Citat:
Ursprungligen postat av
seeeg321
Har för mig att den som har mest delegater bestämmer över reglerna inför 2016. Problemet för Trump är att ingen av delegaterna är Trump folk, så han är körd på nästan alla sett om det går till Cleveland.
Om republikanerna vill splittra partiet så kör de över Trump. Vill dem inte det så låter dem Trump få nomineringen.
Den enda som hotar Trump att inte få mest delegater är Cruz och han har ingen chans mot demokraterna i National Election i November.
Så antingen 1. Ger man Trump nomineringen och håller partiet intakt och har en chans att vinna valet.
eller
2. Nominerar Cruz (även om Trump har fler delegater), splittrar partiet och ger bort vinsten till demokraterna.
eller
3. Nominerar Cruz (om han fått fler delegater än Trump, vilket inte lär ske) och således ger bort vinsten till demokraterna. Jag tror inte att en nominering av Cruz splittrar partiet förutsatt att han har fler delegater än Trump i slutändan, men det lär inte ske tror jag.
Så antingen altn. 1 eller 2 är mest troligt. (Allt förutsatt att Trump inte når 1237 delegater)