2016-03-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ja det är tydligt att mattor har givit de släpspåren.
Så varför har mattorna "försvunnit"? En detalj "dom" glömde att mörka?

Mycket som försvunnit och lämnats outrett.

Du tycker inte att dom spåren som leder till det plåtskåp man hittade Lisa död i , verkar sannolikare? Släpspår av död kropp?

Lisa var försvunnen men hittades död i plåtskåpet och att det var mord är utrett. Och att NB är mördaren har två domstolar slagit fast.
Senast redigerad av Remark 2016-03-30 kl. 20:05.
2016-03-30, 20:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Tidigare har någon skrivit att develi ser det vad hon vill se.
Det är sant.
Du har skrivit att Adriana har inte ändrat en uppgift...
Nej - hon har inte ändrat. Du har ju inte ens koll på skillnaden mellan att försöka ge en beskrivning och uppenbara lögner av sakfakta jämfört med Irina.
Skulle ljus/blont kort hår skilja sig markant från ganska blek blond - som är en beskrivning av hudfärg?

Vad det beträffar bil har det redan diskuterats otal ggr - varav A uppger mycket tydligt att hon är osäker och säger hon helt okunnig om bilar i TR. Det hon ser är bakänden på den och det som däremot stämmer är det du markerar - ljus och silvrig vilket NBs bil är.

Mörkare kläder eller fritidskläder är vad NB bär på övervakskameran - mörka, grå fritidskläder varav det är revärer på kläderna och hur ljusa de är egentligen går inte att utröna på den dåliga bilden. Mörka är de dock och det enda som skiljer är ordval om fritid eller arbetskläder:
Hade hon däremot yrat om grälla färger, jeans eller nåt annat som går stick i stäv så vore det betydligt mer iögonfallande.

Utöver detta är det mer övervägande delar som stämmer överens med NB och där är likheten slående:
I förhör pekar hon ut NB bägge gångerna som mest lik.

Det andra du citerar in överensstämmer snarare med vad hon säger: Att hon känner igen honom som en av AJs anställda. För övrigt ser hon honom uppfirån trappan flera meter upp så hur skulle hon kunna avgöra längden.

Inbillar du dig sen att man inte känner igen folk IRL även de gått upp i vikt?
Det du har som argument är inte i närheten av vad som snarare är slående likheter och framför allt:
Hon kommer inte med uppenbara lögner som Irina gjort där det ordagrant går att se att hon ljuger.

Här finns en sammanställning av likheterna:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

För övrigt hälsar HovR till dig att de tagit detta i beaktning:
Citat:
Som tingsrätten också har gett uttryck för finns det all anledning att bedöma utpekanden i rättssalen med försiktighet; detta gäller särskilt i ett mål av detta slag, där bilder på Nerijus Bilevicius publicerats i media. Det är också värt att notera att den bil som Adriana Berglund beskrivit såvitt framkommit företer vissa olikheter med Nerijus Bilevicius bil.
Men att det (precis som jag skrivit innan HovR) är fler överensstämmande faktorer att det är NB så den sammantagna bilder säger att det är han:
Citat:
Enligt hovrätten finns det emellertid flera omständigheter i detta fall som gör att tilltro ändå bör kunna fästas vid de uppgifter som Adriana Berglund har lämnat.
Sen har du utelämnat en mycket viktig del i hela bedömningen:
NB har passerat exakt vid denna tidpunkt, han säger att han åkte just denna vägen och övervakningskamera och kvitto visar tidpunkten.
Citat:
De förhållanden som nu har redovisats gör enligt hovrättens mening sammantagna att det framstår som orimligt att dra någon annan slutsats än att det var Nerijus Bilevicius som talade med Adriana Berglund strax före kl. 19.30 den 6 juni
2016-03-30, 20:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det som framtvingas under psykiskt tortyr eller när den berörde inte får sömn är inte värt ett vitten.
Det är allmängiltig kunskap. Att inte få sova är som att drogad under förhör.
För din del är hon väl som matchmaking in heaven skulle jag tro...
Det är ren jävla propaganda som IR hittat på som jag dock förstår faller dig på läppen i din klappjakt.
Detta kommer aldrig att kunna uppfattas som nån jävla tortyr och annat trams som du tjatar om:
Citat:
" Är det okej om jag förklarar ( ohörbart…)
Jättegärna
( ohörbart…) hade varit på morgonen och vi röker, då hämtade eller skulle det väldigt olyckligt att hans byxor var smutsiga igår, visst var det inte var det opassande av mig att göra det, då sa jag kanske det var du som gjorde något mot tjejen, då kollar han på mig och säger är du helt galen eller, och då säger ja, och sa till mig, eller till oss, tänk inte berätta att du tvättade kläderna, annars börjar dom misstänka mig, då sa han det
Mmm, var det då han sa också att ni skulle tala om vilken, att han var hemma innan klockan var sex? Jag kom tillbaka innan arton inte senare sa han "

