2016-03-28, 21:43
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Medborgarlön är lösningen. CSN är skuldsättande och begränsat till 6 år. A-kassa är inkomstgrundat och tidsbegränsat. Försörjningsstöd är förnedrande & belagt med arbetsplikt.

Tack för att du nämnde några miserabla skitjobb som kommer automatiseras om de ges tillräckliga ekonomiska incitament, t ex i form av en medborgarlön.
Är du på riktigt sådär svagbegåvad? Jag är helt ärligt nyfiken.
Citera
2016-03-28, 22:09
Medlem
Citat:
Vilken nytta gör jag genom att ställa upp på arbetsförmedlingens tidskonfiskeringsprogram för att få bidrag, jämfört med att sitta hemma och få bidrag?

Genom att vägra arbetsförmedlingens tidskonfiskering gör jag tvärtom andra i samma sits en tjänst.

Tala för dig själv.

Du vill ha rätt till pengar, rättigheter, i utbyte mot ingenting, inga skyldigheter. Varför inte arbeta och tjäna ihop några tusen istället för att slösa bort tid och energi hos AF? Då gör du större nytta än att sitta på Flashback och spamma medborgarlön som aldrig kommer bli realitet i var och varannan tråd. Genom att tjäna mer pengar än till enbart hyran kan man spara till något vackert, eller varför inte spara till nästkommande generation!
Bidrar du till samhällets och andras välmående på något sätt? Genuin fråga!

Jag talar för mig själv, och majoriteten av mänskligheten med för den delen.
Citera
2016-03-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nevlec
Jag har gett upp sökt hur många jobb som helst överallt och allt jag möts av är antigen för höga krav eller måste flytta men finns inga bostäder eller så finns det bostäder men inga jobb. Vad ska jag göra? allt utvecklas så att robotar och datorer tar över jobb finns inga jobb och jag har inte råd att utbilda mig utan inkomst har panik vet inte vad jag ska göra längre vad fan gör man?

Mycket skitsnack om roboter och datorer. Anledningen till arbetsmarknaden ser ut som den gör är att man inte har gränser. Alla kriminella är varmt välkomna och de svartingar och muslimer som kommer hit slussas in i jobb där staten betalar nästan hela (90%?) av arbetsgivarens lönekostnad. dessa pengar betalas genom de enorma utländska lån som den vidrige och äcklige Löfvén tar upp utomlands. Det finns massor av högutbildade som både har massor av erfarenhet och som är nyutbildade men som inte kommer in på jobb för att alla resurser går till muslimerna och svartingarna. hela arbetsmarknaden är låst för att allt går till att se till att de kan komm in på jobb vilket nästan aldrig händer för att de är ljusår ifrån att vara normal intelligenta. De klarar inte av att tänka, tänka och jobba. Tänka snabbt och agera. Ställ dig en morgon utanför skattekontoret så får du se vilka det är som du konkurrerar med. Det ska du tacka korrupte lögnaren Löfvén för. det är han som vill ha hit dem och släpper in dem.
Citera
2016-03-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Jag antar du har rätt utbildning, eller hur?
Om man inte har det, så är det i mitt fall SFI som gälder innan, då jag inte är svensk..Jag orkar tyvärr inte gå igenom mera utbildninger, jag har redan..
Inga större fel på din svenska, SFI behöver du knappast.
Även jag hade en utbildning innan jag startade med att utbilda mig till uska. Trodde inte jag skulle palla mig igenom skolan då jag sen innan har haft svårt för att studera, speciellt inte när en familjemedlem plötsligt gick bort några månader efter att man hade påbörjat utbildningen, men efter lite mer än 1,7 år så vart man klar och idag så arbetar jag för fullt och ångrar inte att jag studerade klart.

Prata med AMS så kan det hända att du kan få utbildningen helt gratis.
Citera
2016-03-28, 22:50
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsechair
Du vill ha rätt till pengar, rättigheter, i utbyte mot ingenting, inga skyldigheter.
Hur kan den grundläggande existensen vara belagd med skyldigheter om industrijobben som producerar våra basvaror tas över av teknik?

Varför ska jag behöva jobba som jobbcoach eller genuspedagog för att ställa maskinproducerad mat på ett maskinproducerat bord?

Citat:
Varför inte arbeta och tjäna ihop några tusen istället för att slösa bort tid och energi hos AF? Då gör du större nytta än att sitta på Flashback och spamma medborgarlön som aldrig kommer bli realitet i var och varannan tråd.
Varför vill du ha kvar AF som både är dyrt och slöseri med tid och energi?

Citat:
Genom att tjäna mer pengar än till enbart hyran kan man spara till något vackert, eller varför inte spara till nästkommande generation!
Bidrar du till samhällets och andras välmående på något sätt? Genuin fråga!
Jag bidrar till mänskligheten genom att bygga medborgarlön-medvetande och tjäna in skattepengar. Jag hade dock inte fått ett dugg dåligt samvete av att leva på en modest medborgarlön.

Vem bidrar mest, en arbetsförmedlare som inte förmedlar några jobb, konfiskerar arbetsbefriades tid och vars bil släpper ut koldioxid på väg till "jobbet", eller en arbetslös som lever på bidrag och inte har råd med bil?

Citat:
Jag talar för mig själv, och majoriteten av mänskligheten med för den delen.
Jag med.
Senast redigerad av KonungHonung 2016-03-28 kl. 23:02.
Citera
2016-03-28, 23:22
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugenOnegin
Detta. Finns det inget annat så får du väl bli städerska eller nåt.

