2016-03-25, 23:43
Medlem
mvagrippas avatar
Pratigt efterlyst special om Palmemordet med Anders Jallai, Gert Fylking och programledaren Hasse Aro. Fylking verkar lika pundig som vanligt.

https://www.youtube.com/watch?v=_PVzLFX4tGg
Citera
2016-03-26, 00:06
Medlem
Något jag finner intressant är hur informationer om brottet spreds inom landet efter mordet, via massmedier och andra kanaler. Dessvärre verkar knappt en enda "privatspanare" eller palmeförfattare intresserat sig nämnvärt för denna sak. Obegripligt enligt mig. Det minsta man kan tycka är ju att Sverige agerade som ett U-land på uppgiften om mordet på statsministern.
Citera
2016-03-26, 00:33
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det är Jerry Martinger som berättar om detta och jag har för mig att även Sven Aner skrivit om den. Arne Andersson sa till JM att de skulle "Sättas punkt" för honom om han gick vidare m att gräva i MOP.
John-Olle Persson ska innan han dog i samma olycka som Anders Andersson berättat för JM att folk i partiledarkretsen inte gillade att han rotade i MOP.

Problemet med uppgifterna är att de bara finns hos Jerry Martiinger och att folk redan är döda när de skulle kunna bekräfta dom.
Vad gör man med det ruttna äpplet innan det sprider sig. Olof var tydligen just det äpplet ansåg samhället.
Initiativtagarna till mordet kunde nog inte förstå konsekvenserna av sitt handlande. Att så många andra skulle/skall få en för tidig död. Och hur det som skulle befria Sverige istället fångade människor i sina hus och hem. Fångade av misstänksamhet och misstro, det byggdes murar och sattes upp stängsel. Vaktbolag och Säkerhetskonsulter gned sina händer. Mordet talade om för befolkningen att ingen gick säker. Det tåls att upprepas: Martinger är den ende i Riksdag/regering som hade/har ryggrad nog att närma sig sanningen. Martingers kontakt med Bohman var ett bra försök att komma framåt. Bohman satt i RPS. Bohman tog initiativ och drev ärendet vidare. Det måste ha funnits en ovilja någonstans där i Rikspolisstyrelsen. Oviljan att tala sanning?
Olof Palme ljög vet jag.
Rolf Dahlgren vet jag inget om, han var väl som du och jag?

P.S

En get-together med Donald Forsberg och Jerry Martinger hade varit på sin plats innan det är tid.

Vi blev ett stort jävla ruttet äpple istället. Nordatlantiska pakten kommer allt närmare.
Senast redigerad av Gothus 2016-03-26 kl. 01:20.
Citera
2016-03-26, 03:53
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
När Rolf Dahlgrens historia kom till allmänhetens kännedom åren 90-91 fick han inget stöd av Jerry Martinger. Om JM i det läget backat upp sin "Dallas" hade historien kunnat ta en annan vändning.

Jag blir också brydd över att Martinger får uppgifterna redan 1988 men verkar vänta tio år innan han börjar agera. Många av de människor han refererar till är avlidna när han offentligör sin historia, det är märkligt tycker jag. Men är berättelsen om den hotfulla uppläxningen i maj 1991 från försvarsutskottsordförandens ,Arne Andersson i Ljung, sida sann, då har han varit under hårt tryck.

En som borde veta är förre moderatledaren Carl Bildt som var god vän med JM under 80-talet. Tidningen Z hade en artikel om dom under rubriken M:s Tom&Jerry. Martinger är också i livet men verkar inte så sugen på att framträda längre.

Mycket märkligt hur utdragen denna historia blev. Samtidigt kan man notera en del slumpar igen. Om det nu var det...

Citat.

Den 21 juli 2004 kl 14.30

Jerry Martinger sammanträffar på Bokcaféet Österport i Visby med Donald Forsberg, vilken i samarbete med förre chefen för rikskriminalpolisen, Tommy Lindström, genomfört dykningar i Stockholm efter den pistol som använts vid mordet på Olof Palme. Martinger och Forsberg samtalar bl a om Palmemordet.

