2016-03-25, 21:11
Medlem
Swedenhielmss avatar
Vad gav baseballigan och kompani den hybris för att helt fräckt genomföra Palmemordet?

Jag är helt övertygad om att baseballigan fick hybris efter den händelse som jag nu skall berätta.

Sommaren 1985 namngavs 2 stycken baseballpoliser som fegt hade misshandlat en missbrukare till döds i väktarrummet i tunnelbanan. Detta skedde i SVT:s sommarcafé Mot strömmen, om jag inte minns fel nämndes bara namnen snabbt i en mening. Inga bilder på poliserna visades vad jag minns.

Detta polisanmälde de 2 baseballpoliserna och fick varsin 25000 SEK i skadestånd. För en polis 1985 skulle jag gissa att detta var 3 månadslöner 1985 efter skatt. Inte nog med att de gick fria från att ha misshandlat en av samhällets utsatta och olycksbarn, när deras namn bara i förbifarten nämndes i ett caféprogram blev de belönade med 3 månadslöner efter skatt.

Detta kan vara det som fällde avgörandet och gav baseballpolisgruppen den känslan av att vara "untouchables" som gjorde att de vågade ge sig på deras hatobjekt Palme, landets statsminister.
Citera
2016-03-25, 21:13
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Då måste AA ha uppstått från de döda. Han omkom nämligen maj 1989 i flygolyckan i Oskarshamn

Nej det var Anders Andersson.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Flygolyckan_i_Oskarshamn_1989
Citera
2016-03-25, 21:19
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Nej, det gjorde han inte. Du blandar ihop honom med någon annan.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Arne_Andersson_%28moderat_politiker%29

Törs man fråga mvagrippa varifrån uppgiften om uppläxningen kommer?

Det är Jerry Martinger som berättar om detta och jag har för mig att även Sven Aner skrivit om den. Arne Andersson sa till JM att de skulle "Sättas punkt" för honom om han gick vidare m att gräva i MOP.
John-Olle Persson ska innan han dog i samma olycka som Anders Andersson berättat för JM att folk i partiledarkretsen inte gillade att han rotade i MOP.

Problemet med uppgifterna är att de bara finns hos Jerry Martiinger och att folk redan är döda när de skulle kunna bekräfta dom.
Citera
2016-03-25, 21:20
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
........
Om man sedan antyder att Tore skulle vara lierad med Bergling är det också talande. Antydningar och rena lögner. Tores version var att Bergling hamnade i händerna på bakgården och att proffseninte fick klämma aset på uppgifter. Något som väl bekräftas av behandlingen Bergling fick när han kom hem från "flykten". Något som upprörde Tore och många andra väldigt mycket......
Ytterligare ett indicium på att vi bör söka OP:s mördare just bland dessa kretsar som har makten att mörka varenda djävla WTövervakare av OP.
Bakgårdens folk verkar vara sådana som rekryterats av och för hemliga försvarets ändamål. De tycks gå vid sidan om den vanliga karriären och behöver då inte bry sig om att skapa god stämning utan hellre tvärt om. I värsta IB-stil infiltrerar och snokar de på varje skyddsklassad arbetsplats har jag märkt. Plötsligt hade jag en sådan chef som i smyg läste all min mail och ställde till intriger. Först efter 10 år lyckades vi göra oss av med honom. När stalkandet då fortsatte i vidare kretsar på nätet var det lätt för mig att känna igen. Så kom jag fram till vad också Jan Sundström hållit på med utan att ansvarige chefen Näss fick veta hur det gick till.
Den som läser Berglings bok utan förutfattade meningar om hans skuld eller karaktär får en helt annan uppfattning om orsakssambanden. Det är ingen tvekan om att han blev utsatt för en komplott av den högre skolan i det mest hemliga stormaktspel.
Precis som med Palme kommer inte det drivande intresset från vare sig CIA, GRU eller ens NATO utan från mobbflocken på den egna bakgården som tjänat mest på falskspelet. Där gäller det att tysta folk som skulle kunna sänka värdet på falska ryktenas och spioneriets svartabörsmarknad. Redan bakom Wennerström förstår man nu fanns en än värre spionhärva på högsta nivå som skyddades från insyn på liknande vis.
WT-folket var tydligt indragna i motsvarande jättehärva där ingen kunnat förstå sammanhanget utom de verkligt ansvariga. Hemliga infostyret kan nu lätt skylla ifrån sig på vem som helst om bara några börjar tala och kan fås att vittna emot varandra.
.
Citera
2016-03-25, 21:59
Medlem
Fråga till Boboslacke.... Om du får gissa (och det får du) när tror du att den här soppan får sitt slut?? Tror du att det kommer hända ens? Och en sista.. Vad tror du krävs för att det skulle hända? Vilka tror du skulle behöva glappa käft så att säga??