Till din orientering kräva dett också utbildning..i princip kräva allt jobb i dag utbildning, ska inte undrar mig, att det en dag krävas utbildning till toastäder Utbildning är i många yrken total överskattat..
Citera
2016-03-28, 23:24
Medlem
Citat:
Hur kan den grundläggande existensen vara belagd med skyldigheter om industrijobben som producerar våra basvaror tas över av teknik?

Hur ger din blotta existens dig rätt till andras pengar och tillhörigheter? Du får existera hur hårt du vill, du behöver inte lyfta ett finger men kräv inte att ta del av något du inte har gjort dig förtjänt utav som inte tillhör dig!
Citat:
Varför ska jag behöva jobba som jobbcoach eller genuspedagog för att ställa maskinproducerad mat på ett maskinproducerat bord?

Du kan jobba som vad du vill, simpel knegare, starta eget företag eller som professionell kuksugare. Den maskinproducerade maten och det maskinproducerade bordet tillhör inte dig om du inte kan införskaffa det med egna medel!
Citat:
Varför vill du ha kvar AF som både är dyrt och slöseri med tid och energi?

Har jag antytt detta eller hittar du bara på nu!?

Citat:
Jag bidrar till mänskligheten genom att bygga medborgarlön-medvetande och tjäna in skattepengar. Jag hade dock inte fått ett dugg dåligt samvete av att leva på en modest medborgarlön.

Vem bidrar mest, en arbetsförmedlare som inte förmedlar några jobb, konfiskerar arbetsbefriades tid och vars bil släpper ut koldioxid på väg till "jobbet", eller en arbetslös som lever på bidrag och inte har råd med bil?

Ingenting alltså! Du vill ha andras pengar så att du kan sitta på en stol dagarna i ända.
Parasit är ett väldigt passande ord för dig och det värsta är att du gillar att vara en parasit och gärna ger dig själv det epitetet, du bidrar inte med något utan ställer krav baserat på din egen menlöshet och tror att andra kommer ställa upp för dig.
Citera
2016-03-28, 23:31
Avstängd
TantRossins avatar
Jag har inte röstat på en kapitalistisk samhälle inriktning, men lida under det ska jag med magt..För jag gå ut i skogen och bygga hus? Har jag permission och leva på naturens tillgångar via jagt? Nej, då blir jag lagbryter/kriminel..Var är min frihet som arten homo sapiens på denna planet??
Senast redigerad av TantRossin 2016-03-28 kl. 23:35.
Citera
2016-03-28, 23:54
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Inga större fel på din svenska, SFI behöver du knappast.
Även jag hade en utbildning innan jag startade med att utbilda mig till uska. Trodde inte jag skulle palla mig igenom skolan då jag sen innan har haft svårt för att studera, speciellt inte när en familjemedlem plötsligt gick bort några månader efter att man hade påbörjat utbildningen, men efter lite mer än 1,7 år så vart man klar och idag så arbetar jag för fullt och ångrar inte att jag studerade klart.

Prata med AMS så kan det hända att du kan få utbildningen helt gratis.

Jag tror tyvärr inte jag ska funke bra i ett 'människa' yrke. Jag har för mycket issues bl.a. PTSS..Jag pallar inte med mänsklig interaktion i längre tid..Jag kan jobba med städ hos äldre, det går bra..men docering av medicin skulle bli farligt, då jag är ofokuserad..Jag har varit praktikant en sommer två veckor, så jag vet. Frågade AF om jag kunde ta svets utbildning ( 1 år ) Men fick nej...Kurser ska gå till dom som redan är utbildad..Som dansk medborgare är jag mellan 'två stolar' Nu med den stora 'importen' av flygtningar/invandrare från 3 värld är jag längre nere i botten än en svenne..It's a fact
Citera
2016-03-28, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Om du inte söker efter kvalificerade jobb som kräver en utbildning i bagaget, så kan jag rent ut sagt säga att du har fel. Det kanske var lättare att få ett jobb förr och arbetslösheten är hög nu, visst. Men att sträcka sig och säga att det inte finns några alls är ju bara idiotiskt. Sluta gnäll och sänk kraven, finns mängder med jobb att söka inom tex service.
Jobben finns i svenska samhället men det är väldigt många otrygga anställningar folk kastas runt ut och in hit och dit några timmar där 25 % någon annanstans
Citera
2016-03-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Jobben finns i svenska samhället men det är väldigt många otrygga anställningar folk kastas runt ut och in hit och dit några timmar där 25 % någon annanstans
Men marknaden är ju totalt snedvriden och fortfarande går nästan 400000 arbetslösa och politikerna dom bara snackar ingen ska behöva gå arbetslös blablabla bara tomt prat

Ta mig fan sorgligt att det ska behöva vara så här
Senast redigerad av x2016 2016-03-29 kl. 00:06.
Citera
2016-03-29, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Men marknaden är ju totalt snedvriden och fortfarande går nästan 400000 arbetslösa och politikerna dom bara snackar ingen ska behöva gå arbetslös blablabla bara tomt prat

Ta mig fan sorgligt att det ska behöva vara så här

Ja tror det är mer än 400k. Som sysselsättning räknas bl.a. 1h arbete/vecka och studerande på deltid/heltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in