Man får ju hålla i åtanke att du hatat Trump sen dag 1 och skrivit ungefär 100inlägg i tråden om det, så det är inte så konstigt om du ogillade klippet.
Sen vadå "bekräftar Trumps storhetsvansinne"? det är inte ens han som gjort klippet utan någon som klippt ihop det.
Min första fråga till efter denna video: vad är Trumps föreställning av ett "Great" Amerika? Det är rätt viktigt att få det uträtt innan man börjar applådera. Det verkar dock inte idioterna i publiken såväl som en del idioter i denna tråd förstå. Trump snackar mycket om odefinierade mål som ska uppnås. Han säger dock inte hur.
Min första fråga till efter denna video: vad är Trumps föreställning av ett "Great" Amerika? Det är rätt viktigt att få det uträtt innan man börjar applådera. Det verkar dock inte idioterna i publiken såväl som en del idioter i denna tråd förstå. Trump snackar mycket om odefinierade mål som ska uppnås. Han säger dock inte hur.
Hans föreställning av ett Great America är ett tryggt och rikt land som åtnjuter respekt i omvärlden.
Hur det ska gå till pratar han om jämt och det har diskuterats flitigt i den här tråden också.
Men i korthet handlar det om att riva upp och göra om en hel del galna trade-deals som USA gjort, sluta spendera biljoner på att ha militären utspridd över hela världen och sluta lägga pengar på Mexiko's problem.
Han pratar även ofta om att han vill undvika att USA blir som Belgien eller Sverige, så han tänker vara försiktig med muslimer.
Hans föreställning av ett Great America är ett tryggt och rikt land som åtnjuter respekt i omvärlden.
Och respekterad blir man genom att bygga murar, generalisera om folkgrupper och isolera sig från resten av världen?
För det är dessa ting som vissa av de som dyrkar samt avskyr honom verkar anse att han vill göra och i vissa aspekter redan gör.
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Hur det ska gå till pratar han om jämt och det har diskuterats flitigt i den här tråden också.
Men i korthet handlar det om att riva upp och göra om en hel del galna trade-deals som USA gjort, sluta spendera biljoner på att ha militären utspridd över hela världen och sluta lägga pengar på Mexiko's problem.
Fast problemet är att han aktivt väljer att ignorera inhemska problem för han vet att om han skulle prata om de riktiga problemen (Iran avtalet är inte ett av dem) så skulle många av de som dyrkar honom vända honom ryggen då de vägrar tro på tanken om att det finns inhemska terrorister som är ett större hot än muslimerna.
Sedan så är det inte bara Mexikos problem (antar att du syftar på kartellerna) utan de är hela syd och Nordamerikas problem tack vare att USA är delvis ansvariga för drogkriget i Mexiko samtidigt som USA är den nationen med flest antal missbrukare av tung narkotika och även tränade Los Zetas (Den absolut våldsammaste kartellen i modern tid) samtidigt som USA sålde vapen till Los Zetas och Gulf Cartel (Världens äldsta kartell) så det är aningen svårt att vända hela den biten ryggen så länge som USA fortsätter att kriga mot alla former av (illegala) droger.
Men i slutändan så finns det relativt simpla sätt som USA kan kraftigt försvaga kartellerna och det är genom att ändra drogerna från att vara olagligt att bruka till att vara en sjukdomsbild eller rent av upphör med kriget mot drogerna då det har varit lika misslyckat som alkoholförbudet under det tidiga 1900-talet. (detta har bevisat ironiskt nog genom att de amerikanska stater som fortfarande har kraftiga förbud/begränsningar på alkohol är även de stater som har haft störst amfetaminlabb)
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Han pratar även ofta om att han vill undvika att USA blir som Belgien eller Sverige, så han tänker vara försiktig med muslimer.
Genom att generalisera och vilja förbjuda dem och sätta specifika märken på dem? (ja jag vet att det är gammalt men det är trots allt något han har sagt)
I slutändan så svamlar Trump otroligt mycket och det är till en sådan nivå att folk har börjat skämta om hans retorik och hans otroliga förmåga att säga absolut ingenting på så lång tid.
Och respekterad blir man genom att bygga murar, generalisera om folkgrupper och isolera sig från resten av världen?
Det verkar funka bra för Israel
Men "isolera"? nu får du lugna ned dig mannen, du menar att inte sälja ut exakt all produktion till låglöne-länder samt dra hem lite militär = isolering?
Citat:
Fast problemet är att han aktivt väljer att ignorera inhemska problem
Eeeh nej? det gör han inte, han talar ofta om inhemska problem.
