2016-03-23, 19:49
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack! Jag ska gärna fördjupa mig i detta men återkommer inatt eller imorgon (kort med tid nu). Jag har förresten en annan sak jag ska visa dig och reflektera kring (kopplat till stress, irritation gällande NB) [/quote]
Intressant. Ta din tid
2016-03-23, 19:56
Medlem
Citat:
AB är med bland de 12 och två ggr sågar hon honom omgående - så nice try med den lögnen.

Att IB skyddar sin make?

Och du tycker att den bildsviten är ok? Finns förhöret inspelat? Videofilmat. Med tanke på fulknepen som duggar tätt.

Men det spelar heller ingen roll - hon beskrev en annan bil och var senare ute efter en balt.
Rädd var hon ju inte heller - hon joggade ju ensam dagen efter. Någon stämmer inte med hela denna berättelse.

Men inblandningen av Medelplana kyrka är ju intressant. Där klockspännet-som-försvann hittades. Liksom den märkliga inblandningen av kyrkor i fupen....lite freudianskt där kanske.
2016-03-23, 20:00
Medlem
Citat:
De har semester, skulle vara borta fyra veckor. Din kommentar är ointressant för övrig i sammanhanget däremot har jag fullständigt sågat ditt ursprungliga påstående om att han skulle träffa barn och stanna längre.

Sopa.

Så har de inte gjort åren innan. Vad har du för källa på dina påståenden?

Tydligen känsligt det här med att hans mamma skulle komma och att de skulle åka gemensamt hem sedan ( med katten) för en längre tids vistelse med släkt i hemlandet.
Senast redigerad av nopomil 2016-03-23 kl. 20:04.
2016-03-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ingen fara på den fronten - jag har hittat en rejäl säck med handtag i spritfabriken han kan ha använt.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Men det är ju fria fantasier.
2016-03-23, 20:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Rädd var hon ju inte heller - hon joggade ju ensam dagen efter. Någon stämmer inte med hela denna berättelse.

Men inblandningen av Medelplana kyrka är ju intressant. Där klockspännet-som-försvann hittades. Liksom den märkliga inblandningen av kyrkor i fupen....lite freudianskt där kanske.
Du anser att FUP är fel i vartenda hörn - men förlitar dig på en fullständigt obekräftad mediauppgift som inte återkommer öht efter den 11 juni. Snacka om att vara blåst..

För övrigt så ska man inte behöva vara rädd för att jogga på en landsväg tidig kväll så kommentaren är fullständigt irrationell som det mesta från dig.
Inte ens Lisa kunde vara trygg efter avslutat jobb eftersom det äckliga kåta svinet skulle förlusta sig på det mest vidriga sätt.

Vem skulle kunna tro att urondskan klev runt i idyllen - men så var det tyvärr och det kunde ha blivit Adriana eller vem som helst gällande tjejer.

Tack och lov att de fick tag i horbocken så att han sitter inlåst.
2016-03-23, 20:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Så har de inte gjort åren innan. Vad har du för källa på dina påståenden?

Tydligen känsligt det här med att hans mamma skulle komma och att de skulle åka gemensamt hem sedan ( med katten) för en längre tids vistelse med släkt i hemlandet.
FUP.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Senast redigerad av develi 2016-03-23 kl. 20:13.
2016-03-23, 20:17
Medlem
Citat:
Du anser att FUP är fel i vartenda hörn - men förlitar dig på en fullständigt obekräftad mediauppgift som inte återkommer öht efter den 11 juni. Snacka om att vara blåst..

För övrigt så ska man inte behöva vara rädd för att jogga på en landsväg tidig kväll så kommentaren är fullständigt irrationell som det mesta från dig.
Inte ens Lisa kunde vara trygg efter avslutat jobb eftersom det äckliga kåta svinet skulle förlusta sig på det mest vidriga sätt.

Vem skulle kunna tro att urondskan klev runt i idyllen - men så var det tyvärr och det kunde ha blivit Adriana eller vem som helst gällande tjejer.

Tack och lov att de fick tag i horbocken så att han sitter inlåst.

Det är ingen media-uppgift. Intressant är hur polisen verkar rädda för fynden vid Medelplana. Varför?

