Citat:
Ursprungligen postat av
Ruggedo
I ena stunden är IBs och ABs vittnesmål och utsagor inte värda vatten eller trovärdiga på något sätt och i andra stunden så är deras ord samma sak som den absoluta sanningen. Märkligt beteende.
Nej, då men jag ska försöka ta mig ner på din låga nivå och förklara mer pedagogiskt om skillnaden.
1. Det som sammanfaller i både beskrivning och ord mellan NB och IB är bärande och signifikant.
2. Det som IB säger i tidiga förhör är betydligt närmre sanningen än vad som sker sen och sätt dig nu ner ska jag förklara varför:
Hon är frisläppt och kontaktad när slutförhör sker. Det är täta kontakter med Rönnbäck (enligt Rönnbäck själv) och det är kontakt med den rabiata försvarsadvokaten som är hans morsa.
Efter TR har hon sen pratat om rättegången med NB och det syns att hon justerar sin första upplaga om hur hon ser GJ till vad NB har sagt.
Det är fri access till FUP likaså när slutdelgivning skett.
DÄRFÖR är hennes senare varianter av betydligt mindre värde utöver att hon är anhörig.
Citat:
Vad säger dig faktumet att den enda person som hävdar att NB är nervös och annorlunda efter Lisas försvinnande är den person som andra vittnen pekat ut som den som är annorlunda efter Lisas försnvinnande? Samma vittnen som hävdar att NB är precis som vanligt.
Ja, det var ju ett märkligt påstående - när det likaväl kommer från
hans fru.
Men här har du ännu en del som sammanfaller så det är ett lysande exempel på det jag nyss skrev. IB och AB redogör identiskt lika för hans nervösa beteende innan hon är frisläppt. Båda uppger samstämmigt att han är helt annorlunda mot tidigare.
Irina:
Citat:
Han suckade, rökte, och var hela tiden var nedstämd och fundersam, då frågade jag honom, tänker du på din, jag fick inget svar på det, det händer som han ( ohörbart ) när jag frågade honom, varför är du så orolig
Citat:
På söndagen då märkte jag inget ovanligt, men sedan måndag och resten av veckan vägrade han och äta, och var ute på trappan och rökte hela tiden, mmm drack öl, mmm varken lördagen eller söndagen drack han, men under veckan började han dricka öl
Jag skrev ursprungligen:
Citat:
Ingen annan anställd i denna lada blir nedstämd, nervös, får sömnstörningar, kedjeröker, dricker öl och slutar äta mat under sökveckan och ältar DNA/spår som kan finnas i ladan.
Return to sender:
Citat:
Den totala avsaknaden av logiskt tänkande och det relativistiska förhållandet till fakta är fraperande.