Citat:
för han vet att om han skulle prata om de riktiga problemen (Iran avtalet är inte ett av dem) så skulle många av de som dyrkar honom vända honom ryggen då de vägrar tro på tanken om att det finns inhemska terrorister som är ett större hot än muslimerna.
Vad menar du att de "riktiga problemen" består av egentligen som Trump inte ser?
Det sista stycket du skriver är inte ens värt att bemöta, är du på riktigt?
Citat:
Sedan så är det inte bara Mexikos problem (antar att du syftar på kartellerna) utan de är hela syd och Nordamerikas problem tack vare att USA är delvis ansvariga för drogkriget i Mexiko samtidigt som USA är den nationen med flest antal missbrukare av tung narkotika och även tränade Los Zetas (Den absolut våldsammaste kartellen i modern tid) samtidigt som USA sålde vapen till Los Zetas och Gulf Cartel (Världens äldsta kartell) så det är aningen svårt att vända hela den biten ryggen så länge som USA fortsätter att kriga mot alla former av (illegala) droger.
Men Trump är inte ansvarig för vad tidigare etablissemangspolitiker ställt till med.
Hädanefter får Mexiko ta hand om sina egna problem och sluta göra miljarder på att exportera droger och kriminella till USA.
Citat:
Men i slutändan så finns det relativt simpla sätt som USA kan kraftigt försvaga kartellerna och det är genom att ändra drogerna från att vara olagligt att bruka till att vara en sjukdomsbild eller rent av upphör med kriget mot drogerna då det har varit lika misslyckat som alkoholförbudet under det tidiga 1900-talet. (detta har bevisat ironiskt nog genom att de amerikanska stater som fortfarande har kraftiga förbud/begränsningar på alkohol är även de stater som har haft störst amfetaminlabb)
Möjligt, men det är helt OT och ingen kandidat går på din linje ändå så.
Citat:
Genom att generalisera och vilja förbjuda dem och sätta specifika märken på dem? (ja jag vet att det är gammalt men det är trots allt något han har sagt)
Förhoppningsvis kommer han jaga ut de flesta muslimerna ur landet, det är bara önska honom lycka till!
Hur han kommer gå till väga återstår att se.
Citat:
I slutändan så svamlar Trump otroligt mycket och det är till en sådan nivå att folk har börjat skämta om hans retorik och hans otroliga förmåga att säga absolut ingenting på så lång tid.
Nu har du tittat för mycket på "young turks" igen.
Ja, jag hade nog kunnat säga dessa ord i vilket land jag än kandiderar för. Problemet är att det säger precis ingenting. Och detta applåderar du och publiken för. Detta är att definiera något med ytterligare odefinierade termer. (med undantag för "rikt", möjligtvis). Någon som säger sig ska åtrå respekt, skulle jag tillochmed passa mig för.
Citat:
Ja å ena talet säger han ditten och i det andra säger han datten och ibland är ditten och datten logiskt varandra uteslutande. En kappvändare.
Ja, jag hade nog kunnat säga dessa ord i vilket land jag än kandiderar för.
Ja, det är väl vad de flesta vill?
Skillnaden är att Trump faktiskt har en realistisk chans att uppnå detta.
Citat:
Problemet är att det säger precis ingenting.
Jo, det säger att man vill ha ett rikt och tryggt land, detta backar han sedan upp med reella förslag och lösningar, som t.ex att dra undan mattan för mexikanska gäng och islamister.
Citat:
Ja å ena talet säger han ditten och i det andra säger han datten och ibland är ditten och datten logiskt varandra uteslutande. En kappvändare.
Kom gärna med något exempel här.
Jag får inte det intrycket alls.
Däremot har han sagt att man måste vara flexibel och jag tror inte han kommer vara så hård mot Kina mfl. som han framställer sig nu, men han är affärsman och vet att man kan inte gå in i förhandlingsrummet med ledsna hundögon och krökt rygg(Obama) för då blir det som det blivit och industrier flyttar en masse och ruinerar hela delstater.
Därför så skapar han sig ett förhandlingsutrymme redan nu och kommer kunna få en betydligt bättre "deal" än nuvarande.
Ja, det är väl vad de flesta vill?
Skillnaden är att Trump faktiskt har en realistisk chans att uppnå detta.
Citat:
Jo, det säger att man vill ha ett rikt och tryggt land, detta backar han sedan upp med reella förslag och lösningar, som t.ex att dra undan mattan för mexikanska gäng och islamister.
Är att dra undan mattan för dessa grupper ett reellt konkret förslag för hur man ska göra Amerika tryggare? Det är precis denna retorik han använder av det jag sett av honom. Visst han ville väl bygga en mur och dagen efter lösa integrationen med att skapa nya jobb. En seriös politiker hade dock sagt vad hen skulle göra för förändringar på detaljnivå som skulle leda till fler jobb.
