2016-03-31, 20:24
  #126097
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Precis. Han ville inte förlora jobbet, det var inte han vid kopplingsstationen och han dödade inte Lisa.
Om han är en s.k lustmördare så styrs han nog av mordiska drifter, tvångstankar och impuls. Att han i det läget - när han känner att han måste genomföra det han tänkt - skulle börja fundera på något så "vardagligt" som sitt jobb då det låter inte sannolikt tycker jag. Ni som är insatta i psykologi får gärna skriva hur ni tror om det.
2016-03-31, 20:29
  #126098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var bland det dummaste jag hört. Det är nämligen när både plats och möjligt offer samspelar som det gyllene tillfället uppstår och förövaren slår till.

I NBs scenario skulle offren dö och kroppen "försvinna" och han själv undkomma allt.

Det var liksom hela tanken. Och han var så när att lyckas också.
2016-03-31, 20:30
  #126099
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han har uppenbart redan tagit den risken via att höja NB till skyarna. Vore intressant att veta hur tongångarna går även i denna familj.
Jaha, jag uppfattade AJ som ärlig och sanningsenlig i HR, och hans uppfattning om NB:s yrkesskicklighet påverar knappast relationen inom familjen.
2016-03-31, 20:36
  #126100
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I NBs scenario skulle offren dö och kroppen "försvinna" och han själv undkomma allt.
Det var liksom hela tanken. Och han var så när att lyckas också.
Exakt. Han trodde att han skulle komma undan och det är grundläggande. Om han kände igen Adriana ska vara osagt (kan dock ha sett henne från sitt hus när hon påbörjar sin joggingrunda) och då är han redigt fräck som tänker plocka chefens svärdotter.
Jag tror dock man kan misstro denna man om exakt allt i vidriga fantasier och hämndlystnad..

AJ ansåg de hade en nära och varm relation och det tror jag han kan fetglömma - NB slickade röv och det lär ha frestat på om han samtidigt stod med piskan och krävde att jobbet skulle bli klart.
På fb hade nog relationsstatus " det är komplicerat" varit passande..
2016-03-31, 20:37
  #126101
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jaha, jag uppfattade AJ som ärlig och sanningsenlig i HR, och hans uppfattning om NB:s yrkesskicklighet påverar knappast relationen inom familjen.
Vad har det med saken att göra? Klarar du inte ens av att se hur sprickor riskerar uppstå i relationer utifrån de val AJ gör med sina superlativ?

En ledtråd:
När han upphöjer NB och ser honom som oskyldig så sänker han per automatik sin svärdotter.
2016-03-31, 20:53
  #126102
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad har det med saken att göra? Klarar du inte ens av att se hur sprickor riskerar uppstå i relationer utifrån de val AJ gör med sina superlativ?

En ledtråd:
När han upphöjer NB och ser honom som oskyldig så sänker han per automatik sin svärdotter.
När han upphöjer NB och ser honom som oskyldig, tror du inte att han gör det för att rentvå sig själv också? Så att han ska slippa få kritik av folk som undrar hur han kan ha anställt ett sånt patrask. För egen del så ser det bättre ut att överdriva sin positiva bild av NB. Sen har han säkert en falskt positiv bild av NB pga att NB "slickat röv" som du skrev, på sina överordnade.
Det är ett högt pris godsägarens svärdotter får betala för att AJ ska klara sitt rykte ur det här.
Måste ha känts riktigt jävligt både för Adriana och hennes man att AJ gick ut med det han gjorde.
2016-03-31, 20:54
  #126103
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Precis. Han ville inte förlora jobbet, det var inte han vid kopplingsstationen och han dödade inte Lisa.


Kan man få en 100 % säker källa på detta ?
Att det inte var han vid kopplingsstationen och att han inte dödade Lisa .
2016-03-31, 20:55
  #126104
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Kan man få en 100 % säker källa på detta ?
Att det inte var han vid kopplingsstationen och att han inte dödade Lisa .
Du citerade källan, ett välgrundat antagande.
2016-03-31, 20:59
  #126105
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
När han upphöjer NB och ser honom som oskyldig, tror du inte att han gör det för att rentvå sig själv också? Så att han ska slippa få kritik av folk som undrar hur han kan ha anställt ett sånt patrask. För egen del så ser det bättre ut att överdriva sin positiva bild av NB. Sen har han säkert en falskt positiv bild av NB pga att NB "slickat röv" som du skrev, på sina överordnade.
Det är ett högt pris godsägarens svärdotter får betala för att AJ ska klara sitt rykte ur det här.
Måste ha känts riktigt jävligt både för Adriana och hennes man att AJ gick ut med det han gjorde.
Absolut. Han försöker tala sig varm om sig själv parallellt med NB. Det är samma mekanism som Irina: Skulle han vara skyldig är de fullständigt grundlurade och har gjort dåliga val. Det svider rejält i egot - image utåt bland folk.

Jag är fullständigt säker på att de inte uppskattade AJ i hans framtoning om hur fin och bra NB är.
Adriana har insett att hon var nära att falla offer för en galen mördare, hennes man stöder henne garanterat och så kommer AJ in med sitt artilleri med superlativ?