Citat:
Den enda gången IB är trygg är när hon vittnar under guds ed från Litauen.
Att vittna under gud betyder mer än att svära en "ogudaktig" ed i svensk domstol. Värt att ha i åtanke.

Jag har lagt alla lögner från kärringen i tråden idag så den där bibeln kan hon ha att sitta på när hon tar körkort framöver så hon får bättre sikt - det lär lögnerskan behöva.
2016-03-30, 21:00
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Tidigare har någon skrivit att develi ser det vad hon vill se.
Det är sant.
Du har skrivit att Adriana har inte ändrat en uppgift...
Läs nedan:

Det är inte konstigt att TR inte köpte hennes lögner men väldigt lustigt att andra gjorde det.

Du menar att det är lustigt att develi gjorde det. Måhända är det så. Men mindre lustigt, särskilt för NB då, är att hovrätten gjorde detsamma. Det var bara konstigt.
2016-03-30, 21:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej - hon har inte ändrat. Du har ju inte ens koll på skillnaden mellan att försöka ge en beskrivning och uppenbara lögner av sakfakta jämfört med Irina.
Skulle ljus/blont kort hår skilja sig markant från ganska blek blond - som är en beskrivning av hudfärg?

Vad det beträffar bil har det redan diskuterats otal ggr - varav A uppger mycket tydligt att hon är osäker och säger hon helt okunnig om bilar i TR. Det hon ser är bakänden på den och det som däremot stämmer är det du markerar - ljus och silvrig vilket NBs bil är.

Mörkare kläder eller fritidskläder är vad NB bär på övervakskameran - mörka, grå fritidskläder varav det är revärer på kläderna och hur ljusa de är egentligen går inte att utröna på den dåliga bilden. Mörka är de dock och det enda som skiljer är ordval om fritid eller arbetskläder:
Hade hon däremot yrat om grälla färger, jeans eller nåt annat som går stick i stäv så vore det betydligt mer iögonfallande.

Utöver detta är det mer övervägande delar som stämmer överens med NB och där är likheten slående:
I förhör pekar hon ut NB bägge gångerna som mest lik.

Det andra du citerar in överensstämmer snarare med vad hon säger: Att hon känner igen honom som en av AJs anställda. För övrigt ser hon honom uppfirån trappan flera meter upp så hur skulle hon kunna avgöra längden.

Inbillar du dig sen att man inte känner igen folk IRL även de gått upp i vikt?
Det du har som argument är inte i närheten av vad som snarare är slående likheter och framför allt:
Hon kommer inte med uppenbara lögner som Irina gjort där det ordagrant går att se att hon ljuger.

Här finns en sammanställning av likheterna:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

För övrigt hälsar HovR till dig att de tagit detta i beaktning:

Men att det (precis som jag skrivit innan HovR) är fler överensstämmande faktorer att det är NB så den sammantagna bilder säger att det är han:

Sen har du utelämnat en mycket viktig del i hela bedömningen:
NB har passerat exakt vid denna tidpunkt, han säger att han åkte just denna vägen och övervakningskamera och kvitto visar tidpunkten.
Sid 985: "Han var ca 30 – 35 år och han bar typ fritidskläder vit/grå/svarta."
Sid 986: "arbetskläder (mörkare färger)."
2016-03-30, 21:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Varje normalt tänkande människa förstår ju detta mycket väl.
Det är så uppenbart som det kan bli att det är i samband med ett dragande av en kropp
som spåren avsätts därinne i byssjan.
Ja, det är så dumt att klockorna stannar - påstå om att mindre damm direkt innanför dörren (där han självklart lagt kroppen i första steg med tanke på hur högt det är upp till tröskeln) skulle indikera att en matta legat?
Det är uppenbara släpspår och inte ett dugg annat.
2016-03-30, 21:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Sid 985: "Han var ca 30 – 35 år och han bar typ fritidskläder vit/grå/svarta."
Sid 986: "arbetskläder (mörkare färger)."
Nej men oj - sicken fantastisk information! Tack så hemskt mycket, det hade jag ingen aning om.

