2016-03-25, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P0pcorN
http://www.lindsservice.se/wp-content/uploads/2012/04/storsack-e1349984339835.jpg

ungefär sådana här säckar var det, fast lite mer tyg på utsidan. Ihopknutna var dom också. Tack för dom lugnande orden, verkar ju vara jävligt överdrivet med hur farligt det är om det finns överallt i samhället.

Då kan du vara lugn, det där är fraktsäckar. Alltså inte säcken man lägger rivningsmaterialet i, utan säcken där man lägger säckar med rivningsmaterial så de kan hämtas för återvinning eller deponering. Som en container fast billigare och mindre bökig.
Om det är de enda säckar som fanns på plats så var nog rivningen dessutom klar eller under uppehåll.

Hålen i taket hade nog inget med asbestsaneringen att göra, annars hade ytan runtom varit ordentligt inplastad.

Faran med asbest är lite överdriven. Det var ett stort problem tills kanske 20 år sen, men nu är det inte längre det. Varningarna är en kvarleva.
Citera
2016-03-27, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Då kan du vara lugn, det där är fraktsäckar. Alltså inte säcken man lägger rivningsmaterialet i, utan säcken där man lägger säckar med rivningsmaterial så de kan hämtas för återvinning eller deponering. Som en container fast billigare och mindre bökig.
Om det är de enda säckar som fanns på plats så var nog rivningen dessutom klar eller under uppehåll.

Hålen i taket hade nog inget med asbestsaneringen att göra, annars hade ytan runtom varit ordentligt inplastad.

Faran med asbest är lite överdriven. Det var ett stort problem tills kanske 20 år sen, men nu är det inte längre det. Varningarna är en kvarleva.
jahopp, tack för lugnande svar
Citera
2016-05-07, 09:36
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P0pcorN
jahopp, tack för lugnande svar

Hej!
Jag har gjort en liknande tabbe:
Reser i Australien och hittade ett övergivet företagskomplex där dörrarna stod på vid gavel, så jag gick in och tittade och fotade i 15 minuter. Fyttade på en masonitskiva precis innan jag gick ut men kan inte minnas att det dammade. När jag sedan kommer ut och går runt kåken är det igenbommat på andra sidan och på en dörr sitter en skylt som varnade för asbest. Fönsterna var sönderslagna så att det var väldigt bra luftcirkulation, minns att det blåste. Att döma av många av dom tidigare svaren i tråden så verkar det ju vara lugnt, eller vad tror ni?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in