2016-03-31, 14:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
När man använder Google som översättare kan man lätt att missuppfatta saker.
Bland annat - Den svarta katten hade sprungit emellan - är litauiska ordspråk
som betyder att några blev ovänner.
Om du skulle Brolių Bilevičių mama tvirtina, kad tarp sūnų prabėgo juoda katė
betyder
Mamman till bröder Bilevicius påstår att det hade sprungit svarta katten mellan sönerna.
Dvs hennes söner blev ovänner.
Men hur ointressant mellan 1-10 är dina kommentarer i sammanhanget om vad IB sa?
Det var ett exempel likt att det i svenskan finns ord som inte kan/inte ska översättas ordagrant utan har en synonym betydelse - likt motherfucker eller son of a bitch är ett skällsord som jag skrev.
2016-03-31, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Försökte hitta ett avsnitt på ljudfilen från förhör med Adriana från TR. Filen som länkas på förstasidan och motsvarande på klurigklurings sida är avklippt så försvarets förhör är bortklippt.

Som tur vara hade jag laddat ner denna fil som inte är klippt:
TRSKARA, B1902-15, Adriana Berglund, Vittne, Inspelning 4, 20642825.mp3

Det framgår där att Adriana skickat en bild på bilen hon tror sig ha sett och det är då en tvåsitsig "liten hantverkarbil". Hos säger sig sett bilen bakifrån ändå kan hon säga att det bara fanns fönster på förar- och passagerarsidan.

En annan uppgift som kommer fram där är att en W Klingspor har ringt in och tipsat om att det borde finnas fimpar vid elcentralen då personen rökte. Adriana nekar till att han rökte.

W Klingspor är A:s fina farsgubbe. Är han en utav de fina onämnbara gästerna 7-12?
Varför blandar han sig i?
2016-03-31, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Japp - jag finner det märkligt i sammanhanget eftersom hon är uppenbart sur på ÅK frågor och har sagt en hel del uppkäftigt till honom innan.

Nä IB är en kvinna med integritet. Hon kryper inte för åklagaren. Hon svarar bara inför gud.

När Wennerholm försökte snärja henne i HR sa hon ifrån: nu försöker du villa bort mig.
Hur många vågar säga så? Nä IB imponerade stort.
2016-03-31, 14:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vilken fara? Hon var ute och sprang dagen efter. Nä du.
Hon uppfattade signaler om att det inte stod rätt till med denna mans försök att få henne till bilen.
Så att du ältar att hon ändå joggade dagen efter saknar värde: Hon har fokus på annat är det som diskussionen handlar om.
TR ljudfil:

"Det var nånting som var obehagligt, han var stressad och lite svettig och lite komplicerad så jag fick bara en känsla av att jag skulle kanske inte gå till hans bil."

".. Jag bara kände att det inte var läge."
2016-03-31, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Du behöver endast läsa kommentarerna på den här tråden om litauerna de är mycket negativa och främlingsfientliga, de är utsedda för slagpåsar och att folk skall bli av med sina frustationer.
Jag själv har gått igenom vittnesuppgifterna mycket noggrant och det är ingen som tar parti för litauerna, bortsedd från Arne Jönsson och hans fru som stöder dem helt och kände dem väl också.
Jag anser att det finns personer som hade kunnat ge alibi för Nerijus men det gör de inte och sannolikt skulle det inte blivit populärt heller.

Bennhage och granne också. Det finns fler men de är rädda. Se hur vittnen och försvarsadvokaten har hotats. Förutom NB och IB.

Frågan är: varför så mycket hot om man tror man har rätt?
2016-03-31, 14:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Nä IB är en kvinna med integritet. Hon kryper inte för åklagaren. Hon svarar bara inför gud.
När Wennerholm försökte snärja henne i HR sa hon ifrån: nu försöker du villa bort mig.
Hur många vågar säga så? Nä IB imponerade stort.
Ja, jag har ju skrivit det innan att det måtte vara matchmaking in heaven för din del som hatar rättsväsendet. Att vara uppkäftig mot ÅK ser du väl som en merit och att sen gapa på ordförande när hon får en tillsägelse att svara anser du väl är klimax. Detta bedrövliga är vad hon gapar som svar till ordförande:
Citat:
– Ni smutkastar mig och min man!
sn live

Svara nu hur mycket den där bibeln var värd när hon uppenbart satt och ljög.
2016-03-31, 14:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Om mina kommentarer är inte intressanta för dig, varför läser du?
Besvär dig inte att svara.
Jag brukar hoppar över dina kommentarer eftersom du sprider mycket osanning som är blandat med en del sanning. Du är väldigt duktigt på det.
För att du svarar på min diskussion med irrelevant kommentar.
Sensmoralen är att den lögnaktiga kärringen kan ha sagt nåt icke trevligt mot ÅK och handlar inte om nån översättning om vad morsan kan ha sagt i litauisk media.

Tolken lär ha fått en mening att översätta som inte ska översättas ordagrant och med tanke på vad resultatet blir så kan man undra vad kärringen egentligen sa då hon var spydig redan innan.
2016-03-31, 14:42
Medlem
Citat:
Berätta då för mig varför hon ljög i slutförhöret som du älskar att hänvisa till.
HovR:

Slutförhör i Litauen:

Gör bokbål på den där litauiska bibeln - den är inte värd ett jota när lögnerskan lägger handen på den.

