Citat:
Det är helt omöjligt för någon att säga något om detta om du inte källhänvisar eller ens säger namnet på denne superprofessor.
Generellt är jag skeptisk till dylika superformler. Dessutom ser detta val ut att bli ett extremt annorlunda val, därför är det svårt att se till formelns tidigare träffsäkerhet.
Generellt är jag skeptisk till dylika superformler. Dessutom ser detta val ut att bli ett extremt annorlunda val, därför är det svårt att se till formelns tidigare träffsäkerhet.
Så är det.
Som jag ser det så kommer Trump vinna eftersom han kommer få den absoluta majoriteten republikaner med sig, om inte annat för att de inte har någon annan att rösta på.
De republikaner som inte röstar på Trump kommer till 99% inte rösta alls.
Samtidigt lockar Trump massvis av tidigare "non-voters" samt flest demokrater av alla republikanska deltagare.
Detta samtidigt som demokraternas entusiasm gått ned avsevärt.
Röstdeltagandet i primärvalen och caucuses för republikanerna har gått upp 70% i år, troligen till 99% pga Trump, samtidigt har demokraternas deltagande gått ned över 30%.
Entusiasmen och momentumet finns alltså hos republikanerna samtidigt som Trump lockar flest demokrater och non-voters.
Dessutom har han inte ens börjat på Hillary ännu som har riktigt mycket smuts under naglarna.
Det som talar emot är väl att han har nästan hela etablissemanget med lobbyister emot sig.
Men som han spelar sina kort så kanske han t.om kan vända det till sin fördel(till skillnad mot t.ex SD).
Trump kommer vinna och han kommer "Make America great again" ifall inget riktigt vidrigt och odemokratiskt inträffar.