Bevare mig väl - jag har precis skrivit om detta och du kommer med sidnummer och tror du tillför nåt?
2016-03-30, 21:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nej men oj - sicken fantastisk information! Tack så hemskt mycket, det hade jag ingen aning om.

Bevare mig väl - jag har precis skrivit om detta och du kommer med sidnummer och tror du tillför nåt?
Fråga dig istället varför hon anger två olika slags klädsel med fyra dagars mellanrum. Ljuger hon? IB ljuger uppenbarligen när hon säger två olika saker i förhör.
2016-03-30, 21:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Du menar att det är lustigt att develi gjorde det. Måhända är det så. Men mindre lustigt, särskilt för NB då, är att hovrätten gjorde detsamma. Det var bara konstigt.
Inte det minsta - det är så slående likheter samt att han passerar exakt denna tid.
Hur många anställda har AJ som sammanfaller med denna beskrivning och som hon säger redan den 8 juni? Knagglig engelska och är polack?
Pekar direkt ut honom som mest lik två ggr bland 12 personer?

Däremot förstår jag att detta inte alls faller er alternativa (teoretiker är alldeles för mycket cred) på läppen. Nerijus kan ju absolut inte ha stått där försökt sig på ännu ett offer?
2016-03-30, 21:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Fråga dig istället varför hon anger två olika slags klädsel med fyra dagars mellanrum. Ljuger hon? IB ljuger uppenbarligen när hon säger två olika saker i förhör.
Jag förstår att detta blir alldeles för mycket för din del som totalt bokstavstrogen - det blir väl fullständig oreda i huvudet så att allt annat som är helt slående likhet kan förkastas?

Hon säger att det är en av AJs anställda redan den 8 juni - detta är anledningen till att hon stannar.
2016-03-30, 21:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Inte det minsta - det är så slående likheter samt att han passerar exakt denna tid.
Hur många anställda har AJ som sammanfaller med denna beskrivning och som hon säger redan den 8 juni? Knagglig engelska och är polack?
Pekar direkt ut honom som mest lik två ggr bland 12 personer?

Däremot förstår jag att detta inte alls faller er alternativa (teoretiker är alldeles för mycket cred) på läppen. Nerijus kan ju absolut inte ha stått där försökt sig på ännu ett offer?
Att hon pekar ut samma person två gånger på rad är inte förvånande, hon vidhåller sin version. Måste det ha varit en anställd hos AJ? "Hon tyckte att det var något bekant med honom. Kanske han jobbar åt hennes svärfar Arne Jönsson." Hon kände inte igen honom från ladan.
Citat:
Jag förstår att detta blir alldeles för mycket för din del som totalt bokstavstrogen - det blir väl fullständig oreda i huvudet så att allt annat som är helt slående likhet kan förkastas?

Hon säger att det är en av AJs anställda redan den 8 juni - detta är anledningen till att hon stannar.
Nu kommer oförskämdheterna igen.

Det gjorde hon inte, läs ovan.
2016-03-30, 21:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Att hon pekar ut samma person två gånger på rad är inte förvånande, hon vidhåller sin version. Måste det ha varit en anställd hos AJ? "Hon tyckte att det var något bekant med honom. Kanske han jobbar åt hennes svärfar Arne Jönsson." Hon kände inte igen honom från ladan.
Det gjorde hon inte, läs ovan.
8 juni:
Citat:
Han talade engelska med henne. Han såg ut som en polack säger Adriana. Hon tyckte att det var något bekant med honom. Kanske han jobbar åt hennes svärfar Arne Jönsson.
14 juni:
Citat:
Adrian har tidigare sett en av det två litauerna som jobbar på Blomberg. Det var när hon var
och tittade på bygget av silon på lördagen några timmar innan hon var ute och joggade. När
den killen som sedan kom fram till henne när hon joggade så tänkte hon att det var samma
person hon sett vid silobygget.
Citat:
När hon sedan joggade var hon inte så intresserad av att stanna men hon tänkte att om det var den som jobbade åt Arne Jönsson så skulle hon så klart stanna.
Det är ren bullshit att förkasta dessa meningar - hon gör direkt association till AJ och en anställd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in