Citat:
Ursprungligen postat av
Yukno
Jo det kan jag ju göra men det lär behövas bokföras på något sätt. Vi var på restaurangen i oktober förra året, känns inte som de kommer komma ihåg. Så blir svårt att få ut ett nytt kvitto från dem.
Maila Skatteverket och fråga om det är OK att ni gör ett handskrivet kvitto på ditt uttag från föreningens kassa, där det framgår varför du tar ut pengarna. Om Skatteverket säger att det funkar så förklarar du för övriga föreningsmedlemmar att du tappat kvittot och frågar om det är OK att du tar ut de hundralappar det handlar om från föreningens kassa mot ett handskrivet kvitto (som kanske en eller flera av dom signerar). Ger dom sitt godkännande så är situationen löst.
Bör väl tillägga att jag inte är minsta kunnig på området, så vet inte vad Skatteverket skulle säga, men ovanstående tillvägagångssätt är i vart fall så som jag hade gjort. Om Skatteverket säger nej när du frågar dom så är det inte så mycket mer att göra, då får du stå för misstaget att du tappat kvittot och att du därför fick pynta ut för maten. Dock kan det ju vara på sin plats att informera de övriga i föreningen även då, utifall någon senare undrar varför middagen inte finns med i redovisningen.