Citat:
Ursprungligen postat av
Horsechair
Hur ger din blotta existens dig rätt till andras pengar och tillhörigheter? Du får existera hur hårt du vill, du behöver inte lyfta ett finger men kräv inte att ta del av något du inte har gjort dig förtjänt utav som inte tillhör dig!
Inte andras tillhörigheter. Mina tillhörigheter. Jordens resurser och råvaror tillhör mig lika mycket som någon annan.
När nu stora delar av landet privatiserats och ockuperats skulle min medborgerliga rättighet kunna förkroppsligas i en medborgarlön om 10-15k, helt befriad från, gränslöst manipulerbara, krav på motprestation.
Citat:
Du kan jobba som vad du vill, simpel knegare, starta eget företag eller som professionell kuksugare. Den maskinproducerade maten och det maskinproducerade bordet tillhör inte dig om du inte kan införskaffa det med egna medel!
Jag behöver inte lyfta ett finger för att rättfärdiga min grundläggande existens. Speciellt inte när basvarorna produceras av datorer och robotar.
Deal with it.
Citat:
Har jag antytt detta eller hittar du bara på nu!?
Du lät inte så intresserad av att skrota arbetsförmedlingen. Fast det kanske du är?
Citat:
Ingenting alltså! Du vill ha andras pengar så att du kan sitta på en stol dagarna i ända.
Parasit är ett väldigt passande ord för dig och det värsta är att du gillar att vara en parasit och gärna ger dig själv det epitetet, du bidrar inte med något utan ställer krav baserat på din egen menlöshet och tror att andra kommer ställa upp för dig.
Det är du som är för sinnessvag och lutherskt indoktrinerad för att erkänna mitt bidrag till civilisationen. Inte ens mina skattepengar är goda nog eftersom jag har fel åsikter.
Parasiten är låtsasjobbaren som använder förbränningsmotor för att ta sig till och från vuxendagiset.