2016-03-27, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
man kan vara intresserad av både och det är ingen motsättning per automatik min gode gris.

Sant sant fru grisslayer.

Men saken är att män oft ofta är intresserade av enbart det ena skuklle vilja påstå att de är det i majoriteten av alla fall när det handlar om könsumgänge med det motsatta könet.

Och kvinnor är då inte detsamma i samma utsträckning

/den slayade grisen
Citera
2016-03-27, 18:32
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlygandeRosaGris
Sant sant fru grisslayer.

Men saken är att män oft ofta är intresserade av enbart det ena skuklle vilja påstå att de är det i majoriteten av alla fall när det handlar om könsumgänge med det motsatta könet.

Och kvinnor är då inte detsamma i samma utsträckning

/den slayade grisen

Men det är ju bara olika sorters sätt att ha ett intresse av sex. Det är ju inte så svart eller vitt, om kvinnor inte skulle gilla sex, vore naturen, tja, korkad. Sen beror det väl på hur pass stora växlar man skall dra på en mycket vanligt förekommande tes här på fb om "hanen som vill sprida sin säd i så stor utsträckning som möjligt, och honan som vaktar på guldäggen till den rätte dyker upp".
Det kan vara skönt att inte koppla in hela känslomaskineriet också, där kåtheten får styra.
Citera
2016-03-27, 18:34
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Ditt påstådda test har noll bäring, noll bevisvärde. Jag kan ju påstå det motsatta, dvs att jag gått ut och ställt samma fråga till tiotusen män och lika många kvinnor och alla svarade "jag föredrar sex framför shopping". Det är ändå inget bevis.

Grejen med statistik är att den kan manipuleras. Människor ljuger ibland när de ska besvara frågor. Babianen (vilket skämt) säger också "kvinnor ljuger hela tiden men jag talar sanning för jag tjänar inget på att ljuga" (förutom att sprida en felaktig bild av halva mänskligheten). Som om det påståendet skulle vara något sorts argument.

OK. Jag förstår. Du gillar inte statistik.

Men poängen i mitt inlägg är att du enkelt själv kan förvissa dig om giltigheten i detta påstående. Fråga kvinnor i din bekantskapskrets eller hellre, be en kvinna fråga sina väninnor.

Tyvärr måste jag erkänna att detta påstående har jag inte hittat på själv, det är ur en större undersökning som jag hört talas om. Jag var själv kritisk som du, innan jag undersökte det bland mina vänner. Observera att jag påstår inte detta för alla kvinnor, jag skriver de flesta...

Bland de kvinnor jag frågat brukar bara omkring var sjunde svara "sex", det är 14%!
Citera
2016-03-27, 18:40
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
det där låter mest som ett raljerande kring hur kvinnor och män förvantas förhålla sig till sex av typen:
Kvinnor föredrar choklad framför att ligga
Män gör vad som helst för att ligga.

Om partnern oavsett kön är kass i sängen, kanske choklad är bättre, men det indikerar inte ointresse, utan hälsosam kräsenhet.

Se mitt inlägg ovan i denna fråga. Mitt bästa svar är att du själv kan bilda dig en uppfattningen genom en liten undersökning av vad dina vänner tycker. Fråga några kvinnor du känner väl vad de tycker.

När jag gjorde det blev jag förvånad över svaren.

Visserligen kanske någon kvinna har en partner som är "kass i sängen", men jag vägrar att tro att de flesta har det.
Citera
2016-03-27, 18:43
Medlem
Mooons avatar
Han vill väl inte tänka på att hans mamma har sex men det har hon. Mormor också!

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Vad är det som är vedervärdigt med att en 54-årig kvinna har sitt livs bästa sex tillsammans med en tio år äldre man?
Citera
2016-03-27, 18:43
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH

Men poängen i mitt inlägg är att du enkelt själv kan förvissa dig om giltigheten i detta påstående. Fråga kvinnor i din bekantskapskrets eller hellre, be en kvinna fråga sina väninnor.

Tyvärr måste jag erkänna att detta påstående har jag inte hittat på själv, det är ur en större undersökning som jag hört talas om. Jag var själv kritisk som du, innan jag undersökte det bland mina vänner. Observera att jag påstår inte detta för alla kvinnor, jag skriver de flesta...

Bland de kvinnor jag frågat brukar bara omkring var sjunde svara "sex", det är 14%!

Vad är det som säger att just ditt urval är representativt för allakvinnor?
Ingenting.
Det enda du bevisar med din "undersökning" är att du inte vet nånting om vetenskaplig metodik.

