2016-03-23, 19:57
Medlem
RingInteSnutens avatar
Jag är i ett öppet förhållande.

Vi har regler som att vi inte får erbjuda andra oralsex, måste alltid använda kondom och inte göra det i den lägenhet som vi delar. Ska det tas hem andra sexpartners så ska vi båda vara inblandade.

Jag anser att utifall min tjej är tvärkåt och jag inte är i närheten, eller träffar på någon som hon blir riktigt tänd på så ska hon väl få göra det.

Sen kommer även det, att eftersom man får så pass mycket sex hemma så är det inget man letar efter, utan händer det så händer det.

Dock anser jag att det är jävligt fel att ljuga i ett förhållande, är inte båda överens om att förhållandet är öppet så funkar det inte.

Alla har väl haft ett förhållande som har brutit upp på grund av otrohet, i mitt fall har det varit lögnen som har gjort att jag brutit upp.
Senast redigerad av RingInteSnuten 2016-03-23 kl. 20:03.
Citera
2016-03-23, 20:09
Medlem
Katzyns avatar
Ja (om man kommit överens om det) och jag tycker artikeln var väldigt bra faktiskt. Just det här med att folk gör diverse antaganden om vad det betyder att vara "ihop" och sen förutsätter att partnern också ska följa det, med ilska, besvikelse och bråk som följd när det sen visar sig att man inte riktigt tyckte samma.

Jag, som gillar en relation med sexuell frihet och öppenhet, har istället svårt för en sak som många andra par som tydligen ser sig som väldigt trogna och lojala sysslar med mest hela tiden. Dvs snackar skit om sin partner och sprider ut saker denne berättat i förtroende till vänner. För mig betyder ju att vara trogen mer att vara en lojal vän/kärlek som man kan känna sig trygg med att dela sina innersta tankar och även lite mindre attraktiva sidor med. Men det verkar många par som förkastar att ligga med andra som tecken på att "du vet inte vad kärlek är" tycka är helt onödigt och allt dåligt med partnern ska göras till kvällens skämt när de träffar vännerna över en öl.

Precis som artikeln skriver så handlar ju otrohet om att bryta en överenskommelse. Jag kan absolut förstå att man blir ledsen när någon sviker ett löfte till en, även om jag inte begriper mig på monogami. Men det blir så jävla struligt med en massa outtalade överenskommelser som ska följas, blir rätt lätt att någon blir sviken utan att det ens fanns avsikt till det då.
Citera
2016-03-23, 20:18
Medlem
Utgångspunkten måste alltid vara att om inget annat avtalats så gäller det trohet. Detta ska inte behöva vara något som man ska behöva säga. Att komma med att det har vi inte pratat om efteråt håller inte. Sedan skylt på er som inte kan hålla er till en så att andra vet vad de ger sig in på när de inleder något med er!
Citera
2016-03-23, 20:20
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Utgångspunkten måste alltid vara att om inget annat avtalats så gäller det trohet. Detta ska inte behöva vara något som man ska behöva säga. Att komma med att det har vi inte pratat om efteråt håller inte. Sedan skylt på er som inte kan hålla er till en så att andra vet vad de ger sig in på när de inleder något med er!

Varför är det jag som måste redogöra för mina önskemål och inte du? Du kan väl lika gärna ha den där skylten.
Citera
2016-03-23, 20:34
Bannlyst
jag har väl ett gammalmodigt tänk och det är att man ska vara varandra 100 procent trogna sexuellt i ett förhållande , vill man ha sex med någon annan så berättar man det till sin partner och gör slut ... otrohet är nog det värsta man kan råka ut för i livet med all sorg det medför . förstår inte på mej de som har förhållanden och samtidigt går och trånar efter andra är man en sådan människa så väljer man att vara singel .
Citera
2016-03-23, 20:39
Medlem
DixieDs avatar
Otrohet är aldrig accepterat och det är att hugga sin partner/bästa vän i ryggen.

Dock är det annorlunda om man kommit överens om det i ett förhållande och det funkar för bägge parter.
Jag är av den traditionella typen och skulle inte klara av att min partner ligger med andra eller att jag gör det.
Citera
2016-03-23, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Varför är det jag som måste redogöra för mina önskemål och inte du? Du kan väl lika gärna ha den där skylten.
Skaffa dig lite common sense?
Citera
2016-03-23, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Som sagt så är trohet utgångsläget, det normala!
Citera
2016-03-23, 21:05
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Som sagt så är trohet utgångsläget, det normala!

Varför är det omöjligt för dig att förklara för en tänkbar partner vad du vill ha ut av relationen och mår bäst av? Som sagt, vad trohet betyder varierar ju ganska kraftigt, och somliga ser inte bara sex med andra som otrohet, utan ser även porr, sexleksaker, onani m.m som otrohet.
Citera
2016-03-23, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Otrohet är aldrig accepterat och det är att hugga sin partner/bästa vän i ryggen.

Dock är det annorlunda om man kommit överens om det i ett förhållande och det funkar för bägge parter.
Jag är av den traditionella typen och skulle inte klara av att min partner ligger med andra eller att jag gör det.
jag tror helt klart att det skadar kärleken i förhållandet och i längden om du vet att din partner ligger runt med andra fast det skulle vara en överenskommelse mellan bägge oro , funderingar , avundsjuka , mm som kan dyka upp med tiden sliter på själen och kärleken garanterat . det är ju ganska mycket känslor inblandade vid sex trots allt om man inte är helt hjärndöd i skallen . bara min tanke om detta !!!
Citera
2016-03-23, 21:18
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
jag tror helt klart att det skadar kärleken i förhållandet och i längden om du vet att din partner ligger runt med andra fast det skulle vara en överenskommelse mellan bägge oro , funderingar , avundsjuka , mm som kan dyka upp med tiden sliter på själen och kärleken garanterat . det är ju ganska mycket känslor inblandade vid sex trots allt om man inte är helt hjärndöd i skallen . bara min tanke om detta !!!

Kanske folk som är öppensinnade och starka i sinnet att klara av att ligga med andra och inte påverkas av det. Jag har en vän som är sambo med sin kille och har barn men får knulla runt. Verkar inte tära på deras förhållande. Personligen skulle jag inte tycka om det eller ens acceptera det. Jag är för traditionell och klarar inte av det nya tänket. Jag klarar inte ens av att se hans ex trots att dessa gjorde slut ett bra tag innan vi träffades men eftersom hon var god vän till mig så vet jag vem det är och hon tär på förhållandet så fort jag tänker på henne med honom.
Senast redigerad av DixieD 2016-03-23 kl. 21:20.
Citera
2016-03-23, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Kanske folk som är öppensinnade och starka i sinnet att klara av att ligga med andra och inte påverkas av det. Jag har en vän som är sambo med sin kille och har barn men får knulla runt. Verkar inte tära på deras förhållande. Personligen skulle jag inte tycka om det eller ens acceptera det. Jag är för traditionell och klarar inte av det nya tänket. Jag klarar inte ens av att se hans ex trots att dessa gjorde ett slut ett bra tag innan vi träffades men eftersom hon var god vän till mig så vet jag vem det är och hon tär på förhållandet så fort jag tänker på henne med honom.
Får inte killen knulla runt? Är han en cuck måntro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in