2016-03-26, 01:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kan han inte inse att han är 23 och hans tid kommer snart, målvakter har dessutom senare peak än utespelare.. Bravo fyller 33 snart och har bara ett par 2-3 år kvar.. Snacka om otålig han är.
Otålig?! Courtois, de Gea, Neuer, m.fl. är/var ordinarie i storklubbar i den åldern. Det ska även ter Stegen vara. Det är Barcelona som agerar dåligt, inte ter Stegen - som jag har full förståelse för. Det är inte alltför ovanligt att målvakter håller på till de är närmre 40 år gamla, ska ter Stegen vänta i ett halvt decennium till då eller?
Citera
2016-03-26, 01:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Det där laget är inte dåligt alls egentligen, men det är dåligt i jämförelse med hur laget såg ut för bara några år sen. Ljust och ljust.. de lär inte falla ihop totalt, men de kommer inte vara lika bra och lika dominanta som innan.

Otålig? Han har suttit på arslet i 2 säsonger nu, hur kan det vara otåligt? Snarare att han är väldigt ambitiös. Ok om han var värdelös eller presterade långt under förväntan, men han har varit väldigt bra och stått för en massa viktiga räddningar. Så han har bevisat att han har det som krävs. Hur länge ska han behöva vänta? Varför ska han ens vänta? Speciellt i hans ålder då det är som viktigast att få regelbunden speltid för att kunna utvecklas. Spelar han inte, så stagnerar utvecklingen. Han går även miste om erfarenhet och rutin. Och nu har han dessutom alla titlar som går att vinna i Barcelona så han kan lätt rulla vidare till ett annat lag för både speltid och chans till titlar.

Barcelona är dumma i huvudet om de inte ser till att förbättra MaTS situation. Antingen ändra rollerna så att MaTS spelar ligan och Bravo cuperna. Eller något i stil med att ena spelar alla matcher under en månad och så byter de. Eller att de spelar varannan match. Något måste iallafall göras då det inte finns någon anledning för MaTS att sitta på arslet i minst 2-3 år till.

Förstår inte hur man kan föredra att spela ligan framför CL, ligan är kvantitet, CL är kvalité. Även om det blir färre matcher i CL+Cup så väger kvalitén upp det.

Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Otålig?! Courtois, de Gea, Neuer, m.fl. är/var ordinarie i storklubbar i den åldern. Det ska även ter Stegen vara. Det är Barcelona som agerar dåligt, inte ter Stegen - som jag har full förståelse för. Det är inte alltför ovanligt att målvakter håller på till de är närmre 40 år gamla, ska ter Stegen vänta i ett halvt decennium till då eller?

Nej men tror inte nåt hemskt händer om han lirar CL+Cuper i typ 2 säsonger till.
Citera
2016-03-26, 01:43
Avslutad
Citat:
Förstår inte hur man kan föredra att spela ligan framför CL, ligan är kvantitet, CL är kvalité. Även om det blir färre matcher i CL+Cup så väger kvalitén upp det.

Nej men tror inte nåt hemskt händer om han lirar CL+Cuper i typ 2 säsonger till.
Han vill så klart inte spela ligamatcherna istället för att spela CL-matcherna. Han vill naturligtvis spela CL-matcherna såväl som ligamatcherna. Det kan väl inte vara särskilt svårt att förstå?

Varför ska Bravo få kliva åt sidan just när han är 35? ("inget hemskt händer om han lirar CL+cuper i typ 2 säsonger till")

Och nej, inget hemskt händer, förutom att hans utveckling förmodligen stagnerar någorlunda, men varför ska han acceptera en sådan situation? Han är tillräckligt bra för att inte behöva agera andramålvakt och jag är ganska säker på att många klubbar gärna skulle knyta honom till sig.

Det är uppenbarligen inte bara Spaniens landslag som hanterar målvaktssituationen på ett fullständigt uselt sätt.
Citera
2016-03-26, 01:55
Medlem
C0ws avatar
Citat:

Han vill, som U-fig säger, spela både ligan och CL. Men han vill i första hand spela regelbundet. Det är inte hållbart för honom att spela 1 gång i månaden. Kanske 2 om han har tur. Och när CL har uppehåll, hur länge får han vänta då? Hur mycket går han miste om när han redan har suttit på arslet i 2 år och kommer göra det i 2-3+ år till?

Och nej, kortsiktigt är det väl inget hemskt som händer ur Barcelonas perspektiv då båda är i princip lika bra, men ur MaTS perspektiv så är hans situation inte hållbar. Han måste spela.
Citera
2016-03-26, 02:19
Medlem
NirvanAs avatar
För övrigt sliter Messi, Neymar, Dani ALves och Suarez sönder sig i 30grader tropiskt värme... vad gör Ramos, Bale, Ronaldo, Marcelo mf.l.. inte en jävel i Real lirar med landslaget.. ska vara James men han är ju inte startelvan
Citera
2016-03-26, 02:24
Avslutad
Citat:
För övrigt sliter Messi, Neymar, Dani ALves och Suarez sönder sig i 30grader tropiskt värme... vad gör Ramos, Bale, Ronaldo, Marcelo mf.l.. inte en jävel i Real lirar med landslaget.. ska vara James men han är ju inte startelvan
Ramos spelade 45 min med landslaget i torsdags. Ronaldo 90 min i dag (fredag). James 90 min i torsdags. Varane 90 min i dag (fredag).
Citera
2016-03-26, 03:14
Medlem
Citat:

Cry me a fucking river...
Citera
2016-03-26, 09:40
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Neymar avstängd i nästa match i vilket fall.

