Hur är det numera med att få jobb i Norge efter oljekrisen och den smått ökande arbetslösheten? Tänkte åka dit så snart som möjligt men skulle helst vilja ha en intervju i förväg, dels för att ha lite säkerhet och för att få resan betald utav arbetsförmedlingen. De arbetsgivarna jag haft kontakt med har velat ha mig på plats redan nu (befinner mig i Sverige för tillfället), däremot verkade företaget från Oslo ganska intresserade och sa att de skulle få in en del lagerjobb i början av maj och hoppades på att jag skulle befinna mig i Oslo då. Hade helst velat bo och jobba i Bergen eller Trondheim exempelvis men var som går bra. Söker framförallt lagerjobb där jag har ett par månaders erfarenhet utav praktik, truckkort har jag och 4 månaders heltidsjobb som butiksbiträde. Så fortsätta söka från Sverige för fullt eller dra direkt och hoppas på det bästa? Har väl sökt från Sverige i 1-2 veckor och cirka 15 jobb sammanlagt kanske.
Drar mig lite från att söka på plats också för att jag inte är särskilt social av mig och gå runt till diverse företag och presentera mig är jag inte så hype på

Bemanningsföretagen känns enklare att träffa dock
Tack på förhand