2016-03-21, 23:06
Medlem
populopiduss avatar
Har precis blivit singel och då min förra tjej inte brydde sig om mitt hår så brydde jag mig inte heller. Nu ska man dock ut på marknaden igen och därför har detta kommit upp.

Tyvärr har jag hunnit bli väldigt tunnhårig och visar mig aldrig ute utan keps eller mössa. Detta håller dock inte i längden och jag kommer bli tvungen att göra något åt det förr eller senare.

Hade jag passat i rakat hade jag utan tvekat rakat mig, men jag har testat detta och det såg verkligen för jävligt ut. Min ansiktsform passar inte i det, och det sa flera ärliga vänner till mig också. Det är alltså inte att ens fundera över så alternativen jag har är att fortsätta dölja med t ex keps, eller hårersättning. Hårtransplantation har jag undersökt riktigt ordentligt men kommit fram till att det inte är värt det. Dels är det jävligt dyrt, dels blir det sällan bra och dels tar det lång tid innan man eventuellt ser effekter. Kanske blir en framtida fråga dock.

Men, det jag på allvar funderat på är alltså hårersättning. Idag är ju tekniken så pass bra att det går att gymma och till och med med bada med det, och man behöver inte gå och fixa den oftare än andra går till frisören. Det är dessutom svårt att se att man har det, det går snabbt att fixa, det går att ångra sig om jag inte blir nöjd osv osv. Några nackdelar är att det är dyrt och att det kan vara jobbigt att berätta för tjejer man träffar om det (om man tänkt att det ska bli seriöst).

Så vad säger ni, är det värt att köra på detta? Mitt hår sänker verkligen mitt självförtroende i botten och har gjort länge. Dags att göra något åt detta i alla fall!
Citera
2016-03-22, 07:50
Medlem
ps870s avatar
Raka dig, allt annat är bara trams. Själv har jag varit rakad sedan jag var 23. Du vänjer dig med utseendet. Har du inte skägg/ skäggstubb så skaffa det, det kan kompensera utseendemässigt.
Köp en riktigt bra (dyr) trimmer. Sedan kommer du inte ha några utgifter för hårvår längre.
Citera
2016-03-22, 10:55
Medlem
Psyko Dads avatar
Håreersättning…..är det typ som en peruk?
Jobbigt att inte passa i rakad skalle då det är ju smidigast.
Citera
2016-03-23, 19:23
Medlem
populopiduss avatar
Som sagt, jag passar inte i rakat så det är inget alternativ.

Ja, man kan väl säga att hårersättning är som peruk men dagens metoder gör att det knappt går att se. Dessutom är det en kombination av peruk och ditt eget hår, och den klistras fast och behöver inte göras något med förutom en gång i månaden (typ som vid vanlig klippning).

Jag ser inga alternativ, eller vad ska jag göra?
Citera
2016-03-24, 01:03
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Som sagt, jag passar inte i rakat så det är inget alternativ.

Ja, man kan väl säga att hårersättning är som peruk men dagens metoder gör att det knappt går att se. Dessutom är det en kombination av peruk och ditt eget hår, och den klistras fast och behöver inte göras något med förutom en gång i månaden (typ som vid vanlig klippning).

Jag ser inga alternativ, eller vad ska jag göra?
Testa det om du trivs med hårersättningen. Såg en kvinna på tv häromdagen som fick en sådan fastlimmad(?) och hon var väldigt nöjd.
Annars är det väl att ha olika huvudbonader som keps el dyl för jämnan.
Citera
2016-03-25, 00:20
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Testa det om du trivs med hårersättningen. Såg en kvinna på tv häromdagen som fick en sådan fastlimmad(?) och hon var väldigt nöjd.
Annars är det väl att ha olika huvudbonader som keps el dyl för jämnan.

Ja, det lutar åt det. Keps och mössa har jag redan jämt och ständigt men det håller ju inte i längden. Finns alltid tillfällen då det krävs att man är utan sånt. Jag tänker så här att även om det inte är ultimat med hårersättning och dessutom kan tyckas vara fåfängt så är det värt det om man får 10 gånger bättre självkänsla. Har lidit av detta i så många år nu och börjar bli trött på det, minst sagt.
Citera
2016-03-25, 12:20
Medlem
SoulAmazins avatar
Visst, hårersättningar funkar bra men i längden är en-två hårtransplantat betydligt prisvärdare.

Du behöver inte transplantera hela huvudet med hår, det viktigaste är att man får till en bra hårlinje.
Citera
2016-04-03, 18:39
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin
Visst, hårersättningar funkar bra men i längden är en-två hårtransplantat betydligt prisvärdare.

Du behöver inte transplantera hela huvudet med hår, det viktigaste är att man får till en bra hårlinje.

Har funderat på det med och kollat upp det ordentligt. Som jag förstår är det dock inte lönt att göra det Sverige med tanke på kostnad vs resultat, som är mycket bättre i t ex Turkiet. Har du nån koll på om detta stämmer?
Citera
2016-04-03, 18:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Raka dig, allt annat är bara trams. Själv har jag varit rakad sedan jag var 23. Du vänjer dig med utseendet. Har du inte skägg/ skäggstubb så skaffa det, det kan kompensera utseendemässigt.
Köp en riktigt bra (dyr) trimmer. Sedan kommer du inte ha några utgifter för hårvår längre.

Påstå inte in blanco att det är trams. Vissa har inte en bra huvudform utan ser ut som aliens.
Citera
2016-04-03, 21:33
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Påstå inte in blanco att det är trams. Vissa har inte en bra huvudform utan ser ut som aliens.

Precis! Jävligt störigt att alla ska säga att man ska raka sig som att det vore det självklara valet och alla passar i det. Jag har som sagt provat det och såg för jävlig ut. Jag går helt ärligt hellre omkring med en munkmåne än rakat.
Citera
2018-03-02, 20:22
Medlem
Jag har hårersättning och är väldig nöjd. Folk märker inte. Min man vet inte heller.
Citera
2018-03-04, 15:17
Medlem
R.Bloodworths avatar
Bästa är ju att anamma skalligheten och köra på rakat. Att transplantera in nytt hår är ett perfekt alternativ om man vill fylla i mindre luckor, t.ex om sidorna gått upp så kan man fylla ner dom igen. Men att göra ett större ingrep tycker jag personligen ser knasigt ut.

Om du vill så kan du testa lägga ut bilder på dig i rakat där du döljer ögon osv så kan vi försöka göra en bedömning, om du känner dig bekväm med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in