Alla får ju naturligtvis svara å inte bara Bobo
Senast redigerad av WesternPineridge 2016-03-25 kl. 22:08.
Citera
2016-03-25, 22:19
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WesternPineridge
Fråga till Boboslacke.... Om du får gissa (och det får du) när tror du att den här soppan får sitt slut?? Tror du att det kommer hända ens? Och en sista.. Vad tror du krävs för att det skulle hända? Vilka tror du skulle behöva glappa käft så att säga??

Alla får ju naturligtvis svara å inte bara Bobo

Problemet är väl att efter mordet på Olof Palme så infekterades det svenska rättssystemet av det vidrigaste tänkbara möjliga brottet. När utredningen malde på visade verkligheten att det icke tänkbara var den troliga lösningen på mordet, dvs. polisspåret.

Efter det svenska rättssystemet infekterats av detta virus jämförbart med fullt utvecklad AIDS, är skadan total.

De som inte är direkt involverade får agera som kriminella och skydda brottsling, skydda polis som mördade Palme [Anti Avsan], och därmed bli som lägsta formen av kriminellt avskum. Sekunden senare skall samma person försöka agera skarprättare över andra medborgares brottslighet, ett perverterat och sjukt förfarande.

Vad som kanske kan ge ett genombrott i Palmemordet är att många som hållt käften hitills inom rättssystemet kommer nu gå i pension och kan då mer öppet säga vad det vet/tror.
Citera
2016-03-25, 22:27
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
De som inte är direkt involverade får agera som kriminella och skydda brottsling, skydda polis som mördade Palme [Anti Avsan], och därmed bli som lägsta formen av kriminellt avskum. Sekunden senare skall samma person försöka agera skarprättare över andra medborgares brottslighet, ett perverterat och sjukt förfarande.

Vad som kanske kan ge ett genombrott i Palmemordet är att många som hållt käften hitills inom rättssystemet kommer nu gå i pension och kan då mer öppet säga vad det vet/tror.

Anledningen till att de skyddar brottslingen är helt enkelt för att försöka föhindra en fullständig samhällskollaps där allt förtroende för rättsväsendet samt polis och att samhällskontraktet blir upplöst.

Jag hoppas fortfarande det blir möjligt med ett avslut i detta mordfall. Vi är många som är övertygade om vem mördaren är, Anti Avsan. Och då är vi till 90 % i mål och nu skall vi bara forcera de sista 10 % innan den skyldige dör, så han kan lagföras. Detta blir då också det avslut i detta öppna sår som äntligen kan läkas, och vi kan alla känna att gåtan är löst.
Citera
2016-03-25, 22:37
Medlem
Citat:
Anledningen till att de skyddar brottslingen är helt enkelt för att försöka föhindra en fullständig samhällskollaps där allt förtroende för rättsväsendet samt polis och att samhällskontraktet blir upplöst.

Jag hoppas fortfarande det blir möjligt med ett avslut i detta mordfall. Vi är många som är övertygade om vem mördaren är, Anti Avsan. Och då är vi till 90 % i mål och nu skall vi bara forcera de sista 10 % innan den skyldige dör, så han kan lagföras. Detta blir då också det avslut i detta öppna sår som äntligen kan läkas, och vi kan alla känna att gåtan är löst.

