Citat:
Ursprungligen postat av
Lille.Stockholm
Det låter konstigt. Du säger, att Trump står bakom attacken (och rent av godkänd?) attacken och, att han menar, att historien är sann. Har han något med det att göra, bör han väl vara relativt säker på, att storyn stämmer eller åtminstone kommer att uppfattas som sann. Varför ta den risken, om han vet, att den troligen är en lögn?
Eller så vill han kanske "destabilisera" Cruz fru så att hon går bananas?

Jag håller med om att det är konstigt, men i och med att en av kvinnorna som pekades ut och som jobbar för Trump förnekade direkt är det ju ännu märkligare att han fortsätter antyda att det hela kan vara sant om han inte hade en agenda med det hela.
Sedan måste vi förstå att Trump tar till vilka lögner som helst när det passar honom, och att han inte bryr sig om han blir påkommen eller inte då den stora mängden påståenden är i princip omöjliga att kolla. Ta bara det påstådda faxet han fick under den pågående Fox-debatten, vilket BBB visade var ett rent påhitt. Hittills har han inte skadats av dessa lögner; när sanningen väl kommit fram har debatten flyttat bort och ingen är intresserad av sanningen längre.
Det gör att jag misstänker att detta utspel är en blandning mellan ytterligare en lögn som han kan slinka undan senare men som kan ge honom fördel nu och det karakteristiska behovet att "hämnas" oförrätter begångna mot honom (Melainia-bilden), men att han har dragit det för långt denna gång.
Men jag vet inte, det KAN ju finnas någon sanning i det hela också. Tycker dock att ytterst lite tyder på det så långt.