En genuin respekt, som du menar att Trump vill åt genom ett "Great America" kan förövrigt inte vara ett mål, om man inte går på högstadiet och tror att man får respekt genom att spöa skiten ur folk. Respekt är något som måste ges, inte något som tas. Därför blir jag orolig om trump säger att respekt har ett egenvärde för honom. Han har alltså ingen makt alls att påverka vilken respekt han får. Det han måste göra är att visa vilka handlingar, konkreta sådana, som är bra och kan få respekt som en konsekvens. Hittills har jag inte sett något konkret från hans håll. Bara exempel i stil med "dra undan mattan", "jag ska skapa jobb" osv. Snackeli snack. Detta är konsekvenser. Hur ska han handla för att få dessa, är det han måste börja prata om.
Citat:
Kom gärna med något exempel här.
Jag får inte det intrycket alls.
Däremot har han sagt att man måste vara flexibel och jag tror inte han kommer vara så hård mot Kina mfl. som han framställer sig nu, men han är affärsman och vet att man kan inte gå in i förhandlingsrummet med ledsna hundögon och krökt rygg(Obama) för då blir det som det blivit och industrier flyttar en masse och ruinerar hela delstater.
Därför så skapar han sig ett förhandlingsutrymme redan nu och kommer kunna få en betydligt bättre "deal" än nuvarande.
Det kommer. Sitter lite klämd just nu. Men jag inser naturligtvis mitt behov av att visa med exempel och källor.
Senast redigerad av Trumpetflugan 2016-03-28 kl. 13:18.
Är att dra undan mattan för dessa grupper ett reellt konkret förslag för hur man ska göra Amerika tryggare?
Ja, det förstår du väl?
Citat:
Det är precis denna retorik han använder av det jag sett av honom. Visst han ville väl bygga en mur och dagen efter lösa integrationen med att skapa nya jobb. En seriös politiker hade dock sagt vad hen skulle göra för förändringar på detaljnivå som skulle leda till fler jobb.
Du använder "hen"...
Han tar alltid upp hur han ska skapa fler jobb.
Citat:
En genuin respekt, som du menar att Trump vill åt genom ett "Great America" kan förövrigt inte vara ett mål, om man inte går på högstadiet och tror att man får respekt genom att spöa skiten ur folk. Respekt är något som måste ges, inte något som tas. Därför blir jag orolig om trump säger att respekt har ett egenvärde för honom. Han har alltså ingen makt alls att påverka vilken respekt han får. Det han måste göra är att visa vilka handlingar, konkreta sådana, som är bra och kan få respekt som en konsekvens. Hittills har jag inte sett något konkret från hans håll. Bara exempel i stil med "dra undan mattan", "jag ska skapa jobb" osv. Snackeli snack. Detta är konsekvenser. Hur ska han handla för att få dessa, är det han måste börja prata om.
Det är väl snarare så att han menar att USA måste sluta vara dumma i huvudet och att genom det bli ett land som världen åter kan se upp till istället för att antingen hata eller skratta åt.
Young Turks eller övrig etablissemangs media kommer aldrig återge hans förslag, du får börja läsa andra källor ifall du är genuint intresserad.
Citat:
Det kommer. Sitter lite klämd just nu. Men jag inser naturligtvis mitt behov av att visa med exempel och källor.
Det är väl snarare så att han menar att USA måste sluta vara dumma i huvudet och att genom det bli ett land som världen åter kan se upp till istället för att antingen hata eller skratta åt.
Ja, det är så han målar upp det. USA är för närvarande världens laughing stock. Helt prefekt retorik för att egga den outbildade pöbeln. Problemet är att Trump och hans ideologi ÄR det som världen skrattar åt. Det buffliga USA som ska vara "winning" hela tiden som om planeten är en stor tävling samt tvinga andra att rätta sig i ledet medelst diverse hot.
Han ser allt i termer av "winning or loosing" vilket är ok i business men knappast när det gäller internationell politik som syftar till att både skapa välstånd inom gränserna men också värna om allierade och internationell diplomati.
Hans snack om att förhandla "deals" med alla länder är inte förhandlingar utan att tvinga dem till att rätta sig efter hans krav.
Det är helt uppenbart att en person som är 100% business inom privatsektorn inte har något inom internationell politik att göra.