Att A joggade dagen motsäger att det var en sådan hemsk upplevelse. Det var inte så hon beskrev det för Arne strax efter. Det är utredarna som har blåst upp det. Fulknep.

Oroa dig mer för att de tjejer som inte har någon de kan anmäla till. Ska de gå till LJ tycker du?
Känns det bra?
2016-03-23, 20:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Du ägnar dig åt social smutskastning. Det har inget med en ev brottsmisstanke att göra.

Du är dessutom ologisk - antingen är båda förhören i Litauen intressanta eller inget - detta eftersom du inte klarar en kritisk analys.
Jag tycker för det första att du inte direkt är den rätte personen att anklaga andra
för "smutskastning" och för det andra så har väl jag inte tyckt något förhör borta i Litauen
var av det särskilt intressanta slaget. Att IB skulle komma att ljuga som hon gjorde väl borta
i "säkerheten" var förväntat. Beklagansvärt men inte direkt intressant.
Måhända att jag är glömsk men jag kan inte påminna mig något annat förhör som jag blev lyrisk
över.
Aivaras krossande av broderns alibiförsök kom väl redan under förhören i Sverige.
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-23 kl. 20:20.
2016-03-23, 20:19
Medlem
Citat:
FUP.

Så lätt kommer du inte undan. Hänvisa till sida om de fyra veckorna som var spikade och fastställda. Vilka fyra veckor? Hur länge skulle mamman stanna? Varför ta med sig katten på så kort tid?
Kom igen nu. Detaljer och inga gissningar och halvlögner.
2016-03-23, 20:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Så lätt kommer du inte undan. Hänvisa till sida om de fyra veckorna som var spikade och fastställda. Vilka fyra veckor? Hur länge skulle mamman stanna? Varför ta med sig katten på så kort tid?
Kom igen nu. Detaljer och inga gissningar och halvlögner.
Men är du fullständigt korkad?! Det står klart och tydligt att det är FYRA VECKOR (en månad ordagrant) de ska vara borta och sen återkomma.
Kärringen åkte väl med tillbaka den 30 juni antar jag då de skulle resa.

Hur fan skulle jag kunna veta vad de tänkt sig med katten?
2016-03-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag tycker för det första att du inte direkt är den rätte personen att anklaga andra
för "smutskastning" och för det andra så har väl jag inte tyckt något förhör borta i Litauen
var av det särskilt intressanta slaget. Att IB skulle komma att ljuga som hon gjorde väl borta
i "säkerheten" var förväntat. Beklagansvärt men inte direkt intressant.
Måhända att jag är glömsk men jag kan inte påminna mig något annat förhör som jag blev lyrisk
över.
Aivaras krossande av broderns alibiförsök kom väl redan under förhören i Sverige.

Nu handlar det om livstid för en oskyldig. Då får man granska propagandan. Därför är din smutskastning av en misstänkt intressant. Domen har inte vunnit laga kraft. Han är alltså att betrakta som oskyldig även för dig.

Du hänvisade till förhör i Litauen med AB. Men inte med IB. Det är det som är din brist på logik.

Jag har skrivit om förhören med AB här:
Vill du ändra något i de berättelser du tidigare uppgivit angående denna dag?
Nu har du chansen att ändra dig! Är det något du vill ändra så ändra dig nu!

Så håller det på - sida upp och sida ner.

Men till slut svarar AB:

Jag skall tänka igenom om jag har sagt något fel.
eller
Jag är tveksam, jag vet inte, jag är så rädd för att säga fel
Dessutom mitt i förhöret med AB som sker den 29.6 i Göteborg görs en paus. Vad som händer under den pausen kommer alltså inte med på band. Men efter pausen säger AB
sid 1186
Eh, och det till och med jag antecknat i mitt rum här nu, om det här
och här:
Här hotas AB med våld från andra personer om han inte berättar det som polisen vill.
2016-03-23, 20:38
Medlem
Citat:
FUP.

Nu är inte en månad 4 veckor - det vet du väl. Det finns ingen sådan uppgift i fupen.
Dessutom saknas uppgift när mamman skulle ha kommit. Det var väl också ledighet? Vet du när modern skulle komma?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in