Citat:
Ja, självklart är det av värde om två personer berättar identiskt samma sak. Både gällande att be om alibi samt dementera tvätten:Det betydde en hel del faktiskt för NB.
Det var bland det som gjorde att han åkte på en präktig livstidsdom för mord.
Snart lagakraftvunnen. Efter att HD förpassat Hurtigs trams ner i papperskorgen.
Ja, han sa precis det du med märklig frenesi förnekar att han sa och visst var det skumt
med en sådan uppmaning.
Som vanligt försvarar du en mycket sjuk sak. För det är det nämligen när man sitter
och anstränger sig för överbevisade mördares räkning.
Det var bland det som gjorde att han åkte på en präktig livstidsdom för mord.
Snart lagakraftvunnen. Efter att HD förpassat Hurtigs trams ner i papperskorgen.
Ja, han sa precis det du med märklig frenesi förnekar att han sa och visst var det skumt
med en sådan uppmaning.
Som vanligt försvarar du en mycket sjuk sak. För det är det nämligen när man sitter
och anstränger sig för överbevisade mördares räkning.
Irina
Citat:
Skum kommentar i sig att fråga sin man om han gjort nåt mot tjejen..
Citat:
Mmm, det var på måndagen när han sa, men det var inte, det var ingen order, det var bara så, sa han, tänk inte berätta att tvättade kläder annars kan dom tänka att det är ja som är inblandad
Mmm
Och sen var han själv som frågade mig, hur, hur lång tid var jag borta, och då pratade vi om det och ja sa, en och en halv timme max två timmar, och så ( ohörbart ) sa han till mig och Aivaras att ni får säga att jag kommit hem innan klockan sex, inte efter
Mmm, men då var han ju inte hemma
Mmm
Mmm
Och sen var han själv som frågade mig, hur, hur lång tid var jag borta, och då pratade vi om det och ja sa, en och en halv timme max två timmar, och så ( ohörbart ) sa han till mig och Aivaras att ni får säga att jag kommit hem innan klockan sex, inte efter
Mmm, men då var han ju inte hemma
Mmm
Citat:
..och då frågar jag dig, har Nerijus sagt till dig och Aivaras att ni ska tala om att han var hemma klockan arton?
Att han kommit hem innan arton men inte efter
Att han kommit hem innan arton men inte efter
Citat:
då sa jag kanske det var du som gjorde något mot tjejen, då kollar han på mig och säger är du helt galen eller, och då säger ja, och sa till mig, eller till oss, tänk inte berätta att du tvättade kläderna, annars börjar dom misstänka mig, då sa han det Mmm, var det då han sa också att ni skulle tala om vilken, att han var hemma innan klockan var sex? Jag kom tillbaka innan arton inte senare sa han
Citat:
Jag kanske kastade ut något sådant att du hade gjort något med henne, men det var inte söndag minns inte vilken dag, det var dagen när de hittade hanskar och då frågade jag om du gömde henne någonstans för igår var dina byxor smutsiga och då undrade han om jag en dåre
Citat:
Kan det vara du som gömd någonstans flickan, inte gjort men gömt, har du gömt flickan
Aivaras om tvätten samt vad IB fällde för kommentar:
Citat:
Citat:
Var inte dum berätta inte för snutarna att jag har bytt om
Citat:
Ni får inte vara dumma säg inte till polisen att jag tvättat kläder och det var så det börjande hela samtalet och då frågar hon det kanske var du som gjorde det.
Citat:
Sedan hörde jag hur hon säger till honom Det kanske är du som har mördat henne när kläderna varit så smutsiga. Han säger till henne dra du härifrån eller berätta det för polisen din dumma kärring.
) Tycker bara det verkar mest logiskt att NB kört "fyndvägen" till Martorp, och när skulle han annars ha haft möjlighet att kasta ut sakerna med tanke på att han jämt ville ha brodern med sig dagarna efter LH's försvinnande?