Alltså sammanträffar DF och JM vid tidpunkten när DF jobbar med att CP ska få träffa Mårten. CP dör sedan i september detta året.

Att sedan höga politiker med olika kulörer är med i resonemanget är intressant. Det var alltså inte enbart sossar som var intresserade.

Så vad var det som fick höga herrar att reagera. Att Holmer ljög om sin vistelseort. Räcker väl knappast. Att Dahlgren ljög. Låter otroligt.

Det som återstår är att det har att göra med den verksamheten som på Sveavägen orsakade iakttagelser av WT. Om nu även försvarsutskottet lade sig i historien så får det en ny dimension.

Slutsatsen är given. Det fanns ett antal personer som visste vad det handlade om. Därför var ett utredande av dessa WT tabu. Precis som vi märkte redan på den tiden när det begav sig.

I det sammanhanget är då förvånande att Dag på 30-årsdaden gav ett uttryck för att PU ska börja utredas, samtidigt som UD och DF också kom med information som leder till samma WT. Det är mycket svårt att tro att dessa 3 herrar agerade var för sig. Vem eller vilka är som nu drar i trådarna.

Som jag skrivit tidigare. Det är HH som är nyckeln. Och i hans förlängning de som på Sveavägen, och på andra ställen, visade sig öppet med WT. Där detta inte behöver ha med mordet att göra, men att det är det här som måste skyddas. Därav händelserna som drabbade Martinger.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-03-26 kl. 04:05.
Citera
2016-03-26, 05:03
Medlem
Apropå slumpar.

Mordnatten inleddes avlyssningen av den sovjetiske diplomaten. Den utfördes av besökande CIA-experter. De råkade finnas på plats. Detta ska efteråt accepterats av politikerna. Källa, Inuti Labyrinten sid. 773.

Idag vet vi att Wallström hemligstämplade detta, som nu anges vara orsaken till att Kegö och Barrling inte kan uttala sig.

CIA var mycket aktiva när det gällde Holmers buggande av kurder. Källa, IL sid 773. Framgår även i Walls Mörkläggning del 1.

IC var på statsbesök i USA ett år efter mordet. Inbjuden av Ronald Reagan. Därefter stödde IC Ebbes affär där HH var inblandad.

När Holmer tillsattes som narkotikaexpert i Wien, gratulerade amerikanska ambassaden både honom och regeringen. Samtidigt passade man på att inbjuda HH till Washington. Källa IL sid. 774.

Undrar vad Holmer gjorde för att förtjäna den äran tro.

Ska man hata slumpen i detta fallet och bli konspiratorisk tro. Jag har någonstans läst om att det skulle ha varit med en eller flera amerikaner i den förmodade övningen eller aktiviteten mordkvällen. Troligen i denna tråden, men jag hittar det inte nu. Är det en skröna kanske.

Eller är detta äkta slumpar som inte har något med MOP att göra. Alltså enbart en konsekvens av mordet och det följande efterspelet.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-03-26 kl. 05:20.
Citera
2016-03-26, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Jag har en maskerad bild på Anti från 90-talet som jag hittade i en video från 1996 om Palmemordet. Det är en videofilmad sida från Expressen, så Expressen sitter säkert på en omaskerad Anti Avsan bild från innan 1996.

Lägg gärna upp bilden!
Citera
2016-03-26, 07:28
Medlem
Citat:
De finska flickorna kodnämnda Katja och Piri placerar Anti Avsan vid mordplatsen ett par minuter innan skotten vid Dekorima med en walkietalkie och revolver. Även med ett incriminating finskt samtal i WT om att han är upptäckt och frågar om han skall genomföra uppdraget, svaret på finska i WT är att han skall genomföra uppdraget.

För fan vilken jubelidiot som helst som djupgranskar palmeutredningen kommer ju fram till att Anti Avsan är mördaren av Olof Palme.

Jag vill rekommendera dig en fin människa med integritet och den gamla sortens journalist Sven Anér han kan kanske lära dig någonting vad gäller sanningen om palmemordet.

