Citat:
Ursprungligen postat av
Cineasten
Ditt påstådda test har noll bäring, noll bevisvärde. Jag kan ju påstå det motsatta, dvs att jag gått ut och ställt samma fråga till tiotusen män och lika många kvinnor och alla svarade "jag föredrar sex framför shopping". Det är ändå inget bevis.
Grejen med statistik är att den kan manipuleras. Människor ljuger ibland när de ska besvara frågor. Babianen (vilket skämt) säger också "kvinnor ljuger hela tiden men jag talar sanning för jag tjänar inget på att ljuga" (förutom att sprida en felaktig bild av halva mänskligheten). Som om det påståendet skulle vara något sorts argument.
OK. Jag förstår. Du gillar inte statistik.
Men poängen i mitt inlägg är att du enkelt själv kan förvissa dig om giltigheten i detta påstående. Fråga kvinnor i din bekantskapskrets eller hellre, be en kvinna fråga sina väninnor.
Tyvärr måste jag erkänna att detta påstående har jag inte hittat på själv, det är ur en större undersökning som jag hört talas om. Jag var själv kritisk som du, innan jag undersökte det bland mina vänner. Observera att jag påstår inte detta för
alla kvinnor, jag skriver
de flesta...
Bland de kvinnor jag frågat brukar bara omkring var sjunde svara "sex", det är 14%!