Om kvinnor inte hade gillat sex hade mänskligheten redan dött ut.
Citera
2016-03-27, 18:49
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

Jo du,påstår det ja. Jag kan påstå att alla kvinnor jag ställt samma fråga till har svarat "jag älskar sex och jag knullar två gånger om dagen, året runt". Hur vet du att jag ens har frågat någon om saken? Och om jag har frågat, hur vet du att jag talar sanning när jag förmedlar svaret?

Statistik är väl bra men det ger bara en liten fingervisning om hur saker och ting ligger till.
Citera
2016-03-27, 18:50
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ingenting.
Det enda du bevisar med din "undersökning" är att du inte vet nånting om vetenskaplig metodik.

Vilket vi redan tragglat igenom men chirho, zulujerker, babianen mfl vägrar ta in det argumentet.
Citera
2016-03-27, 18:52
Medlem
Mooons avatar
Beror ju precis hur frågan ställs. I vissa situationer vill man hellre bajsa än ha sex, trösta sin syster/väninna eller hjälpa barnen med läxan eller gå till jobbet än rulla runt i sänghalmen.

Men det har ju ingenting att göra med intresset för sex annat än att personen som svarar har kontakt med verkligheten och kan ta rationella beslut och inte är en hjärndöd sexmissbrukare. Var sak har sin plats.

Citat:
Det finns ett enkelt test. Fråga vilken kvinna eller man i bekantskapskretsen följande fråga:

- Om du får välja mellan att gå och shoppa eller ha sex med din partner, vad väljer du?

Jag har testat, jag vet vad de flesta kvinnor och alla män svarar.

Ja, det stämmer. De flesta kvinnor svarar "Shoppa!". Vad männen svara vet vi redan.

Tyvärr är det nog så att de flesta kvinnor tycker nog att det finns roligare saker att göra än att ha sex med sin partner (observera att jag pratar om kvinnorna och deras partner!). En del ser tyvärr sex som ett sätt att knyta sin partner till sig, ibland också som ett sätt att uppnå något annat, ett "betalmedel". Det händer att man råkar höra kvinnor säga:"Ge honom lite sex, så håller han sig lugn!" eller "Då får jag vad jag vill!".
Citera
2016-03-27, 18:53
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Se mitt inlägg ovan i denna fråga. Mitt bästa svar är att du själv kan bilda dig en uppfattningen genom en liten undersökning av vad dina vänner tycker. Fråga några kvinnor du känner väl vad de tycker.

När jag gjorde det blev jag förvånad över svaren.

Visserligen kanske någon kvinna har en partner som är "kass i sängen", men jag vägrar att tro att de flesta har det.
det där är ingen vetenskaplig undersökning som har bäring på något sätt, och sen som jag skrev är det inte säkert att svaren är sanningsenliga heller utan något de förväntas svara.

Det är ungefär som att jag de facto vet att jag älskar sex och bland mina kvinnliga vänner så talas det om det i tämligen positiva ordalag. Jag tror att det är större skillnad i sexintresse mellan individer än kvinnor och män. Sedan kan vår naturliga cykel inverka till viss del, men där är kvinnor tämligen olika.
Citera
2016-03-27, 18:54
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ingenting.

Du kanske läste slarvigt. Jag erkänner att det är inte en undersökning som jag har hittat på själv. Jag har tagit frågan ur en större undersökning som gjordes vetenskapligt och jag visste deras svar. Jag trodde inte på svaret, därför har jag provat denna fråga på kvinnor i min bekantskapskrets i olika åldrar (med barn, utan, unga studenter etc.).

Resultatet är alltid lika.

Observera igen att jag skriver inte att kvinnor ogillar sex, jag skriver att en stor del tycker "shopping" är bättre.

Så artens fortlevnad är nog inte i farozonen när sex ligger på andra plats....
Citera
2016-03-27, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Ditt påstådda test har noll bäring, noll bevisvärde. Jag kan ju påstå det motsatta, dvs att jag gått ut och ställt samma fråga till tiotusen män och lika många kvinnor och alla svarade "jag föredrar sex framför shopping". Det är ändå inget bevis.
Självklart är det ett bevis ditt utvecklingsstörda mongo. Frågar man 50.000 kvinnor och 50.000 män om vad de väljer mellan att shoppa och att ha sex, där endast 4 % av kvinnorna vill ha sex medan 97 % av männen vill ha sex så har vi väldigt klara bevis med tanke på hur stor gruppen är.

Synd att du och kärringen ovan är efterbliven och inte kan matematisk statistik. Men statistik fungerar så att man skattar en större population utifrån en mindre, sen brukar man presentera felkällor och tänkbara avvikelser som kan påverka statistiken vid sidan av, men ju större den tillfrågade gruppen är desto mer tillförlitlig är statistiken. Synd att du är envis och utvecklingsstörd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in