Vi är många nu som vet, vi är närmare 100% säkra.

Man måste inte vara jubelidiot för att man har en annan åsikt om vem mördaren är.

De finska flickorna placerar inte alls A.A vid mordplatsen. De pekar inte ut honom. En av flickorna påstår att hon känner igen mannen från ett gym i Upplands-Väsby, men inte mer än så.

Du får gärna ange en källa där de namnger och pekar ut Anti Avsan som Dekorimannen.

Tror faktiskt inte du djupgranskat utredningen för fem öre.
Citera
2016-03-26, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Man måste inte vara jubelidiot för att man har en annan åsikt om vem mördaren är.

De finska flickorna placerar inte alls A.A vid mordplatsen. De pekar inte ut honom. En av flickorna påstår att hon känner igen mannen från ett gym i Upplands-Väsby, men inte mer än så.

Du får gärna ange en källa där de namnger och pekar ut Anti Avsan som Dekorimannen.

Konsekvensen av alla teorier är att alla som ville mörda OP stod i kö på Sveavägen där först till kvarn gällde. Det enda som fattas i den beskrivningen är en nummerbricka. Kanske det rentav av HH som delade ut dem. Där alla konstigt nog stod först i kön samtidigt. Kivandes med AA, LGWP, CP, PKK, Psykförsvaret, Barbro, IB03, SB, SAs Säpotrio, Holmers trupper, Säpos bakgård, 22 dödslistor, Flygares EDK, VG, CIA, GRU och mannen som bestämt träff med Palme osv. Hade de varit ensamma på Sveavägen tillsamman med alla andra, så hade de styrande inget att dölja.

Samtidigt som Engström, en uppmärksamhetstörstande individ , och LJ var allierade med alla dessa. För att inte tala om Klering, LP och vittnen som Chevamannen.

Eller Dammegårds variant. Alla är skyldiga samtidigt, utan att ta en nummerbricka, där inte ens OP dog utan en figurant. Samtidigt som likkistan var misstänkt lätt, så därför var det inte ens något som begravdes.

Det finns ingenting i ovanstående som de styrande ville dölja eller mörka. Man hade tacksamt mottagit alla dessa lösningar eftersom man då samtidigt framstod som oskyldiga. Idag har man fastnat vid CP. Den ultimata lösningen. Där man beklagar brister i det rättssystem man själva skapat.

Det som saknas i andras lösningar är lösningen på WT-problemet. Det som idag är den verkliga lösningen. Eller dess början. Några passade på i den obefintliga kön.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-03-26 kl. 08:27.
Citera
2016-03-26, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WesternPineridge
Fråga till Boboslacke.... Om du får gissa (och det får du) när tror du att den här soppan får sitt slut?? Tror du att det kommer hända ens? Och en sista.. Vad tror du krävs för att det skulle hända? Vilka tror du skulle behöva glappa käft så att säga??

Alla får ju naturligtvis svara å inte bara Bobo

Eftersom jag ser att de motdrag som nu företas är de förutsägbara tror jag att det är beroenden på hur snabbt någon inom massmedia tar tag i det som finns. Börjar PU för en gångs skull att jobba och visar lite öppenhet kring det som nu kommit fram är ,tyvärr för dem som har vetskap och inblandning, det kört och handlar bara om skadehantering dvs hur många som skall bli inblandade.

Först tror jag DF åker, sedan våra små PKK-troll och D. De kommer att offras utan att blinka!

Var och en förstår att rent polisiärt är det ett ganska enkelt fall att nysta upp i stora drag. För en sanningskomission ännu lättare. Kanske lite trixigare att få till åtal då flera av de som kommer att hamna i rampljuset kan skylla på varandra och på personer som är avlidna samt att de har makt över eller tillhör makten och rättssystemet. Hur hittar man neutrala personer där? Detta handlar om en samhällsröta i grunden som har med våra med vår underrättelsetjänst(er) att göra. Vi kan se det fram till idag. Dubbelspelen man Saudiaffären och den Mustanställde som just blev avslöjad med att fabricera Ryska hot! Oförmågan att hantera verkliga hot som syrienresenärer och den stora support som finns i vissa kretsar för dessa.

