i kön....

Min bild över Trump är att han struntar i allt detta, så länge du ger ditt "Pledge of Allegiance", till nationen.

Så vill jag även ha det !
(skulle kunna utveckla detta, men tror nog ni vet vart jag vill komma)
Citera
2016-04-01, 18:08
Avslutad
Blir fint när Cruz blir kandidat och vinner allt. Han passar bättre in in på Carmageddon som kommer ske innan årets slut.
Citera
2016-04-01, 19:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Vit, Svart, Brun.., eskimo eller indian, kristen, shinto, hindu eller muslim, han skiter i kön....

Min bild över Trump är att han struntar i allt detta, så länge du ger ditt "Pledge of Allegiance", till nationen.

Så vill jag även ha det !
(skulle kunna utveckla detta, men tror nog ni vet vart jag vill komma)

Absolut men han måste bli vald först och i dagsläget så är han illa omtyckt nationellt och det bådar inte gott för en kandidat.
Citera
2016-04-01, 19:38
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Absolut men han måste bli vald först och i dagsläget så är han illa omtyckt nationellt och det bådar inte gott för en kandidat.

Det bådar inte gott för att han ens skall bli GOPs kandidat:
Citat:
The probability that Republican front-runner Donald Trump will win his party's presidential nomination dropped sharply in the past week while the likelihood of a brokered convention to potentially chose another candidate rose, according to online predictions market PredictIt.

Trump's probability of winning the nomination fell to 44 percent on Friday from 67 percent a week ago, according to the website, which is run by Victoria University in Wellington, New Zealand. For Republican rival Ted Cruz, a U.S. Senator from Texas, it rose to 34 percent from 14 percent during the same period.

The probability that the Republicans will have a brokered convention to decide the nominee for the Nov. 8 election jumped to 69 percent from 43 percent a week ago.
http://www.reuters.com/article/us-usa-election-trump-idUSKCN0WY55S?il=0

Det är allt för mycket som börjar komma ikapp samtidigt nu, frågor som skulle kunna vara hanterbara var och en för sig men som nu har legat och mognat till sig. Det rör hans kunskaper i sakfrågor, hans bristande valbarhet, hans splittring av partiet, våldet som omgärdar honom, avsaknaden av effektivt "ground game", kaoset han skapar utrikespolitiskt och så vidare.
Citera
2016-04-01, 19:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det bådar inte gott för att han ens skall bli GOPs kandidat:

http://www.reuters.com/article/us-usa-election-trump-idUSKCN0WY55S?il=0

Det är allt för mycket som börjar komma ikapp samtidigt nu, frågor som skulle kunna vara hanterbara var och en för sig men som nu har legat och mognat till sig. Det rör hans kunskaper i sakfrågor, hans bristande valbarhet, hans splittring av partiet, våldet som omgärdar honom, avsaknaden av effektivt "ground game", kaoset han skapar utrikespolitiskt och så vidare.

Det ska bli spännande och se när han tvingas visa upp sina finanser för det finns absolut inget som stoppar honom idag (och nej att han blir undersökt årligen stoppar ingenting då skattemyndigheterna inte kan, får eller vill stoppa honom från att visa upp sin egna ekonomiska situation) om det visar sig att han inte ens är värd i närheten av det han påstår sig vara värd och/eller om det är så som jag misstänker att han inte donerar till välgörenheten (överhuvudtaget)
Citera
2016-04-01, 20:13
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Det ska bli spännande och se när han tvingas visa upp sina finanser för det finns absolut inget som stoppar honom idag (och nej att han blir undersökt årligen stoppar ingenting då skattemyndigheterna inte kan, får eller vill stoppa honom från att visa upp sin egna ekonomiska situation) om det visar sig att han inte ens är värd i närheten av det han påstår sig vara värd och/eller om det är så som jag misstänker att han inte donerar till välgörenheten (överhuvudtaget)
Får inte heller glömma att det också bevisas hur han tjänar sina pengar. Alltså att han inte är någon "greatest dealmaker ever" utan lever på diverse bedrägerier(Trump university tex), att sätta sitt namn på byggnader och framförallt pappa trumps pengar.
Han bygger inget eller startar nya framgångsrika företag.
Senast redigerad av Lewis-Black 2016-04-01 kl. 20:17.
Citera
2016-04-02, 00:53
Medlem
Borde inte Ted Cruz få det svårt efter att alla kreationist stater har röstat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in