2016-03-30, 22:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahahahahahaha - tack för den. Den spelade mig rätt i näven.
A säger att det är en av AJs anställda och det framkommer tydligt i TR via ljudfil där hon mer utförligt besvarar frågor i förhör.

Skärp dig - detta vet du likaväl som mig.
Nu har jag lyssnat. Hon är klart osäker på om det är någon av AJ:s anställda.
2016-03-30, 22:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nu har jag lyssnat. Hon är klart osäker på om det är någon av AJ:s anställda.

"Min första tanke då jag kom springande var att det här är en av Arnes anställda, han verkade vilja nånting, jag var inte jättesugen på att stanna men då tänkte jag att det är klart att jag ska hjälpa honom."
2016-03-30, 22:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
"Min första tanke då jag kom springande var att det här är en av Arnes anställda, han verkade vilja nånting, jag var inte jättesugen på att stanna men då tänkte jag att det är klart att jag ska hjälpa honom."
Javisst, osäker. "Jag såg att det var en av AJ:s anställda" uttrycker säkerhet.
2016-03-30, 22:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Driver du med mig ? Mitt inlägg består av precis två meningar.

Som du sett, har en livlig diskussion pågått gällande alibi. Eftersom du har en egen teori om vad som hänt och t o m är 99 % säker på att den är riktig, så vore det ju intressant att höra din uppfattning om alibi för hela eller delar av "din gärningsbeskrivning" och för åklagarens gärningsbeskrivning. Om du inte vill diskutera detta, så kan du väl säga det. Min fråga är allvarligt menad.
Jag förstår inte dina frågor. Eftersom NB körde till Martorp och inte kunde vara hemma samtidigt, så är IB:s alibi om att han var hemma under hela tiden 18-20 falskt. Han kan ha varit hemma en kort stund, men inte hela tiden. Är det svar på dina frågor?
2016-03-30, 22:38
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Vad exakt är det som är obegripligt ?

Citat:
Första och andra meningen.

Dvs allt. Nåja, jag kan ge min egen förklaring och det blir en tolkningsfråga.
IB har gett NB alibi, det är klart. Sen att det inte räcker i HR är en annan femma. Rent byråkratiskt har han inte alibi eftersom HR underkänner IB:s vittnesmål.
Men hon gav sin make alibi likafullt.
2016-03-30, 22:52
Medlem
Citat:
Typiskt dig att vara så uppenbart blind: Jag skrev nämligen att HovR ser beskrivningen om bilen som vag. Men älta du loggan för all del som det ultimata.

Lägg till TR och ljudfil så ska du se till att få ihop det du också gällande det jag skrivit:
Hon säger sig vara okunnig på bilar och kunde inte ge bra beskrivning.
Han är dock där exakt den tiden så mer indikationer kan knappt finnas ihop med att hon ser att det är en av AJs anställda.

Längden som du snöat inne på har jag redan skrivit om - hon stod många meter upp och hade svårt att bedöma längd på den hon såg vid silon. Däremot uppskattar hon den längd jag skrivit på den person hon mötte - vilket stämmer på NB.

Det viktigaste - bilens signalement stämmer inte.
Adr***a såg vit skåpbil.
Är du faktaressistent?
Bl a är det inte uteslutet att det kunde vara en annan man som frågade Adr***a om vägen.
Är det bara NB i hela regionen som pratade dålig engelska?
Är det bara NB som kunde vara i närheten vid aktuell tidspunkt?
Är det bara en person med östeuropeik utseende som
var i detta området under denna tiden?
En annan fråga - Hur kunde känna Adr***a att mannen luktade rök från 4-5 meters avstånd?
2016-03-30, 22:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Dvs allt. Nåja, jag kan ge min egen förklaring och det blir en tolkningsfråga.
IB har gett NB alibi, det är klart. Sen att det inte räcker i HR är en annan femma. Rent byråkratiskt har han inte alibi eftersom HR underkänner IB:s vittnesmål.
Men hon gav sin make alibi likafullt.
Du nämnde Fagro förut och han rapar förvisso sina mantran dag ut och dag in - men han försöker iaf belägga sina påståenden till skillnad från dig. Att han inte lyckas är en annan femma.

