2016-03-26, 15:41
Medlem
Hej!

Jag har aldrig bajsat ute i naturen, hur gör man för att inte skita ner sig?

Sitter ni på huk? Står ni? Sätter ni er över en stock? Gräver ni en grop som ni bombar i?

Hjälp mig!

Mvh Tim
Citera
2016-03-26, 15:45
Medlem
sommarlovs avatar
Gräv alltid en liten grop, djur kommer annars böka runt i resterna.
Ta alltid med pappret, elda sedan upp det.

Självklart hukar man!
Citera
2016-03-26, 15:46
Medlem
RagingHippies avatar
Ja hör till svensk hyfs att gräva en grop.

Vi är väl inga zigenare heller ?
Citera
2016-03-26, 15:52
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Hej!

Sitter ni på huk? Står ni? Sätter ni er över en stock? Gräver ni en grop som ni bombar i?

Hjälp mig!

Mvh Tim

Har en kompis som säger att hans bästa skit evah var att hänga med raka armar i en gren, sen dra upp knäna mot magen och bajsa.
Citera
2016-03-26, 15:53
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Hej!

Hjälp mig!

Mvh Tim

Gör som du gjorde i lumpen. Skit på stång. Fältbiologerna har en "civil variant" där du kan lära dig hur du tömmer tarmen på ett praktiskt sätt ute i naturen:
https://www.faltbiologerna.se/faltbiologen/innan-toapapperet-uno-viklund-berattar

Edit: Länken är faktiskt ganska roligt skriven, man kan nästan tro att det är en flashbackare som berättar, trots att det är en fältbiolog..
Senast redigerad av kraftfoder 2016-03-26 kl. 15:56.
Citera
2016-03-26, 16:10
Medlem
Three-Gringoss avatar
I lumpen körde man väl varianten "trädkramare" det innebär att du letar upp träd som du kan få ett stadigt grepp om med en hand, drar ned byxorna till knävecken, sätter ena foten mot trädstammen, tar tag i trädet med ena handen i maghöjd ungefär, lutar dig bakåt och lägger en kabel. Den andra handen behöver du för att torka dig i arslet med toapappret som du lämpligtvis har förberett i förväg.
Citera
2016-03-26, 17:33
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three-Gringos
I lumpen körde man väl varianten "trädkramare" det innebär att du letar upp träd som du kan få ett stadigt grepp om med en hand, drar ned byxorna till knävecken, sätter ena foten mot trädstammen, tar tag i trädet med ena handen i maghöjd ungefär, lutar dig bakåt och lägger en kabel. Den andra handen behöver du för att torka dig i arslet med toapappret som du lämpligtvis har förberett i förväg.

Läs gärna min länk i mitt förra inlägg! Där står "alla" varianter hur man gjorde förr i skogen i Norrland, beroende på väderlek. Förutom att länken är informativ, är den också roande.
Citera
2016-03-26, 18:16
Medlem
psflaxs avatar
Sätt dig i störtloppsställning.
Har du skoteroverall så akta huvan...
Citera
2016-03-26, 19:28
Medlem
Men, är det inte inbyggt i en hur man skiter utan att skita på sig själv?
TS får väl gå ut i skogen o pröva. Kommer det bajs på dig så var det inte en bra ställning.

Kanske det bästa vore om du höll dig i närheten av en toalett?
Ta med en plastpåse du tejpar runt bajshålet. Då behöver du inte ens dra ner brallorna
Citera
2016-03-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Gör som du gjorde i lumpen. Skit på stång. Fältbiologerna har en "civil variant" där du kan lära dig hur du tömmer tarmen på ett praktiskt sätt ute i naturen:
https://www.faltbiologerna.se/faltbiologen/innan-toapapperet-uno-viklund-berattar

Edit: Länken är faktiskt ganska roligt skriven, man kan nästan tro att det är en flashbackare som berättar, trots att det är en fältbiolog..

Vilken underbar länk.

Apropå att torka sig med snö när det är kallt ute (från länken) "Man måste skita, hort man vill eller inte"
Citera
2016-03-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Mycket underhållande länk måste jag säga. Tack!

Om jag hade gjort lumpen så tror jag aldrig att jag hade vart tvungen att starta denna tråden...

Jag tror inte att jag orkar, eller vill, bygga en skitstång varje gång som jag slår upp tältet när jag ska ut och fjällvandra.
Dom andra i följet hade nog kollat konstigt på mig också..
Vill bara bli färdig med skiten fortast möjligt.

PS: fy fan för skitstickor, får ont i röven bara jag läser om det..
Citera
2016-03-26, 21:47
Medlem
Drullknulls avatar
Luta ryggen mot ett träd, sänk dig i rätt position, lägg armarna på benen och krysta! På fjället fungerar klippblock bra. Fördelen med denna teknik är att det går relativt snabbt, man sitter inte mer än nödvändigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in