Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Vilken lögnaktig slyna IB är. I det sista förhöret i Litauen så minns hon plötsligt att mystiska personer hade varit inne i hennes hus och även synts precis där man har hittat BOs tillhörigheter. Hon minns plötsligt också att NB var hemma 19.00 till 100%.

Och att han inte alls hade varit nervös efter mordet utan varit precis som vanligt. Sen skyller hon tidigare lämnade uppgifter på den stygga svenska polisen som hon var rädd för. Vilket jävla dravel alltså.
Inledningsvis kunde jag ha viss förståelse för henne utifrån att hon högst troligt levt under förtryck, han har dominerat och trakasserat henne. Utöver detta press på sig att ställa upp som maka från hans familj (främst morsan som är ettrig som en iller). Som tredje aspekt från advokatens håll. Hennes slutförhör ändras så markant och hon har inte kunskapsnivå att tala i såpass juridiska termer så hon är helt klart påverkad när det plötsligt ramlar in 8-9 alternativa gärningsmän bl.a.
Efter förhör i HovR är jag dock beredd att se henne i det sken som du uttrycker det för hon beter sig som en jävla bitch och ljuger som en häst travar. När hon inte levererar direkta lögner så gör hon omskrivningar och förskönar.
Kan meddela att procentsatsen på hennes sk sanningshalt ökade till 200% enligt henne i HovR:
Citat:
– Hundra procent säker. Två hundra procent säker på att han var hemma klockan 19.00.
Utöver detta framställde hon sig som Moder Theresa själv:
Citat:
Citat:
Minns du att förhörsledaren frågar dig i slutet om det du berättat är helt sant?, undrar åklagaren.
– Ja!
Minns du vad du svarade då?
– Att jag väljer sanningen som vanligt.
Citat:
Inger Rönnbäck har en till fråga. Hur förhåller du dig till sanning?
– Sanning. Jag gillar inte lögn.
– Det var mina föräldrar som uppfostrade mig att jag inte skulle ljuga någon gång.
Gällande att NB ber dem säga att han var hemma från kl 18 och att inte säga att hon tvättat säger hon följande under rättegången:
Citat:
Har han sagt att ni ska säga att han varit hemma 17.30–18.00?
– Han har inte sagt det till mig.
Har han sagt något om hans kläder?
– Om kläderna sa han ingenting.
Citat:
– Jag har inte tvättat arbetskläder, säger hustrun.
FUP:
Citat:
"det var bara så, sa han, tänk inte berätta att tvättade kläder annars kan dom tänka att det är ja som är inblandad."
"och så ( ohörbart ) sa han till mig och Aivaras att ni får säga att jag kommit hem innan klockan sex, inte efter."
",.har Nerijus sagt till dig och Aivaras att ni ska tala om att han var hemma klockan arton?
Att han kommit hem innan arton men inte efter"
" Är det okej om jag förklarar ( ohörbart…)
Jättegärna
( ohörbart…) hade varit på morgonen och vi röker, då hämtade eller skulle det väldigt olyckligt att hans byxor var smutsiga igår, visst var det inte var det opassande av mig att göra det, då sa jag kanske det var du som gjorde något mot tjejen, då kollar han på mig och säger är du helt galen eller, och då säger ja, och sa till mig, eller till oss, tänk inte berätta att du tvättade kläderna, annars börjar dom misstänka mig, då sa han det
Mmm, var det då han sa också att ni skulle tala om vilken, att han var hemma innan klockan var sex? Jag kom tillbaka innan arton inte senare sa han "
" Det är så att jag tvättade hans arbetskläder tillsammans med mina kläder, det var då. Han har bytt kläder men jag har inte sett det. Men det är så att måndagen de sa att ta de här kläderna o använda dem men ni får inte säga att jag hade andra kläder eller nått i den här stilen.
Sa han också att han hade varit hemma kl 18 på söndagskvällen
När han blev orolig o rökte mycket vad klockan var så kanske var det runt kl 6 så pratade vi. Ok sa han då sa att jag kom hem kl 17.30 eller 18 inte mer än så "
Sen lägger den patetiska människan in att NBs oro berodde på att han har en dotter vilket är rent hyckleri inför rätten då han inte ens vet vart hon bor sen flera år.
Citat:
Nerijus, han har ett eget barn. Visst var han också orolig, som vi alla andra.
Utöver detta nämner han själv inte dottern mer än en gång då han krasst och torrt svarar på en fråga i förhör om sociala förhållanden. Han reagerar med andra ord inte det minsta på dottern - förrän i TR då han melodramatiskt åberopar sig själv inför Lisas familj som den förstående fadern och har fräckhet nog att åberopa att han känner medlidande som far. Han fullständigt äcklar mig via dessa uttalanden på samma sätt som hon är en patetisk lögnerska.
nlt liverapportering HovR.