AJ har tagit parti och ställning och det är tamejfan inte för sin svärdotter i denna fråga.
2016-03-31, 20:59
  #126106
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hon är duktig att hitta på, det kan man inte ta ifrån henne. Hon kan ha en framtid som
en sagoberättare för barn i förskoleåldern. Så kan hon försörja sig själv och känna sig duktig.

Det måste konstrueras en historia som förklarar varför makens DNA i riklig mängd
återfanns på offrets kläder och snörstumpar samt att hennes eget också påträffades på
det ställe du nämner. Då lämpar det sig ypperligt att påminna sig ett obehörigt besök
medan man stod i duschen. Där och då ska förstås en elak konspiratör ha varit och
"snott" åt sig en dröse DNA från den arbetsamme stackars Nero och inte försummat heller att
stjäla dylikt från hans fruga. Tyst och försiktigt arbetades det i bostaden så Irina som
höll på med nåt som maken inte var särskilt förtjust i att också göra - lortgris som han
var av födsel och ohejdad vana - inte skulle märka av nåt och komma och störa i det
viktiga komplottvärvet.

Sedan har vi då skrönan om skumma figurer som åker fram och tillbaka till en skogsdunge
där visst någon av Lisas prylar påträffades. Den historien kommer sent den också.
Inte förrän borta i Litauen "minns" hon detta och kan berätta för bland andra han som visst
svängde med sitt könsorgan framför ansiktet på henne.

Jo, denne sturska maka till en dömd lustmördare kan bre på när det behövs men
givetvis har hon förbrukat allt av trovärdighet och går inte att ta på allvar nånstans längre.

Hon borde för fanken se till att göra sig fri en gång för alla från mördaren - skilja sig fast
det kanske inte ligger för katoliker? - och försöka skapa sig ett nytt liv tillsammans med
sonen och vara jävligt försiktig fortsättningsvis i valet av partner så det inte blir lika
dramatiskt fel som denna gång med tvångsrunkaren+flickmördaren Nerijus från avgrunden
själv. Vända ryggen helt åt denne och hans familj.
Ja, hon borde lämna in en reklamation hos påven i Vatikanen. Med så många dolda fel som NB visade sig ha så borde påven visa henne medkänsla och annullera äktenskapet. Sen tycker jag att hon skulle passa sig för att skaffa sig en ny man på ett tag - det är bättre att hon satsar på att förbättra sin hälsa så att hon kan vara med sin son och kanske i sinom tid skaffa sig ett arbete som hon trivs med så att hon blir mer självständig och slipper ta första bästa ök till karl.
__________________
Senast redigerad av ReedMe 2016-03-31 kl. 21:04.
2016-03-31, 21:01
  #126107
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt. Han trodde att han skulle komma undan och det är grundläggande. Om han kände igen Adriana ska vara osagt (kan dock ha sett henne från sitt hus när hon påbörjar sin joggingrunda) och då är han redigt fräck som tänker plocka chefens svärdotter.
Jag tror dock man kan misstro denna man om exakt allt i vidriga fantasier och hämndlystnad..

AJ ansåg de hade en nära och varm relation och det tror jag han kan fetglömma -
Citat:
NB slickade röv och det lär ha frestat på om han samtidigt stod med piskan och krävde att jobbet skulle bli klart.
På fb hade nog relationsstatus " det är komplicerat" varit passande..

Just vetskapen att det är svärdottern till den förmögna man han slavar för varje dag kan i sig ha varit extra upphetsande. Tanken på att få chansen att förnedra och dominera en "skitviktig" överklasskvinna.
NB´s plan kan ha varit att locka henne till bilen som stod parkerad med fronten mot kopplingsstationen, överfalla, tejpa och binda. Sedan köra raka vägen till ladan och röret.
Vissa får en kick av att ha sex på sin arbetsplats, andra av att mörda på sin arbetsplats.

Ja, det finns något komplext i deras relation. AJ kan på något plan ha speglat sig i NB och mellan dem kan ha funnits ett slags känslomässigt samförstånd - de gillade varandra. Att AJ har visat att han i viss mån har blundat för att NB ligger bakom detta kan ligga på just det känslomässiga planet. Insikten skrämmer honom.
2016-03-31, 21:02
  #126108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Jaså det anser du. Det är inte första gången du låter bli att tro utan i stället anser. Skall vi förmoda att du haft ett underlag att ta ställning till?
Vet du vad jag anser? Jag anser att när Nerius kört förbi den joggande Adriana kom han ihåg att han sett henne första gången dagen innan. Hon var nog lagom desorienterad på stället tänkte han. Till skillnad från den bofasta befolkningen på orten som bara skulle hojtat "Kör rakt fram förbi Västerplana så kommer du till Medelplana. Det är 4 eller 5 km dit." Adriana skulle behöva veckla in sig i resonemang utifrån en karta. Snöpligt med kart-appen i mobilen. Det anser jag.

Ja det var A som letade "balt" och kommer ifrån en militärsläkt.
Hon blev plötsligt intressant när den "händelsen" kunde peka ut NB via giult by association.
Pappa militär försökte hjälpa till på ett "hörn".
Jaja. Trådarna går ihop.
__________________
Senast redigerad av nopomil 2016-03-31 kl. 21:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in