Haha roliga odds inför El Clasico. Nu har det förvisso krupit upp lite för Barcelona vinst men innan låg det på 1.45 pengarna, nu 1.55.
Citera
2016-03-26, 10:49
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Oroväckande citat från Ter-Stegen

Kan han inte inse att han är 23 och hans tid kommer snart, målvakter har dessutom senare peak än utespelare.. Bravo fyller 33 snart och har bara ett par 2-3 år kvar.. Snacka om otålig han är.

Målvakter håller ju en bra bit förbi 35 så att Bravo bara skulle ha ett par 2-3 år kvar är fel. Sen är ju Ter-Stegen alldeles för bra för att stå ca 20-25 matcher per säsong utan han ska stå i 40+ matcher. Om Barcelona tappar Ter-Stegen så är det ju helt deras eget fel istället för att se till att han får ordentligt med speltid och då kanske säkrat platsen i målet för en sisådär 15 år framåt.
Citera
2016-03-27, 01:54
Medlem
Citat:

Av 6 möjliga titlar har Barcelona vunnit 5, laget är i final i spanska cupen, har mer eller mindre vunnit ligan och är en av top 3 kandidaterna att vinna europa cupen, tar laget full pott blir det alltså 8 av 9 möjliga titlar. Resultaten är ingenting att diskutera, Ter Stegen har skrivit på ett 5 års kontrakt och han har 3 år kvar, vill han flytta får de klubbar som vill köpa honom hosta upp utköpsklausulen som ligger på 80 miljoner euro, Barcelona kommer givetvis inte att lyssna på några andra bud.

Ter Stegen beter sig som en barnrumpa med sitt gnällande, han skrev på ett kontrakt och det är det som gäller, han ska vara glad att han spelar alls.
Citera
2016-03-27, 03:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Av 6 möjliga titlar har Barcelona vunnit 5, laget är i final i spanska cupen, har mer eller mindre vunnit ligan och är en av top 3 kandidaterna att vinna europa cupen, tar laget full pott blir det alltså 8 av 9 möjliga titlar. Resultaten är ingenting att diskutera, Ter Stegen har skrivit på ett 5 års kontrakt och han har 3 år kvar, vill han flytta får de klubbar som vill köpa honom hosta upp utköpsklausulen som ligger på 80 miljoner euro, Barcelona kommer givetvis inte att lyssna på några andra bud.

Ter Stegen beter sig som en barnrumpa med sitt gnällande, han skrev på ett kontrakt och det är det som gäller, han ska vara glad att han spelar alls.
Relevansen av de här titlarna är...? Ingen, såvitt jag kan se. Jag har knappast kritiserat Barcelonas sätt att spela eller kvalitet.

När ter Stegen skrev på var Bravo inte klar för Barcelona. Barcelona var på jakt efter en förstemålvakt, och det hade spekulerats kring både ter Stegen & Bravo, så när han skrev på kontraktet trodde han nog att han hade valts ut som ersättare för Valdés. En månad senare skrev även Bravo på för Barcelona...

Jag vill fortfarande ha svar på när ter Stegen ska ta över - och varför just då - för Bravo borde kunna hålla på i över 5 år till. Målvaktssituationen i Barcelona är ohållbar på lång sikt.
Citera
2016-03-27, 20:54
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Relevansen av de här titlarna är...? Ingen, såvitt jag kan se. Jag har knappast kritiserat Barcelonas sätt att spela eller kvalitet.

När ter Stegen skrev på var Bravo inte klar för Barcelona. Barcelona var på jakt efter en förstemålvakt, och det hade spekulerats kring både ter Stegen & Bravo, så när han skrev på kontraktet trodde han nog att han hade valts ut som ersättare för Valdés. En månad senare skrev även Bravo på för Barcelona...

Jag vill fortfarande ha svar på när ter Stegen ska ta över - och varför just då - för Bravo borde kunna hålla på i över 5 år till. Målvaktssituationen i Barcelona är ohållbar på lång sikt.
Ter Stegen skadades tidigt in i hans karriär i Barca. Därför värvades Bravo som nödlösning.

Bravo är en av världens bästa målvakter... Ogillar idén med att behöva sälja honom... Men Ter Stegen är trots allt 10 år yngre än Bravo. Den optimala lösningen vore kanske att skifta rollerna och låta Bravo lira cuperna, men jag är inte säker på att båda skulle bli nöjda då.

Lyxproblem minst sagt, men något måste göras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in