IB har inte gett NB minsta form av alibi och allt hon sagt har tyvärr ingen trovärdighet eftersom hon ljuger som en häst travar och har justerat och ändrat för att få det att gå ihop.

Tycker du Skype ger bra alibi?
Tycker du att åberopa Choni ger alibi?
Tycker du att påstå att NB såg GJ kl 19 är en sanning när inget styrker detta (inte GJ, inte AJ)?

Ja, vad är det du bygger din åsikt på egentligen? För du sitter väl inte bara och påstår saker utan belägg? Det var ju det du förfasade dig om själv och sa ajabaja...
Citat:
Men att bara basunera ut att hon är en lögnare utan vidare är inte så klokt.
Senast redigerad av develi 2016-03-30 kl. 23:07.
2016-03-30, 22:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Det viktigaste - bilens signalement stämmer inte.
Adr***a såg vit skåpbil.
Är du faktaressistent?
Bl a är det inte uteslutet att det kunde vara en annan man som frågade Adr***a om vägen.
Är det bara NB i hela regionen som pratade dålig engelska?
Är det bara NB som kunde vara i närheten vid aktuell tidspunkt?
Är det bara en person med östeuropeik utseende som
var i detta området under denna tiden?
En annan fråga - Hur kunde känna Adr***a att mannen luktade rök från 4-5 meters avstånd?
Lär dig stava till ord du tänker bruka som argument.

Du glömmer att alla dessa i regionen inte råkade befinna sig vid kopplingsstationen just då och vara anställda av AJ.

Edit: 4-5 meters avstånd? Tror du hon stod och höll upp mobilen och visade vägen till Medelplana?
Senast redigerad av develi 2016-03-30 kl. 22:59.
2016-03-30, 23:04
Medlem
Citat:
Jag förstår inte dina frågor. Eftersom NB körde till Martorp och inte kunde vara hemma samtidigt, så är IB:s alibi om att han var hemma under hela tiden 18-20 falskt. Han kan ha varit hemma en kort stund, men inte hela tiden. Är det svar på dina frågor?
Javisst ! Men det innebär att han inte har/fick alibi för åklagarens gärningsbeskrivning heller, men det menar jag inte att du påstått heller. Även du måste anse att han ligger pyrt till i avsaknad av helt nya bevis och omständigheter, vilket jag inte betvivlat heller. Vi är alltså åtminstone överens om alibifrågan och bevisläget, bra.
2016-03-30, 23:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Javisst ! Men det innebär att han inte har/fick alibi för åklagarens gärningsbeskrivning heller, men det menar jag inte att du påstått heller. Även du måste anse att han ligger pyrt till i avsaknad av helt nya bevis och omständigheter, vilket jag inte betvivlat heller. Vi är alltså åtminstone överens om alibifrågan och bevisläget, bra.
IB:s alibi är vi överens om. Om du delar min uppfattning att bevisningen inte visar mer än griftefridsbrott är vi överens där också.
2016-03-30, 23:09
Medlem
Citat:
Lär dig stava till ord du tänker bruka som argument.

Du glömmer att alla dessa i regionen inte råkade befinna sig vid kopplingsstationen just då och vara anställda av AJ.

Edit: 4-5 meters avstånd? Tror du hon stod och höll upp mobilen och visade vägen till Medelplana?

Det så hon i förhör.
2016-03-30, 23:18
Medlem
Citat:
IB:s alibi är vi överens om. Om du delar min uppfattning att bevisningen inte visar mer än griftefridsbrott är vi överens där också.
Nä, det gör jag ju inte. Det jag menade var att han kommer att få sin dom fastställd, om inte något enastående nytt framkommer och detta något kan knappast vara ett alibi. Skillnaden oss emellan är förstås att jag då kommer att känna mig tillfreds, medan du kommer att vara frustrerad/upprörd/förtvivlad - välj själv. Allt detta visste vi nog båda, nu var jag mest ute efter alibivärderingen. Han kan omöjligt gå fri med någon typ av alibi - det krävs något helt annat (som du anser möjligt och jag omöjligt, OK).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in