Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-26, 07:56
Medlem
Hoppas någon har svar, då Google inte gav mycket till svar utom https://discussions.apple.com/thread/2564326?tstart=0.

Visar sig att min Mac Mini har lite problem med vilken bakgrundsbild den ska använda sig utav nu för tiden. Hade en bakgrundsbild som jag satt själv och efter omstart så hade den återgått till OS X´s egna med berget. Fortfarande så har jag en annan bakgrundsbild på inloggningsskärmen som var den som ersattes med OS X´s egna!

Igår då jag tog med den till våra goda vänner så slängde den plötsligt upp en väldigt gammal bakgrundsbild som jag inte haft på väldigt länge.

Hur och vart fixar man detta? Då svaret i tråden jag länkade inte inte avhjälpte TS i den tråden, då problemet återstår. Har inte själv testat då det är exakt samma problem vi har!
Citera
2016-03-26, 08:35
Medlem
Jag hade börjat med en standardåtgärd som att starta om datorn i säkert läge:

Håll nere Shift-tangenten och välj Starta Om under Apple-menyn.

När datorn har startat om och du ser "progression bar" (vad den nu heter på svenska) kan du släppa upp Shift-knappen. När datorn har jobbat färdigt startar du om den i vanligt läge.
Citera
2016-03-27, 16:25
Medlem
Littons avatar
Antar att du menar "var" och inte "vart".

Raderade du plist-filerna som hjälptexten föreslog? Har du reparerat rättigheter för din startskiva?

Har du även bytt bakgrundsbilden på inloggningsskärmen?
Citera
2016-04-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litton
Har du även bytt bakgrundsbilden på inloggningsskärmen?

Bakgrundsbilden för inloggningsskärmen är ju den dimmade/suddiga varianten av den bakgrundsbild du har på skrivbordet! Men ibland så får den för sig att visa en bakgrundsbild på inloggningsskärmen och en helt annan då man loggat in, så något stök är det.

Som sagt, eftersom TS i den tråden och jag har likadana problem och det inte hjälpte honom så har jag inte testat den åtgärden ännu nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in