Denna kroppsundersökning är rutin och detta gjorde Rönnbäck så stor affär av att ordförande ifrågasatte vad i hela friden detta skulle ha för bäring.
Det partiet under rättegången är det mest patetiska anförandet i hela rättegången - rent trams från Rönnbäck i ett försök att påvisa hur kränkt stackars Irina är.

OM det inte hade varit så extremt långsökta försök hade både IB och Rönnbäck kunnat ta poäng men det som togs upp sänkte snarare trovärdigheten markant.

Du måste se lögner i varje vägkrök. Det finns inga lögner - det finns osäkerhet. Och ett jävla tolkkaos. Något skrev att Hurtig borde lyssna på förhören med en god tolk. Jag håller med.

Du tycker förresten inte att Bj*rn S*hl ljög när han sa "mig veterligt" efter han påstod att NB ljugit?
Eller när han påstod att litauiska bilen hade omkastade bokstäver?
Eller om busskortet han såg och inte såg samtidigt?

Vill du leta lögner - då ska du leta i förhören av BS och i hans vittnesmål.

Om kroppsbesiktningen av NB och AB står med fupen ska givetvis IB:s också stå med. Men det finns ett svar på varför det mörkades liksom att trosorna försvann.

Du har dålig koll på andras social koder. Det är en stor brist. Samma brist som utredarna visat.
Senast redigerad av nopomil 2016-03-31 kl. 14:46.
2016-03-31, 14:42
Medlem
develis avatar
Citat:
W Klingspor är A:s fina farsgubbe. Är han en utav de fina onämnbara gästerna 7-12?
Varför blandar han sig i?
Fullständigt fel. Det är en missuppfattning när han ringer in tips: han är enbart en vän till familjen.
2016-03-31, 14:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Du måste se lögner i varje vägkrök. Det finns inga lögner - det finns osäkerhet. Och ett jävla tolkkaos. Något skrev att Hurtig borde lyssna på förhören med en god tolk. Jag håller med.
Du tycker förresten att Bj*rn S*hl ljög när han sa "mig veterligt" efter han påstod att NB ljugit?
Eller när han påstod att litauiska bilen hade omkastade bokstäver?
Eller om busskortet han såg och inte såg samtidigt?
Vill du leta lögner - då ska du leta i förhören av BS och i hans vittnesmål.
Jag känner igen en lögn när den står skriven rätt framför näsan serru och samlar de sig på hög likt under rättegången när man jämför med vad hon sagt tidigare så ger det en helhetsbild över att varken IB eller bibeln har nåt värde som vittne.

En falsk kärring som försvarar sin man som mördat så det är bra att två instanser även insett detta.
Att du inte ser det är dock förståeligt...

Hahahaha. Kom favvon Sahl med igen?
Det finns ingen som ljuger så medvetet och fokuserat som Irina gör vid en kontroll. Absolut ingen.
Jag kollade upp henne igår och jösses hur hon vrider på sanningen - rena lögner, lägger till och drar ifrån och gör omskrivningar.

Ljuger om att NB bett henne säga att han var hemma från kl 18 samt att sagt att hon inte ska berätta om tvätten:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Om lögnen med skype, gör tillägg från AJs fru:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Ljuger och ändrar det hon sagt om GJ och anpassar storyn till det NB sagt:
Ljuger om att hon inte sagt att nåt försvann när hon duschade, ändrar helt till att han kom hem två ggr:
Senast redigerad av develi 2016-03-31 kl. 14:53.
2016-03-31, 14:50
Medlem
Citat:
Fullständigt fel. Det är en missuppfattning när han ringer in tips: han är enbart en vän till familjen.

Klingspor är far till A. Var han i Blomberg också? På middagen? Vad såg han tro?
Mer än cigarettfimpar alltså. Ser inte att han är förhörd. Ligger hans förhör i slasken?

Förresten: du menar kanske att Klingspor tillhör "Gruppen Vän till familjen"?
Klingspor är väl en gammal militärsläkt?
Senast redigerad av nopomil 2016-03-31 kl. 14:53.
2016-03-31, 14:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Klingspor är far till A. Var han i Blomberg också? På middagen? Vad såg han tro?
Mer än cigarettfimpar alltså. Ser inte att han är förhörd. Ligger hans förhör i slasken?
Förresten: du menar kanske att Klingspor till "Gruppen Vän till familjen"?
Klingspor är väl en gammal militärsläkt?
Som vanligt har du noll koll: Lyssna på vad Adriana svarar Rönnbäck i TR istället så du för en gång skull kan hålla dig till sakfakta.

Edit: Har du varit duktig nu och lyssnat på ljudfilen så du ser att han inte är Adrianas pappa?
Då behöver du inte gå vägen via militären igen eller vänner till familjen för dina antaganden lär bli på felaktig bas:

Waste of time som NB sa.
Senast redigerad av develi 2016-03-31 kl. 15:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in