Det känsligaste är nog faktiskt för många att man måste ifrågasätta LP:s utpekande. Gräver man där kan det leda till att man kommer fram till att LP pekade ut CP under mer påverkan än vad som redan framkommit och det lär driva en inom kärnan till kända maner av förnekelse som vi sett så många av i olika affärer.
Senast redigerad av boboslacke 2016-03-26 kl. 08:50.
Citera
2016-03-26, 08:47
Medlem
Citat:
De finska flickorna kodnämnda Katja och Piri placerar Anti Avsan vid mordplatsen ett par minuter innan skotten vid Dekorima med en walkietalkie och revolver.

Fast de har ju inte pekat ut honom och det finns till och med detaljer som talar kraftigt emot just den personen. Läs i tråden.
Citera
2016-03-26, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Konsekvensen av alla teorier är att alla som ville mörda OP stod i kö på Sveavägen där först till kvarn gällde. Det enda som fattas i den beskrivningen är en nummerbricka. Kanske det rentav av HH som delade ut dem. Där alla konstigt nog stod först i kön samtidigt. Kivandes med AA, LGWP, CP, PKK, Psykförsvaret, Barbro, IB03, SB, SAs Säpotrio, Holmers trupper, Säpos bakgård, 22 dödslistor, Flygares EDK, VG, CIA, GRU och mannen som bestämt träff med Palme osv. Hade de varit ensamma på Sveavägen tillsamman med alla andra, så hade de styrande inget att dölja.

Samtidigt som Engström, en uppmärksamhetstörstande individ , och LJ var allierade med alla dessa. För att inte tala om Klering, LP och vittnen som Chevamannen.

Eller Dammegårds variant. Alla är skyldiga samtidigt, utan att ta en nummerbricka, där inte ens OP dog utan en figurant. Samtidigt som likkistan var misstänkt lätt, så därför var det inte ens något som begravdes.

Det finns ingenting i ovanstående som de styrande ville dölja eller mörka. Man hade tacksamt mottagit alla dessa lösningar eftersom man då samtidigt framstod som oskyldiga. Idag har man fastnat vid CP. Den ultimata lösningen. Där man beklagar brister i det rättssystem man själva skapat.

Det som saknas i andras lösningar är lösningen på WT-problemet. Det som idag är den verkliga lösningen. Eller dess början. Några passade på i den obefintliga kön.

Exakt. Någonstans där i morddimman träder skuggfigurer och grupperingar fram. Jag har tidigare i tråden redogjort för hur män observerats flyende i riktning från mordplatsen direkt efter mordet. För mig ser det ut som om en av dessa är GM, de andra inblandade eller så har de insett vad som hänt och snabbt distanserar de sig från mordplatsen för att undgå misstanke. Men det är dimmigt, som sagt...
Citera
2016-03-26, 09:17
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic

Genom SVT:s arbete i Upplands Väsby är han indirekt utpekad som Dekorimamannen, de som tränade på gymmet där sa att alla som tränade där visste vem som de finska flickorna pekat ut då han raljerade så när han besökte gymmet. Han var ju även ökänd där som en kriminell polis, vilket givetvis får en person att sticka ut ur den grå allmänheten.

Att han inte pekades ut av de två finska flickorna var ju för att Ölvebro och åklagaren SABOTERADE HELA PALMEUTREDNINGEN genom att INTE ha med ett foto på Anti Avsan utan på 5 helt andra personer. Då blir det ju 100% omöjligt för dem att peka ut just Anti Avsan som mördaren. De kan ju inte gärna göra det som är 100% omöjligt.

Titta gärna på klippet på youtube där Ölvebro och åklagaren konfronteras med uppgifterna om Anti. Jag har aldrig sett så obekväma och ointresserade personer, de ser ut som om de vill krypa ur sitt skinn som två ormar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in