2016-03-31, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Sant det, men å andra sidan kanske det den här gången var en person han litade på. Ponera t.ex. att det inte alls var något planerat mord utan istället ett bråk mellan vänner som urartade, då skulle ju knappast Alexander haft någon anledning att ana oråd i förväg.
.

nej men att det skulle ske JUST dagen efter att han delgivits misstanke om falsk anmälan i 3 fall vore ocksa en speciell händelse
Citera
2016-03-31, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Tragiskt fall. Det verkar som han led av munchausens syndrom. Orsaka sig själv skada för att få sympati och uppmärksamhet. Eftersom polis och åklagare redan verkar känna till hans historia av fabulerande verkar det ju inte lika märkligt att de så snabbt avfärdade ett brott i samband med bilbranden. För annars är det standard vid sådana olyckor där den drabbade tidigare varit utsatt för hot att man gör en mycket grundlig undersökning innan man avfärdar som olycka. Förmodligen visste man redan om att hoten ej var äkta.

Min teori är nog att när han delgivits misstanke om brott bestämde sig för att iscensätta en riktig jävla blast så att de verkligen skulle fatta hur hotad han var. Tyvärr verkar han ha missbedömt tiden det tar för en person att ta sig ur en bil.

Finns det ens bevis för att han fejkade hoten?
Det handlar visserligen om en man - men han var svart och bög; dvs två grupper som är väldigt utsatta och inte minst i kombination.
Varken du eller jag (eller någon annan här i tråden, verkar det som) har tolkningsföreträde för det han upplevde. Att påstå att han led av diverse psykiska åkommor är hemskt - likställt med att fråga en kvinna vad hon hade på sig när hon blev våldtagen.
AB har _upplevt_ ett hot och kränkningar och han har full rätt att problematisera detta.
Citera
2016-03-31, 20:35
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Alexander Bengtsson var huvudperson i ett sorts temanummer kring hot mot politiker, som UNT körde för någon vecka sedan. Även Pavel Gamov (SD), som fått mottaga oerhört många reella hot från vänsterextremister/AFA/demokratiföraktare nämndes där, men fick en liten undanskymd spalt.

Alexander Bengtsson var ju så mycket bättre, svart och homosexuell var han det perfekta offret för UNT att lyfta fram och snyfta över.

Troligtvis kände Alexander att sanningen var på väg att nu sippra ut, så han valde detta sätt att avsluta det hela.
Citera
2016-03-31, 20:41
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Skämtar du? Det kan vara en hur offentlig person som helst, polisen får ändå inte gå ut med att det är självmord. De konstaterar att en person är död och att inget brott föreligger sedan har de gjort sitt. Sedan är det upp till de anhöriga om de vill berätta eller inte vad som skett..

Fast nu hittar du ju bara på...

Tvärtom är man skyldiga att lämna ut detaljer om dessa efterfrågas.
Citera
2016-03-31, 20:41
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
nej men att det skulle ske JUST dagen efter att han delgivits misstanke om falsk anmälan i 3 fall vore ocksa en speciell händelse

Jag får nog be om ursäkt för hur dåligt insatt jag tycks vara, för även den saken hade jag missat. Du har förstås rätt i att ett brott ter sig mer osannolikt och att det snarare lutar mot självmord i sådana fall.

Tragiskt hur som helst men det förklarar väl kanske varför media inte tycks speciellt intresserade av ärendet. Annars brukar ju en politiker som dör under mystiska omständigheter vara något att skriva spaltmeter om.
Citera
2016-03-31, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Alexander Bengtsson var huvudperson i ett sorts temanummer kring hot mot politiker, som UNT körde för någon vecka sedan. Även Pavel Gamov (SD), som fått mottaga oerhört många reella hot från vänsterextremister/AFA/demokratiföraktare nämndes där, men fick en liten undanskymd spalt.

Alexander Bengtsson var ju så mycket bättre, svart och homosexuell var han det perfekta offret för UNT att lyfta fram och snyfta över.

Troligtvis kände Alexander att sanningen var på väg att nu sippra ut, så han valde detta sätt att avsluta det hela.

Det var typ ett 50tal hotanmälningar? TRE kan vara falska. Mh, det procenttalet är väl inte till din fördel.
Citera
2016-03-31, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Fast är det inte just hans antirasistiska och hbtq arbete och alla hoten (påstådda eller ej) som har gjort honom till en offentlig person?

Jo, så är det. Men det är att han är "känd" och inte det han är känd för som är primärt.
Citera
2016-03-31, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag får nog be om ursäkt för hur dåligt insatt jag tycks vara, för även den saken hade jag missat. Du har förstås rätt i att ett brott ter sig mer osannolikt och att det snarare lutar mot självmord i sådana fall.

Tragiskt hur som helst men det förklarar väl kanske varför media inte tycks speciellt intresserade av ärendet. Annars brukar ju en politiker som dör under mystiska omständigheter vara något att skriva spaltmeter om.

jovisst men ovanligt att media skriver om självmord öht Svullo gjorde de det men det va ju i samsprak med de anhöriga
Citera
2016-03-31, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellis550713
Finns det ens bevis för att han fejkade hoten?
Det handlar visserligen om en man - men han var svart och bög; dvs två grupper som är väldigt utsatta och inte minst i kombination.
Varken du eller jag (eller någon annan här i tråden, verkar det som) har tolkningsföreträde för det han upplevde. Att påstå att han led av diverse psykiska åkommor är hemskt - likställt med att fråga en kvinna vad hon hade på sig när hon blev våldtagen.
AB har _upplevt_ ett hot och kränkningar och han har full rätt att problematisera detta.
Uppenbarligen finns ju bevis (minst 3 st enligt åklagaren). Tror du verkligen han delges misstanke om brott utan att åklagaren har bevis?
Citera
2016-03-31, 20:46
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
jovisst men ovanligt att media skriver om självmord öht Svullo gjorde de det men det va ju i samsprak med de anhöriga

Jo, det var väl lite min poäng, dvs. att medias ovilja att gräva i det hela tyder på att man redan dragit slutsatsen att det rör sig om ett självmord och inget annat.

Hur som helst så lär väl alla spekulationer få ett slut även här när polisen väl fastställt vad han dog av.
Citera
2016-03-31, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellis550713
Det var typ ett 50tal hotanmälningar? TRE kan vara falska. Mh, det procenttalet är väl inte till din fördel.
Tre anmälningar är med hög sannolikhet falska. Att bli delgiven om misstanke för ett sånt brott kräver ju mer eller mindre att han ringt in falska hot från egen telefon eller något i den stilen. Då är det enormt mycket större sannolikhet att fler eller samtliga anmälningar också var falska.

Se det så här, du har en klädbutik där det under några månader försvunnit 50 par jeans. En dag så kommer du på en anställd med 3 par jeans i väskan på vägen hem. Vad tror du sannolikheten är att den anställde bara stulit 3 par byxor?
Citera
2016-03-31, 20:48
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Fast nu hittar du ju bara på...

Tvärtom är man skyldiga att lämna ut detaljer om dessa efterfrågas.

Vem hittar på? Vem och varför är man skyldig att gå ut med dessa detaljer? Vi har ju många kändisar som begått självmord, där det inte varit någon tvekan.. Det har lik förbannat varit de anhöriga som berättat vad som hänt om inte ambulanspersonalen läckt..

Vill du visa mig någon källa på att polisen har skyldighet att gå ut med att en offentlig person begått självmord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in