Citat:
Ursprungligen postat av
KonungHonung
Hur kan den grundläggande existensen vara belagd med skyldigheter om industrijobben som producerar våra basvaror tas över av teknik?
Hur ger din blotta existens dig rätt till andras pengar och tillhörigheter? Du får existera hur hårt du vill, du behöver inte lyfta ett finger men kräv inte att ta del av något du inte har gjort dig förtjänt utav som inte tillhör dig!
Citat:
Varför ska jag behöva jobba som jobbcoach eller genuspedagog för att ställa maskinproducerad mat på ett maskinproducerat bord?
Du kan jobba som vad du vill, simpel knegare, starta eget företag eller som professionell kuksugare. Den maskinproducerade maten och det maskinproducerade bordet tillhör inte dig om du inte kan införskaffa det med egna medel!
Citat:
Varför vill du ha kvar AF som både är dyrt och slöseri med tid och energi?
Har jag antytt detta eller hittar du bara på nu!?
Citat:
Jag bidrar till mänskligheten genom att bygga medborgarlön-medvetande och tjäna in skattepengar. Jag hade dock inte fått ett dugg dåligt samvete av att leva på en modest medborgarlön.
Vem bidrar mest, en arbetsförmedlare som inte förmedlar några jobb, konfiskerar arbetsbefriades tid och vars bil släpper ut koldioxid på väg till "jobbet", eller en arbetslös som lever på bidrag och inte har råd med bil?
Ingenting alltså! Du vill ha andras pengar så att du kan sitta på en stol dagarna i ända.
Parasit är ett väldigt passande ord för dig och det värsta är att du gillar att vara en parasit och gärna ger dig själv det epitetet, du bidrar inte med något utan ställer krav baserat på din egen menlöshet och tror att andra kommer ställa upp för dig.