Varför så säker på Avsan?
Vilka bevis kan du lägga fram?
Citera
2016-03-25, 22:38
Medlem
Citat:

Det skulle vara intressant att ta del av de uppgifterna som pekar ut AA som GM. Vad grundas det på ? nån länk med nån handfast indicie ? , ej bevis det kan man inte kräva , men jag har inte ens läst någon liten detalj som övertygar mig.
Citera
2016-03-25, 22:52
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Det skulle vara intressant att ta del av de uppgifterna som pekar ut AA som GM. Vad grundas det på ? nån länk med nån handfast indicie ? , ej bevis det kan man inte kräva , men jag har inte ens läst någon liten detalj som övertygar mig.

Det beror på att utredarna medvetet blandade bort korten i fallet med Anti Avsan. Man sa att han hade alibi, ej sant hans sambo sa att han var hemma ej giltigt vittnesmål då hon är otroligt jävig, därmed påstod man direkt felaktigt att han inte kunde va mördaren då han hade alibi.

Sedan för att ytterligare blanda bort korten om att Anti verkligen är den riktige mördaren så hittade man på att en helt oskyldig knarkspanare med liknande utseende som Anti istället skulle va den utpekade dekorimamannen. Det var han naturligtvis inte, han hade alibi hela kvällen att han först var hos sin Far och sedan hos sin Mor. En taktik värdig försvarets psykologiska avdelning.

Jag har en maskerad bild på Anti från 90-talet som jag hittade i en video från 1996 om Palmemordet. Det är en videofilmad sida från Expressen, så Expressen sitter säkert på en omaskerad Anti Avsan bild från innan 1996. Han går helt klart på ansiktsformen och håret att misstaga för Christer Pettersson.
Citera
2016-03-25, 23:02
Medlem
Citat:
Det beror på att utredarna medvetet blandade bort korten i fallet med Anti Avsan. Man sa att han hade alibi, ej sant hans sambo sa att han var hemma ej giltigt vittnesmål då hon är otroligt jävig, därmed påstod man direkt felaktigt att han inte kunde va mördaren då han hade alibi.

Sedan för att ytterligare blanda bort korten om att Anti verkligen är den riktige mördaren så hittade man på att en helt oskyldig knarkspanare med liknande utseende som Anti istället skulle va den utpekade dekorimamannen. Det var han naturligtvis inte, han hade alibi hela kvällen att han först var hos sin Far och sedan hos sin Mor. En taktik värdig försvarets psykologiska avdelning.

Jag har en maskerad bild på Anti från 90-talet som jag hittade i en video från 1996 om Palmemordet. Det är en videofilmad sida från Expressen, så Expressen sitter säkert på en omaskerad Anti Avsan bild från innan 1996. Han går helt klart på ansiktsformen och håret att misstaga för Christer Pettersson.

Men man är ej automatiskt GM för att man ej har vattentätt alibi. Har någon pekat ut honom som den de sett på mordplatsen ? angående Pettersson så tror jag ej det är relevant om man är lik honom eller ej. Då jag inte köper LP vittnesmål och då har ingen annan mig veterligen sett GM så bra att man kan peka ut någon.
Citera
2016-03-25, 23:10
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Men man är ej automatiskt GM för att man ej har vattentätt alibi. Har någon pekat ut honom som den de sett på mordplatsen ? angående Pettersson så tror jag ej det är relevant om man är lik honom eller ej. Då jag inte köper LP vittnesmål och då har ingen annan mig veterligen sett GM så bra att man kan peka ut någon.

De finska flickorna kodnämnda Katja och Piri placerar Anti Avsan vid mordplatsen ett par minuter innan skotten vid Dekorima med en walkietalkie och revolver. Även med ett incriminating finskt samtal i WT om att han är upptäckt och frågar om han skall genomföra uppdraget, svaret på finska i WT är att han skall genomföra uppdraget.

För fan vilken jubelidiot som helst som djupgranskar palmeutredningen kommer ju fram till att Anti Avsan är mördaren av Olof Palme.

Jag vill rekommendera dig en fin människa med integritet och den gamla sortens journalist Sven Anér han kan kanske lära dig någonting vad gäller sanningen om palmemordet.

Vi är många nu som vet, vi är närmare 100% säkra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in