2016-03-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Finns det någon möjlighet att få höra på banden från hypnosförhören för det kan väl inte skada utredningen men det är väl inte så stora chanser på det.

Även om du skulle kunna lyssna på förhöret måste du kunna binda honom till platsen där Helena försvann.
Även om det gått över tjugo år sedan hennes försvinnandet har gm, en eller fler rört sig i området. Någon måste ha sett något ?
Citera
2016-03-20, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Även om du skulle kunna lyssna på förhöret måste du kunna binda honom till platsen där Helena försvann.
Även om det gått över tjugo år sedan hennes försvinnandet har gm, en eller fler rört sig i området. Någon måste ha sett något ?

Som tidigare nämnt är vilka som befann sej i området från lör.natt till mån av vikt. De kan berätta vilka som var med och "sökte" innan andra skon och övriga saker hittades på mån. Ingen reagerade på någon speciell eftersom de som var på plats ansågs naturligt och självklart att de befann sej där och då. Kanske därför det är så tyst om vilka som letade innan andra skon återfanns på måndagen. Känsligt eller vad?
OBS man behöver heller inte knytas till platsen för att känna till vad som hänt just där.
Citera
2016-03-21, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Som tidigare nämnt är vilka som befann sej i området från lör.natt till mån av vikt. De kan berätta vilka som var med och "sökte" innan andra skon och övriga saker hittades på mån. Ingen reagerade på någon speciell eftersom de som var på plats ansågs naturligt och självklart att de befann sej där och då. Kanske därför det är så tyst om vilka som letade innan andra skon återfanns på måndagen. Känsligt eller vad?
OBS man behöver heller inte knytas till platsen för att känna till vad som hänt just där.

Enligt uppgifter skall Helena talat med sin syster och sedan börjar sin promenad hem. Ug. en timme senare skall kvinnoskriken ha hörts vid Ekudden. Jag tycker det är lång tid mellan de två händelserna. Om Helena fått bilskjuts måste ju tiden vara betydligt kortare. Har någonting hänt under tiden ?
Har de först varit någon annan stans innan han släpps av vid stigen ner mot hennes hem ?
Citera
2016-03-21, 14:31
Medlem
TheExterminators avatar
Fick pm av en i tråden med kontakter i Varberg och enligt han/hon skall PR på förhör denna vecka och det är bekräftat men vad det handlar om vet personen inte men visst finns chansen att det rör Helena.
Citera
2016-03-21, 18:21
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Fick pm av en i tråden med kontakter i Varberg och enligt han/hon skall PR på förhör denna vecka och det är bekräftat men vad det handlar om vet personen inte men visst finns chansen att det rör Helena.

Varför skulle det ha med Helena att göra? Han är ju avskriven. Det kan helt enkelt vara så att han ska lämna vittnesuppgifter eller något annat helt naturligt.
Citera
2016-03-21, 18:42
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Varför skulle det ha med Helena att göra? Han är ju avskriven. Det kan helt enkelt vara så att han ska lämna vittnesuppgifter eller något annat helt naturligt.

Vara på förhör är väl inte heelt naturligt
Citera
2016-03-21, 18:49
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Vara på förhör är väl inte heelt naturligt

Det beror väl på av vilken anledning man är där?
Citera
2016-03-21, 20:37
Medlem
PR kanske kan komma ut i tråden och berätta för oss?
Citera
2016-03-23, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48

Han kanske inte har det rena samvete han vill få oss och tro han har ?
Citera
2016-03-23, 16:28
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Han kanske inte har det rena samvete han vill få oss och tro han har ?

Ja Henis jag har aldrig försökt få dig tro att jag har rent samvete eller inte och kommer aldrig lägga ner energi på det men det är ingen hemlighet att jag idag var på förhör ang en incident som jag enbart var kallad till som stöd för en person som står mig väldigt nära mellan 12:40-13:25

Så för att klargöra för dig så diskuterades inte Helena och jag satt enbart och lyssnade.
Är det något mer i framtiden Henis som du har svårt att förstå så skriv till mig så skall jag tydligt besvara dina frågor så du kan hantera dom.

//PR
Citera
2016-03-23, 17:14
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48

Falskt alarm denna gången! Men hade det vart äkta borde väl du och Henis förstått att PR 99.99% haft tystnadsplikt för att inte sabba ngn utredning, och därmed för sig själv (i den mån han själv är oskyldig).

Inget konstigt alls! Men som sagt var! Så var det falskt alarm denna gången.

Citera
2016-03-23, 18:12
Medlem
Jourhavandes avatar
[quote=RichardKimble|48080532][quote=DenSomSoker|48080435][quote=RichardKimble|48079706][quote=DenSomSoker|48079457]
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble

Absolut känner folk igen dig som bartendern på Statt, men min tanke var om folk kände till dig på andra grunder i Mariestad, men då vet jag. När du träffade GW så säger du att ni filmade detta, skulle kunna betala mycket för att se hans min när du nämner ditt namn. Du säger att hypnos testats, hade du ställt upp i ett lögndetektorstest om du blivit tillfråga, du kanske blivit tillfrågad?[/QUOTE

Jo att se GW tappa hakan och glasögonen var måste jag erkänna lite roligt min fru filmade när det var min tur att få boken signerad.
Absolut jag skulle ställa upp på lögndetektor och hoppas även i framtiden få lämna DNA .

Om du genomgår lögndetektor och låter dom ta ditt DNA om det nu finns från gm kommer du då vara bekväm med det och OM du skulle på nytt förhör om Helena hade du varit öppen med det som ex i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in