Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Nej - hon har inte ändrat. Du har ju inte ens koll på skillnaden mellan att försöka ge en beskrivning och uppenbara lögner av sakfakta jämfört med Irina.
Skulle ljus/blont kort hår skilja sig markant från ganska blek blond - som är en beskrivning av hudfärg?
Vad det beträffar bil har det redan diskuterats otal ggr - varav A uppger mycket tydligt att hon är osäker och säger hon helt okunnig om bilar i TR. Det hon ser är bakänden på den och det som däremot stämmer är det du markerar - ljus och silvrig vilket NBs bil är.
Mörkare kläder eller fritidskläder är vad NB bär på övervakskameran - mörka, grå fritidskläder varav det är revärer på kläderna och hur ljusa de är egentligen går inte att utröna på den dåliga bilden. Mörka är de dock och det enda som skiljer är ordval om fritid eller arbetskläder:
Hade hon däremot yrat om grälla färger, jeans eller nåt annat som går stick i stäv så vore det betydligt mer iögonfallande.
Utöver detta är det mer övervägande delar som stämmer överens med NB och där är likheten slående:
I förhör pekar hon ut NB bägge gångerna som mest lik.
Det andra du citerar in överensstämmer snarare med vad hon säger: Att hon känner igen honom som en av AJs anställda. För övrigt ser hon honom uppfirån trappan flera meter upp så hur skulle hon kunna avgöra längden.
Inbillar du dig sen att man inte känner igen folk IRL även de gått upp i vikt?
Det du har som argument är inte i närheten av vad som snarare är slående likheter och framför allt:
Hon kommer inte med uppenbara lögner som Irina gjort där det ordagrant går att se att hon ljuger.
Här finns en sammanställning av likheterna:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
För övrigt hälsar HovR till dig att de tagit detta i beaktning:
Men att det (precis som jag skrivit innan HovR) är fler överensstämmande faktorer att det är NB så den sammantagna bilder säger att det är han:
Sen har du utelämnat en mycket viktig del i hela bedömningen:
NB har passerat exakt vid denna tidpunkt, han säger att han åkte just denna vägen och övervakningskamera och kvitto visar tidpunkten.
Typiskt develi, hon ser bara det som passar henne:
Din påstående från
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
5. Längd stämmer: "ca 180-183 cm" -
är fel!
Jämför Adrianas uppgifter från 12/6 och 14/6 :
2015-06-12
Pa Bunyemnen ber om att få mer detaljerade signalement på person och fordon.
Adriana uppger att personen var: ca 180-183 cm
2015-06-14
Adriana uppgav att det var bara en man hon såg vid tillfället då hon var ute och joggade på lördagen vid 19.30-tiden och som tilltalade henne. När den killen som sedan kom fram till henne när hon joggade så tänkte hon att det var samma person hon sett vid silobygget.
Killen vid bilen kändes kortare så hon vet inte om det var samma person men hon reagerade över att de var lika.
Din påstående om bilen-
11. Bilens färgton stämmer: Bilen ser hon endast bakifrån, uppkörd en bit. "jag vet inte men den var ljus, om den var grå eller om den var vit det vet jag inte" jag såg den bakifrån". Hon säger även att hon är dålig på bilar: "jag kan lite om bilar" - dock finns färg uppfattat: " vit alt silvrig till färgen", "vit eller ljus" dvs samma färg som de som till och med känner till bilen uppger (snarare än ljusgrå).
Färgton stämmer -
Men signalement – stämmer inte! BN’s bilen är utan loggan!
Ur FUP
2015-06-08
Adriana
Bilen han åkte i var vit eller ljus,
typ skåpbil.
Eventuellt stod det något på bilen, typ en logga.