2016-03-26, 12:05
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Regeringen är radikalfeministisk...
All stor media är radikalfeministisk...
Twitter är radikalfeministiskt...
Facebook är radikalfeministiskt...

Allt antifeministiskt måste tystas, för ord som ej är feministisa skadar.
Antifeminism på internet är näthat och näthatet måste stoppas.
Dagen efter Bryssel deklarerar Mona Sahlin att fokus skall ligga på att stoppa näthatet.
Löfven skall skicka en ubåt till Mali för att hjälpa Belgien.
(Att Mali saknar kust, är förmodligen ett patriarkalt och rasistiskt förtryck)

Feminister får sin vilja igenom på alla fronter. De har t.o.m. fått diktera vad som är rätt och fel.
Ändå går det väldigt dåligt för feminister och verkligheten kring det feministiska beslutsfattandet.

Behöver feminister vara en förtryckt liten subkultur för att fungera/inte bli avslöjade som den bluff de är???
Citera
2016-03-26, 18:53
Medlem
Den FEMINISTISKA VÅLDTÄKTSKULTUREN? Berätta!
Citera
2016-03-26, 20:28
Medlem
Milford.Cubicles avatar
jag tycker det är tvärtom, att man behöver prata om dom sakerna t.ex som i serien det mest förbjudna om en feminist Kerstin Thorvall
då får det en att känna igen sig jag kanske inte är så konstig som tycker det verkar jobbigt att ha barn samtidigt som jag gillar barn? att många kvinnor tänker så fast man inte pratar om det. och det är väldigt skönt att få veta det.
bara också det som tas upp i serien, "skriver man om det så blir män sura", och de är väl lite det som man kan se här i forum.. att kvinnor säger hur de egentligen känner med feminismen och då blir männen lite sura för det inte passar dem.
också ett bra exempel från den serien är när hon får ett nytt jobb och hennes man blir bara sur. varför blir inte männen i det här landet glada för sina kvinnors skull när det går bra för dem? det var riktigt tråkigt att se så empatilöst.
sen var båda otrogna men då skickar man in kvinnan på psyket... men inget åt mannen.
så kan det se ut i verkligheten. det är väldigt intressant att få en bild av varför får kvinnor dom här tankarna på att vara feminister
Citera
2016-03-26, 21:09
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
då får det en att känna igen sig jag kanske inte är så konstig som tycker det verkar jobbigt att ha barn samtidigt som jag gillar barn? att många kvinnor tänker så fast man inte pratar om det. och det är väldigt skönt att få veta det.

Visa hur sura män blir för att ni skriver att ni inte vill ha barn? Det värsta är att ingen bryr sig.

Citat:
också ett bra exempel från den serien är när hon får ett nytt jobb och hennes man blir bara sur.

Kan inte tänka mig att män blir sura när deras kvinnor får ett nytt jobb, kanske ni är gifta med queermän med för lite testosteron och som kvinnligt söker drama?

Citat:
sen var båda otrogna men då skickar man in kvinnan på psyket... men inget åt mannen.
så kan det se ut i verkligheten. det är väldigt intressant att få en bild av varför får kvinnor dom här tankarna på att vara feminister

Kan inte tänka mig att det ser ut så i verkligheten, ingen skickas till psyket för att vara otrogen. Man gör slut.
Citera
2016-03-26, 21:30
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granny-Smith
Den FEMINISTISKA VÅLDTÄKTSKULTUREN? Berätta!

Feminister pratade gärna om en sk. våldtäktskultur som var patriarkal och tvungen att bekämpas
När man väl kan skönja denna "Arabiska massage" skall det helt plötsligt tystas ned.

Plötsligt hittas EN Skandinavisk våldtäktsman enl. feministmedia. Då skall han visas upp minsann.

Det låter som att ledande feminismen inte riktigt vet vad de menar. Eller hur???
Citera
2016-03-26, 22:01
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Visa hur sura män blir för att ni skriver att ni inte vill ha barn? Det värsta är att ingen bryr sig.

Kan inte tänka mig att män blir sura när deras kvinnor får ett nytt jobb, kanske ni är gifta med queermän med för lite testosteron och som kvinnligt söker drama?

Kan inte tänka mig att det ser ut så i verkligheten, ingen skickas till psyket för att vara otrogen. Man gör slut.
Det är en gammal history så lite annorlunda nu.
Citera
2016-03-26, 22:23
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Det är en gammal history så lite annorlunda nu.

Jag känner inte igen mig i mycket av den svenska feminismens favoritklagomål. Det ter mig som ganska unika fall som ofta lika gärna kan gälla motstående könet.

Som att jag hört kvinnor som klagar på att deras män inte vill ha barn.

Så har jag hört talas om kvinnor som ibland klagar till sig sex.

No big deal, tycker man inte om de egenskaperna i ens partner är det bara att göra slut.

Agera och sluta gnäll.
Citera
2016-03-26, 22:26
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag känner inte igen mig i mycket av den svenska feminismens favoritklagomål. Det ter mig som ganska unika fall som ofta lika gärna kan gälla motstående könet.

Som att jag hört kvinnor som klagar på att deras män inte vill ha barn.

Så har jag hört talas om kvinnor som ibland klagar till sig sex.

No big deal, tycker man inte om de egenskaperna i ens partner är det bara att göra slut.

Agera och sluta gnäll.
Precis sluta klaga när du inte ens har sett serien som jag tog upp som exempel.
Citera
2016-03-26, 22:34
Medlem
Feminism bör kunna kritiseras som mycket annat.
Citera
2016-03-26, 22:36
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Feminism bör kunna kritiseras som mycket annat.
Män också. Men det får man inte tydligen.
Citera
2016-03-26, 22:40
Medlem
Citat:

Jo det får man.
Citera
2016-03-26, 22:50
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Är du blind eller?

Det är nationalsport att tala illa om vita heterosexuella män i riksmedia.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in