Nej. Det är det inte. Eftersom dessa grupper inte står uppradade på en fysisk matta och ger sig om man drar undan denna. Hade de gjort det. Då hade det varit ett konkret förslag. Istället är denna matta en symbol. Hur ska han dra undan denna matta? Hur ser mattan ut i verkligheten osv osv i reella handpåläggningar?
Citat:
Du använder "hen"...
Ja, kortare än" han/hon". Mycket bra ord.
Citat:
Han tar alltid upp hur han ska skapa fler jobb.
Nej. När han sade att han skulle integrera grupper sade han att han skulle göra det genom att skapa jobb. Punkt. Det är inget svar öht. Det är en populistisk propaganda som inte synas av publiken. "det låter ju bra".... Men" hur? "
Citat:
Ett land kan inte vara dumt i huvudet eftersom ett land inte har något huvud. Återigen ospecifikt.
Citat:
Young Turks eller övrig etablissemangs media kommer aldrig återge hans förslag, du får börja läsa andra källor ifall du är genuint intresserad.
Jag bildar min åsikt ang honom efter vad jag hör honom säga. Det som jag hör honom säga får jag dock välja brett mellan källor som förser mig med hans röst. Något jag också försöker göra.
Ja, det är så han målar upp det. USA är för närvarande världens laughing stock. Helt prefekt retorik för att egga den outbildade pöbeln. Problemet är att Trump och hans ideologi ÄR det som världen skrattar åt. Det buffliga USA som ska vara "winning" hela tiden som om planeten är en stor tävling samt tvinga andra att rätta sig i ledet medelst diverse hot.
Han ser allt i termer av "winning or loosing" vilket är ok i business men knappast när det gäller internationell politik som syftar till att både skapa välstånd inom gränserna men också värna om allierade och internationell diplomati.
Hans snack om att förhandla "deals" med alla länder är inte förhandlingar utan att tvinga dem till att rätta sig efter hans krav.
Det är helt uppenbart att en person som är 100% business inom privatsektorn inte har något inom internationell politik att göra
.
Eftersom du sedan länge är ett erkänt troll, alternativt radikal kommunist så tänker jag inte slösa tid på dig.
Men för andra eventuellt nyfikna så kan jag ju bara nämna i sammanhanget att Mr. Trump förutspådde Bin Ladin, hans analys ang. Irak-kriget och därefter IS har visat sig stämma till 100% både innan och efter.
Han är även betydligt vänligare inställd till Ryssland än t.ex den svenska regeringen.
Är man emot islams utbredning och terror men är för fred och välstånd ska man stödja Trump, annars kan man fortsätta på lobbyist-spåret och låta dem styra 4år till.
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetflugan
Nej. Det är det inte. Eftersom dessa grupper inte står uppradade på en fysisk matta och ger sig om man drar undan denna. Hade de gjort det. Då hade det varit ett konkret förslag. Istället är denna matta en symbol. Hur ska han dra undan denna matta? Hur ser mattan ut i verkligheten osv osv i reella handpåläggningar?
Konkreta förslag är att ge polis och militär större befogenheter och resurser att sätta dit dessa, han vill bygga en mur på gränsen till Mexiko så att det inte fortsätter välla in nya kriminella varenda dag, han vill även stoppa mottagandet av islamistiska flyktingar från mellanöstern och sätta moskéer och islamistiska centran under övervakning, med mera.
I det stora hela handlar det väl om att få en president som förstår problematiken och vill göra någonting åt den, räcker inte de initiala åtgärderna hoppas jag Mr. Trump är flexibel nog att ta till nya åtgärder för att komma åt problemet.
Citat:
Nej. När han sade att han skulle integrera grupper sade han att han skulle göra det genom att skapa jobb. Punkt. Det är inget svar öht. Det är en populistisk propaganda som inte synas av publiken. "det låter ju bra".... Men" hur? "
Han talar i princip alltid om hur han ska få fram mer jobb, framförallt handlar det om att stoppa företagsflykten utomlands, mycket bra förslag då det handlar om tusentals och åter tusentals arbeten.
I övrigt är det dem vanliga åtgärderna med mindre krångel och skatter som ska underlätta för Amerikanska företag.
Citat:
Ett land kan inte vara dumt i huvudet eftersom ett land inte har något huvud. Återigen ospecifikt.
Ledningen för ett land kan vara dumma i huvudet, vilket de är.
Citat:
Jag bildar min åsikt ang honom efter vad jag hör honom säga. Det som jag hör honom säga får jag dock välja brett mellan källor som förser mig med hans röst. Något jag också försöker göra.
Du verkar ju inte hört honom säga särskilt mycket då du hela tiden återkommer till att han skulle vara ospecifik och otydlig utan åtgärder när verkligheten säger precis tvärtom.